Język korzyści i model AIDA, czyli podstawowe elementy opisu produktu w sklepie internetowym

Na sukces sklepu internetowego składa się wiele elementów, jednak żadnego z nich nie można traktować jako bardziej i mniej ważnego. Wielokanałowe działania marketingowe, użyteczność sklepu, siła jego marki, logistyka, metody płatności i dostaw, zwroty i reklamacje, opinie klientów, doradztwo i obsługa klienta, a w tym ta posprzedażowa, to tylko niektóre z tych elementów, które pracują na sukces sklepu internetowego w systemie naczyń połączonych. Oznacza to, że żadnego z nich nie można zaniedbywać, aby sklep internetowy spełniał swój cel – sprzedawał. Czytaj dalej Język korzyści i model AIDA, czyli podstawowe elementy opisu produktu w sklepie internetowym

Jak pozycjonować swój sklep internetowy w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarka Google to najważniejszy kanał pozyskiwania klientów w e-commerce. Często generuje nawet więcej niż połowę sprzedaży w sklepie internetowym. Jest kilka sposób, aby być widocznym na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Są to:

  1. kampania linków sponsorowanych Google AdWords
  2. Google Shopping, czyli Google Merchant Center
  3. organiczne wyniki wyszukiwania, czyli SEO

W przypadku dwóch pierwszych, widoczność w SERP (wynikach wyszukiwania Google) wystarczy kupić. Z kolei w przypadku SEO sklep internetowy musi zoptymalizowany zgodnie z wytycznymi Google oraz musi być wartościowym źródłem treści, aby algorytmy wyszukiwarki wypchnęły go na wysokie pozycje. Jak zatem samodzielnie pozycjonować swój sklep internetowy? Czytaj dalej Jak pozycjonować swój sklep internetowy w wyszukiwarce Google?

Dlaczego opis produktu w sklepie internetowym wpływa na wielkość sprzedaży?

Sprzedawcy często nie doceniają wpływu opisów produktów na wielkość sprzedaży jaką generują ich sklepy internetowe. Wychodzą z założenia, że skoro ktoś szuka danego produktu, to jest to wystarczający powód do tego, aby dokonał zakupu. Uruchamiają więc kampanię w Google AdWords, inwestują w SEO i czekają. Zapominają jednak o tym, że sprowadzenie wartościowego ruchu to tylko jeden z elementów, który ma wpływ na sukces sprzedażowy sklepu internetowego. Takimi elementami są między innymi siła marki sklepu, biuro obsługi klienta, metody płatności i dostaw, polityka sklepu związana ze zwrotami i reklamacji, rekomendacje i opinie klientów oraz oczywiście opisy sprzedawanych produktów. Dlaczego więc opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają tak ważną rolę? Czytaj dalej Dlaczego opis produktu w sklepie internetowym wpływa na wielkość sprzedaży?

Jak założyć sklep internetowy?

Prognozy mówią, że w ciągu najbliższych 10 lat handel będzie egzystował tylko i wyłącznie w Internecie. Sklepy stacjonarne staną się showroomami, do których będzie można wejść, obejrzeć wybrane produkty i złożyć na nie zamówienie, które odbierzesz w tym miejscu na drugi dzień lub dostawą do domu. Jeżeli te prognozy faktycznie się sprawdzą, to firmy, które teraz uruchomią sklepy internetowe będą na zdecydowanie lepszej pozycji niż firmy, które dopiero w tym okresie zaczną myśleć o sprzedaży internetowej. Co więc należy zrobić, aby otworzyć sklep internetowy już dziś? Czytaj dalej Jak założyć sklep internetowy?

Wideo w e-commerce – jak z wykorzystaniem filmów zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prognozy mówią, że już w 2020 roku 90% treści w Internecie będzie w formie wideo. Prawdopodobnie nie będzie to aż 90%, jednak nie można nie zgodzić się z twierdzeniem, że wideo w biznesie nie jest już tylko trendem, lecz formą, bez której marka nie ma szans na zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Czytaj dalej Wideo w e-commerce – jak z wykorzystaniem filmów zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak wykorzystać reklamy na Facebooku do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym?

