Opisy zaawansowane i filtry

Sklepy internetowe na platformie Selly.pl posiadają bardzo duże możliwości tworzenia usystematyzowanych opisów technicznych i na ich podstawie różnych typów filtrów produktów w kategoriach.

Kolejne etapy przygotowania opisów i filtrów w panelu administracyjnym sklepu przedstawimy na przykładzie sklepu demonstracyjnego:

Przykładowy opis zaawansowany:

 

 

Przykładowy zestaw filtrów w kategorii:

 

 


KROK 1Przygotowanie opisu

  1. Menu ASORTYMENT / Elementy opisów zaawansowanych
    W tej sekcji przygotowujemy dane do późniejszego korzystania.

    • zakładka Słowniki i wartości: https://demo.selly.pl/adm/?a=slowniki
      Definiujemy parametry produktów, np: kolory, pojemności, wagi, rozmiary. Nie musimy definiować wszystkich wartości słowników od razu, będzie można je później rozbudowywać podczas dodawania ich w edycji produktów.
    • zakładka Grupy opisów: https://demo.selly.pl/adm/?a=grupyCech
      Definiujemy sekcje grupujące podobne parametry opisów, np: grupa wymiarów i cech fizycznych, grupa opisująca funkcje produktów.
    • zakładka Cechy produktów: https://demo.selly.pl/adm/?a=wzorceCech
      Tworzymy schemat opisu produktów, na podstawie którego później powstaną dane techniczne z dopisanymi wartościami.
  2. Menu ASORTYMENT / KATEGORIE
  3. Menu ASORTYMENT / PRODUKTY

KROK 2 Włączenie filtrowania – dostępne dwa sposoby

  1. Każda podkategoria posiada własny zestaw filtrów.
    Przechodzimy do menu ASORTYMENT / KATEGORIE

    • zakładka Definicja szablonu opisu produktów
      https://demo.selly.pl/adm/?a=kategorie.edycjaCechProduktow&kategoria_id=3
      W kolumnie Filtr/Typ zaznaczamy pole checkbox przy danych, które chcemy używać do filtrowania:
       Obok zaznaczonego checkboxa wybieramy sposób prezentacji filtrowania na listach produktów:
      – słownik -> lista rozwijana z wartościami
      – wartość -> pole tekstowe do wpisania wartości
      – zakres -> pole liczbowe.
  2. We wszystkich kategoriach filtrowanie wg tych samych słowników (np. kolorów, rozmiarów) o ile w danej kategorii występują.
    Przechodzimy do menu  ASORTYMENT / Elementy opisów zaawansowanych

    • zakładka Słowniki i wartości: https://demo.selly.pl/adm/?a=slowniki
      a) włączamy opcję „Włącz lub wyłącz filtrowanie wg wartości słowników dla produktów wyświetlanych wg kategorii w sklepach”
      b) w edycji poszczególnych słowników ustawiamy pole „Pozycja filtra” na wartość większą od zera wpisując liczbę wg potrzebnej kolejności występowania filtrów.