Dlaczego sklep internetowy powinien mieć certyfikat SSL?

Ilość wyświetleń artykułu: 129

Czas czytania: 3 minuty

Internet - Szyfrujmy

Pomyśl o swoim sklepie internetowym jak o sklepie stacjonarnym. W tym drugim masz rolety na oknach, zamki, alarm, czasami kamery. Dlaczego więc sklep internetowy traktujesz inaczej? Wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważne jest bezpieczeństwo klientów sklepu i ich samych. Jednym z ważniejszych zabezpieczeń dla serwisu internetowego jest certyfikat SSL. Czy jest taki certyfikat i jakie korzyści za sobą niesie?

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) to protokół przypisany do jednej domeny, odpowiedzialny za szyfrowanie połączenia między użytkownikiem (komputerem) Twojego sklepu internetowego, a serwerem. Jego zadaniem jest zabezpieczyć przepływające podczas tego połączenia informacje, np. podczas logowania czy dokonywania płatności w sklepie internetowym. Do takich informacji zaliczamy dane osobowe, hasła oraz numery kont bankowych i kart płatnicznych.

Dlaczego warto posiadać certyfikat SSL?

Poza bezpieczeństwem danych Twoich klientów jest jeszcze kilka aspektów, dla których warto wdrożyć certyfikat SSL w swoim sklepie internetowym.

1. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO)

Zgodnie z polskim prawem każdy sprzedawca internetowy zobowiązany jest do zabezpieczenia wrażliwych danych. Dlatego dbając o dobro swojego biznesu i swoich klientów powinieneś wdrożyć certyfikat SSL w swoim sklepie.

2. Wiarygodność i zaufanie potencjalnych klientów

Osoby kupujące w Internecie są coraz lepiej wyedukowane, więc doskonale zdają sobie sprawę co oznacza kłódeczka (certyfikat SSL) znajdująca się na pasku adresu sklepów internetowych. Dlatego bardzo często zdarza się, że kiedy kłódeczki nie widzą, to zwyczajnie porzucają sklep internetowy, a zakupu dokonują u Twojej konkurencji. Obecnie wiekszość najpopularniejszych przegladarek informuje użytkowników o bezpieczeństwie lub możliwych brakach zabezpieczeń witryny internetowej. Dodatkowo przeglądarka Przeglądarka Google Chrome wprowadza od lipca 2018 roku funkcję oznaczania stron bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Jak widzisz umiejętne sprowadzenie wartościowego ruchu może zostać zaprzepaszczone z powodu niedopilnowania elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo sklepu internetowego. Wiarygodność Twojej marki i zaufanie potencjalnych klientów jest często bardziej wartościowe niż tysiące unikalnych wejść w sklepie internetowym. 

3. SSL, a Google Merchant Center

Google Merchant Center to dla branży e-commerce jedno z najważniejszych narzędzi z rodziny Google AdWords. To dzięki niemu w wynikach wyszukiwarki Google możesz zaprezentować swoje produkty w postaci obrazkowej. Większość sklepów nie wyobrażania sobie funkcjonowania bez Merchant Center, ba – wiele sklepów nie przetrwałoby próby czasu gdyby nie usługi od Google. Jak to wszystko ma się do certyfikatu SSL? Google Merchant Center wymaga SSL! Bez tego protokołu nie będziesz w stanie uruchomić kampanii, więc w efekcie Twój sklep internetowy będzie generował znacznie mniejszą sprzedaż.

4. Pozycja w wyszukiwarce Google

Wyszukiwarka Google to wciąż jeden z najważniejszych kanałów generowania sprzedaży w sklepie internetowym. Często odpowiedzialna jest aż za około połowę zamówień. Dla wielu sprzedawców wysoka pozycja w wyszukiwarce to “być albo nie być”. Dlatego warto wiedzieć, że Google nadaje większą wartość domenom, które posiadają certyfikat SSL. Oznacza to, że sklepy internetowe bez certyfikatu SSL w wynikach wyszukiwania Google zawsze będą niżej niż sklepy, które taki certyfikat mają. Pozycjonujesz swój sklep? Zadbaj o certyfikat SSL.

5. SSL zapewnia większą liczbę zamówień w sklepie internetowym

Dywersyfikacja to pojęcie, które zna każdy sprzedawca internetowy, dlatego właśnie sklepy internetowe posiadają wiele metod dostawy czy płatności. Dzieje się tak, ponieważ klienci w tym obszarze są bardzo wybredni i niektórzy wolą paczkomaty od kuriera, a jeszcze inni wolą zapłacić kartą kredytową, zamiast szybką płatnością online. Jaki to ma związek z certyfikatem SSL? Taki, że nie ma możliwości wdrożenia integracji z płatnościami kartą kredytową, jeżeli sklep internetowy go nie posiada.

Certyfikat SSL to bezpieczeństwo, zaufanie i większa sprzedaż

Jak widzisz certyfikat SSL to bardziej konieczność niż dodatek. Dlatego jeżeli chcesz, aby Twój sklep internetowy był zgodny z prawem, bezpieczny dla klientów i żeby generował możliwie największą sprzedaż, to bezzwłocznie zaimplementuj certyfikat SSL.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933