Google i Facebook to media, które posiadają najsilniejsze w możliwości internetowe systemy reklamowe. Google ma najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową i serwis wideo (YouTube) na świecie, a Facebook ma największe serwisy społecznościowe świata (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp). Zasięgi i możliwość precyzyjnego dotarcia do ściśle określonych grup docelowych to największy atut Facebooka, którym ten skutecznie konkuruje z Google. Dlatego wykorzystanie szeregu narzędzi od Facebooka do działań stricte marketingowych już nikogo nie dziwi. Jak więc wykorzystać go do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Czytaj dalej Jak wykorzystać reklamy na Facebooku do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym?

Ścieżki wielokanałowe w e-commerce. Dlaczego są jednym z ważniejszych elementów strategii dla Twojego sklepu internetowego?

Analityka internetowa to jeden z najważniejszych elementów w zarządzaniu sklepem internetowym, którą na poziomie podstawowym powinien znać każdy, kto ze sprzedażą internetową ma do czynienia. Najbardziej popularnym narzędziem do prowadzenia analityki internetowej jest Google Analytics, dzięki któremu możesz magazynować dane, analizować je, a następnie interpretować wyniki. Dobrze prowadzona analityka internetowa pomoże Ci podejmować kluczowe decyzje w obszarze Twojego marketingu, który z kolei odpowiada za to jaką sprzedaż generujesz. Czytaj dalej Ścieżki wielokanałowe w e-commerce. Dlaczego są jednym z ważniejszych elementów strategii dla Twojego sklepu internetowego?

Święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym – jak najlepiej wykorzystać ten szczyt zakupowy?

Święta Bożego narodzenia to szczególny czas dla sklepów internetowych, ponieważ w tym okresie z oczywistych względów słupki sprzedażowe osiągają rekordowe wysokości. Sprzedaż bezpośrednia to oczywiście najważniejszy aspekt tego szczytu zakupowego, jednak warto również zadbać o elementy, które wygenerują sprzedaż w przyszłości. Jak podejść do marketingu w swoim sklepie internetowym w okresie Świąt Bożego Narodzenia? Czytaj dalej Święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym – jak najlepiej wykorzystać ten szczyt zakupowy?

Jak wykorzystać szczyty zakupowe, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Szczyty zakupowe to ulubione chwile dla każdego sprzedawcy internetowego, ponieważ są to okresy w roku, w których sprzedaż rośnie niezależnie od działań marketingowych w obszarze sklepu internetowego. Do szczytów zakupowych zaliczamy wszelkie wydarzenia, które prowokują konsumentów do zakupów, czyli Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Walentynki, Dzień Dziecka, Matki, Ojca, Babci, Dziadka, itp. Poza tym szczytami zakupowymi są również takie dni jak Black Friday czy Cyber Monday. Oczywiście podchodząc strategicznie do szczytów zakupowych jesteś w stanie stymulować liczbę zamówień w swoim sklepie internetowym i osiągnąć znacznie lepsze wyniki sprzedażowe, niż w przypadku pozostawienia sprawy bez opieki. Czytaj dalej Jak wykorzystać szczyty zakupowe, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jakie elementy powinien posiadać koszyk zakupowy, aby Twój sklep internetowy sprzedawał więcej?

Koszyk zakupowy to miejsce, które otwiera ścieżkę zakupową w Twoim sklepie internetowym. Wraz z kartą produktową jest to jeden z najważniejszych elementów, odpowiedzialnych za doprowadzenia klienta do finalizacji transakcji zakupowej. Badania wykazują, że około 70% koszyków jest porzucanych, dlatego każdy jego element ma wpływ na jego skuteczność, czyli na wielkość generowanej sprzedaży. Jakie to elementy i za co są odpowiedzialne? Czytaj dalej Jakie elementy powinien posiadać koszyk zakupowy, aby Twój sklep internetowy sprzedawał więcej?