Jakich narzędzi od Google używać, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Ilość wyświetleń artykułu: 151

Czas czytania: 5 minut

Kawa - Kawiarnia

Sukces sklepu internetowego uzależniony jest od wielu czynników. Od jakości ruchu sprowadzanego do sklepu, od tego jak aktywizujesz swoich odbiorców czy od użyteczności samego sklepu. Aby sklep się rozwijał, każdy krok na ścieżce Twojego klienta powinien być dopracowany do granic możliwości. Dlatego cały czas powstają nowe narzędzia wspomagające wszystkie z wymienionych procesów, a te, które już istnieją – ewoluują. Do obu kategorii należą narzędzia ze stajni Google, bez których większość z nas nie wyobraża sobie pracy przy jakimkolwiek biznesie internetowym. Jakie to narzędzia i dlaczego warto z nich korzystać?

Google AdWords i Merchant Center

Najbardziej znane i najczęściej wykorzystywane przez sprzedawców internetowych narzędzie, czyli Google AdWords. Jest to podzielony na kilka kluczowych modułów system reklamowy, dzięki któremu sklep internetowy może generować wartościowy i odpowiednio sprofilowany pod grupę docelową ruch.

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane

Wyszukiwarka Google to miejsce, w którym znaczna większość osób rozpoczyna poszukiwania jakichkolwiek informacji. Jeżeli ktoś szuka butów do biegania, a Ty sprzedajesz takie buty i nie ma Cię w wynikach wyszukiwania, to tracisz ogromny rynek zbytu. Google AdWords pozwala na wyświetlenie informacji dotyczących Twoich produktów na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czyli jeżeli ktoś w wyszukiwarce wpisze “buty do biegania new balance”, a Ty reklamujesz się na taką frazę, ponieważ sprzedajesz buty do biegania marki New Balance, to ta osoba odwiedzi Twój sklep i bardzo możliwe, że dokona zakupu właśnie u Ciebie.

Reklama produktowa w wyszukiwarce, czyli Google Merchant Center

Wyszukiwarka to nie tylko linki sponsorowane, ale również możliwość skorzystania z reklamy nastawionej na konkretny produkt Google Merchant Center w wynikach wyszukiwania pozwoli wyświetlić Ci zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę i adres Twojego sklepu internetowego. Jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, ponieważ swoją nawiązywanie relacji z potencjalnym klientem zaczynasz od obrazu, co ma niezwykle duże znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Ponadto już w wyszukiwarce pokazujesz cenę, więc jeżeli osoba szukająca takich produktów jest na nią wrażliwa, to jest bardzo dużo szansa, że nie kliknie w reklamę, więc Ty za nią nie zapłacisz. Reklamy Merchant Center wyświetlają się na samej górze, więc ciężko ją przeoczyć, co jest dobrym sposobem na budowanie świadomości marki.

Reklama graficzna w sieci reklamowej Google Display Network

Dzięki reklamie w wyszukiwarce pozwalasz się znaleźć, natomiast dzięki reklamie graficznej, to Ty szukasz swojego klienta, a to jest niezwykle istotnym elementem w strategii marketingowej każdego sklepu internetowego. Graficzna sieć reklamowa od Google (GDN) ma potężne możliwości pod kątem docierania do osób, do których chcesz dotrzeć. Ludzie z całego świata korzystają z narzędzi Google, co pozwala gigantowi zbierać ogromną ilość danych. Dane są w odpowiedni sposób przetwarzane po to, aby Twoje kampanie w GDN były możliwie najbardziej skuteczne. Dlatego swoje reklamy graficzne możesz kierować do osób o określonych zainteresowaniach, wieku, płci, miejscu zamieszkania, statusie społecznym, zawodzie, itd. Sprzedając buty do biegania, możesz swoje reklamy wyświetlić biegaczom, dzięki czemu marka Twojego sklepu stanie się rozpoznawalna w tej grupie społecznej, a Ty zwiększysz sprzedaż.

Remarketing w Google AdWords

Pozyskiwanie świeżego ruchu to nie wszystko, ponieważ średni współczynnik konwersji sklepu internetowego w Polsce wynosi około 1%. Oznacza to, że na 100 osób, które odwiedzą Twój sklep, kupuje jedna. A co z pozostałymi 99? Większość z nas potrzebuje czasu na podjęcie decyzji zakupowej. Edukujemy się na temat produktu, robimy rozeznanie, porównujemy oferty, a często zwyczajnie zmieniamy zdanie. Dlatego jeżeli nie będziesz przypominać się osobom, które już odwiedziły Twój sklep, to “przepalisz” wcześniej pozyskany ruch. Bardzo skuteczną metodą przypominania się jest remarketing Google AdWords, czyli reklama zwrotna, potocznie nazywana reklamą śledzącą. Remarketing pozwala Ci wyświetlić konkretną reklamę, konkretnym osobom, które odwiedziły Twój sklep. Zatem jeżeli sprzedajesz odzież i akcesoria do biegania, ale ktoś odwiedził przeglądał tylko kategorię z butami do biegania, to warto go później śledzić reklamą przedstawiającą właśnie buty do biegania. Przypominasz się, jednocześnie budując świadomość marki swojego sklepu internetowego. Remarketing możesz również stosować do sprzedaży produktów komplementarnych, więc jeżeli ktoś kupił u Ciebie buty do biegania, to wyświetl mu reklamę skarpetek do biegania. W ten sposób można też dystrybuować informacje o promocjach, wyprzedażach, odzyskiwać porzucone koszyki i wiele innych.

Google Analytics i Search Console

Sprowadzanie ruchu do sklepu internetowego i późniejsze działania aktywizacyjne to jednak nie wszystko. Aby optymalizować swoje działania reklamowe i zwiększać ich skuteczność musisz wiedzieć jak Twoi potencjalni klienci zachowują się i poruszają w sklepie. Do tego służy Google Analytics, czyli najlepsze bezpłatne narzędzie do analityki internetowej. Analytics można zintegrować z systemem AdWords, dzięki czemu będziesz posiadać jeszcze większą wiedzę na temat skuteczności Twoich kampanii reklamowych. Natomiast odpowiednia konfiguracja Google Analytics pozwoli Ci odnaleźć wąskie gardła Twojego sklepu (np. wadliwy krok w procesie zakupowym), wyeliminować je i generować większą sprzedaż, nie zwiekszając ruchu. Nie zapominaj też o Search Console, czyli narzędziu, dzięki któremu możesz zarządzać obecnością sklepu w wyszukiwarce Google. Search Console również integruje się z Google Analytics, gdzie generując odpowiednie raporty niestandardowe sprawdzisz, jakie frazy w wynikach organicznych sprzedają najlepiej i tym samym uzyskasz wiedzę, dzięki której zoptymalizujesz swoje działania SEO.

Uczyń Google swoim przyjacielem, a e-commerce nie będzie miał przed Tobą tajemnic

Jak widzisz realizowanie strategii marketingowej dla sklepu internetowego bez uwzględnienia narzędzi Google nie wchodzi dziś w grę. Każde z nich odpowiedzialne jest za określony obszar działań w marketingu internetowym, a połączone ze sobą stanowią niezastąpioną maszynę do usprawniania najważniejszych procesów w Twoim biznesie. Sprowadzaj wartościowy ruch, analizuj go, aktywizuj odbiorców, optymalizuj kampanie i sprzedawaj więcej.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933