Podłączenie domeny sklepu

 

Każdy sklep internetowy na platformie Selly.pl otrzymuje tymczasową domenę techniczną np. nazwa-sklepu.selly24.pl.

Domeny techniczne mogą być używane na czas testowania sklepu, więc przed jego finalnym uruchomieniem należy odpowiednio przekierować swoją domenę.

Przed uruchomieniem sklepu należy koniecznie zgłosić w menu KONTO / Usługi dodatkowe podłączenie domeny docelowej:
– pole obowiązkowe: Zmiana domeny technicznej na docelową -> wypełniając pole z nazwą swojej domeny.
– pole opcjonalne: Pakiet Poczta email 10GB – oferta jeśli nie masz własnego hostingu do kont e-mail, zobacz cenę i opis usługi Pakiet poczta e-mail 10GB.

Zobacz poradnik jak podłączyć domenę sklepu ze zmianą DNS na przykładzie rejestratora Home.pl i z wprowadzeniem nazwy własnej domeny w panelu:


Przekierowanie domeny wykonujemy w panelu zarządzania domeną u dostawcy usług internetowych (rejestratora) gdzie jest utrzymywana domena (np. Home, Nazwa, OVH itp).


 

Istnieją dwa sposoby konfiguracji domeny:

 

1. Zmiana DNS domeny w celu korzystania z usługi Pakiet poczta e-mail 10GB hostowanej na serwerach Selly:

W panelu zarządzania domeną odszukujemy konfigurację serwerów DNS i wpisujemy następujące nazwy:

  • dns1.selly.pl
  • dns2.selly.pl

U niektórych rejestratorów domen konieczne jest wcześniejsze dodanie obsługi domeny w DNSach platformy przed wykonaniem zmiany delegacji domeny. Należy wtedy wysłać zgłoszenie do obsługi platformy Selly z podaniem domeny docelowej. Po skonfigurowaniu obsługi domeny na serwerach Selly, wysłane zostaną na email kontaktowy dane dostępowe do panelu zarządzania kontami e-mail.

W przypadku trudności przy zmianie DNS domeny prosimy kontaktować się z rejestratorem domeny.

Po kilku godzinach od zmiany delegacji domeny zacznie działać panel do zarządzania kontami e-mail w domenie sklepu.

Obejrzyj poradniki jak oddelegować domenę w Ovh.pl, Nazwa.pl, Home.pl

 

 

2. Przekierowanie rekordu A domeny w celu pozostawienia obsługi poczty poza serwerami Selly

Istnieje możliwość podłączenia domeny sklepu z pozostawieniem obsługi poczty na dowolym zewnętrznym serwerze (poza Selly). W takim przypadku w ustawieniach domeny należy zmienić tylko rekord A na numer IP: 185.23.22.36. U dostawców usług internetowych proszę pamiętać, aby dodać ten numer IP przy rekordzie A “www” jak i bezwww”.

W przypadku trudności przy zmianie rekordu A domeny prosimy kontaktować się z rejestratorem domeny przekazując mu powyższe instrukcje lub skontaktować się z obsługą Selly.

Obejrzyj poradniki jak przekierować rekord w A Ovh.pl, Nazwa.pl i Home.pl

 

Po zmianie domeny wprowadzenie nazwy własnej domeny w panelu sklepu

Po wprowadzeniu zmian w domenie, odczekaj chwilę na propagację a następnie przejdź do panelu sklepu, wybierz menu konfiguracja → konfiguracja podstawowa i wprowadź nazwę swojej domeny. Pamiętaj, aby na jej końcu postawić ukośnik w prawo czyli slash.

Zapisz konfigurację i możesz już korzystać ze sklepu pod adresem swojej domeny.

Jeśli Twój sklep jest gotowy do uruchomienia, wyślij do nas taką informację. Zostanie zdjęte hasło zabezpieczające, które obowiązuje w okresie testowym.

Obejrzyj poradnik wprowadzenie nazwy domeny