Omnibus – dyrektywa Unii Europejskiej. Historia cen z ostatnich 30 dni na karcie produktu.
🟠 Jakie obowiązki wprowadza Dyrektywa Omnibus i jak spełnia je platforma sklepów Selly.pl ?
Dowiedz się więcej
🟠Od 28 maja 2022 obowiązuje w Unii Europejskiej dyrektywa Omnibus. Poniższy artykuł przedstawia prezentowanie historii cen towarów z ostatnich 30 dni.
W zakładce Asortyment> produkty edytuj produkt, a za pomocą menu przejdź do historii.
🟠 System archiwizuje automatycznie ceny detaliczne przy zmianach cen z poziomu edycji produktu, listy produktów oraz przy synchronizacjach w integratorze XML/CSV te funkcjonalności są dostępne w każdym planie abonamentowym.
🟠 W pozostałych przypadkach zmian cen i wprowadzania promocji cenowych czy wyprzedaży należy dodać je ręcznie za pomocą formularza:
🟠 W planach Selly Pro 1 i Selly Pro 2 zalecamy skorzystać z bezobsługowego rozwiązania w module automatyzacji, które codziennie wpisuje aktualną cenę produktu. Niezależnie od sposobu wprowadzania historii cen, moduł ten usuwa automatycznie ceny starsze niż 30 dni.
Moduł znajduje się w menu: Narzędzia i importy> Automatyzacje zadań w akcji: Archiwizuj ceny detaliczne produktów.
Akcja generuje historię cen dla produktów. Codziennie o ustawionej godzinie system zapisuje ceny detaliczne produktów z ostatnich 30 dni. Archiwizowane ceny są widoczne w edycji produktu w zakładce „Historia cen”.
🟠 Przykład prezentacji najniższej ceny na karcie produktu:
🟠 Przykład prezentacji najniższej ceny na liście produktów:
🟠 Przykład prezentacji w blokach produktów:
FAQ – najczęściej pojawiające się pytania.
🟠Kiedy używać modułu automatyzacji ?
Bezobsługowy moduł automatyzacji jest przydatny i zalecany w przypadku integracji indywidualnych XML/CSV lub gdy używamy masowej zmiany cen (narzędzia -> masowa zmiana cen), integracji z systemami ERP oraz przy korzystaniu z REST API platformy.
Moduł automatyzacji jest oferowany w planach Selly Pro 1 i Selly Pro 2.
🟠Czy ceny starsze niż 30 dni są automatycznie usuwane w moim planie ?
W każdym planie ceny starsze niż 30 dni są usuwane automatycznie .
🟠Dlaczego na stronie produktu nie jest widoczna najniższa cena produktu ? Czy jest możliwość wyświetlania się „Najniższej ceny produktu w ostatnich 30 dniach:” bez konieczności wpisywania ceny poprzedniej?
Funkcjonalność musi dotyczyć przeceny produktu na sklepie lub zaznaczenia checkboxu „wyprzedaż” – takie są wymogi prawne. Pole „poprzednia” w edycji produktu musi zawierać większą cenę niż w polu „brutto” aby na stronie produktu w sklepie mechanizm wyświetlił następująca treść z ceną np. „Najniższa cena produktu w ostatnich 30 dniach: 9998.97 zł”