* Lista kontrolna uruchomienia sklepu

  1. Zmień hasło do swojego panelu sklepu. Po założeniu sklepu otrzymasz na email dane dostępowe do panelu administracyjnego. W menu KONTO / Konta administratorów znajdziesz funkcję zmiany hasła.
  2. Wypełnij konfigurację podstawową: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa.
    Najważniejsze sekcje to:

    • Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
    • Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
    • Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
    • Parametry e-mail (SMTP) – podłącz konto email do wysyłania wiadomości z panelu. Możesz skorzystać z usługi Pakiet poczta email 10GB.
    • Pozycjonowanie – zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep.
  3. Zdefiniuj kategorie: menu ASORTYMENT / Kategorie.
  4. Dodaj produkty: menu ASORTYMENT / Produkty.
    Możesz także zaimportować produkty z pliku CSV w menu IMPORTY / Import produktów z CSV. Zobacz instrukcję importu.
  5. Skonfiguruj formy płatności: menu KONFIGURACJA / Formy płatności.
    Zobacz preferencyjne warunki płatności Blue Media. Integracja automatyczna po wykonaniu rejestracji.
  6. Zdefiniuj formy i koszty dostaw: menu KONFIGURACJA / Formy dostaw.
    Zobacz instrukcję form dostaw.
  7. Wprowadź wymagane strony informacyjne: menu TREŚCI / Strony informacyjne. Najważniejsze podstrony to:
    • Kontakt – strona wstępnie przygotowana, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
    • O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
    • Regulamin sklepu i Polityka prywatności – zobacz oferowane pakiety prawne.
    • Formy dostaw – opisz dostępne formy transportu w sklepie, możesz zaprezentować cennik.
    • Formy płatności – wymień dostępne sposoby płatności w sklepie.
    • Zwroty i reklamacje – umieść regulamin zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
  8. Spersonalizuj nagłówek i stopkę sklepu: zobacz opis edycji elementów nagłówka i stopki.
  9. Skonfiguruj statusy zamówień: menu KONFIGURACJA / Statusy zamówień.
    Włącz odpowiednie statusy zamówień wg potrzeb. Dołącz do statusu zamówienia „Złożone” wysyłanie regulaminu i formularza zwrotu.
  10. Wykonaj testowe zamówienia.
    Przejdź na swój sklep i dokonaj próbnych zamówień, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.
  11. Podłącz domenę.
    Zgłoś podłączenie domeny docelowej i zdjęcie hasła zabezpieczającego sklep. Zobacz instrukcję podłączenia domeny.
  12. Zamów certyfikat SSL.
    Zamów certyfikat SSL aby spełniać wymogi RODO i zyskać zaufanie Klientów.
  13. Wypełnij umowę powierzenia danych
    Zaloguj się do panelu sklepu. W menu KONTO / Komunikaty pobierz umowę powierzenia danych osobowych. Prześlij skan podpisanej umowy na adres info@selly.pl
  14. Analizuj ruch w sklepie
    Podłącz kod śledzenia użytkowników Google Analitycs.