Przeniesienie poczty z innego hostingu

Przedstawiamy instrukcję sposobu przeniesienia zawartości poczty e-mail z innego hostingu do usługi Pakiet poczta e-mail 10GB dostępnej na platformie sklepów Selly.pl:

  1. Wyślij zgłoszenie do obsługi platformy Selly prośbę z decyzją uruchomienia usługi poczty „Pakiet poczta e-mai 10GB”. Możesz zamówić dowolną ilość pakietów po 10GB – każdy w cenie 20zł netto/mc za pakiet.
  2. Na adres email przypisany jako kontaktowy otrzymasz dane dostępowe do panelu zarządzania kontami: https://admin.selly.pl.
  3. Po pierwszym zalogowaniu w menu „Ustawienia konta” zmień hasło na własne.
  4. Przejdź do menu POCZTA i dodaj konta pocztowe o takich samych loginach jakie obecnie są używane. Hasła zalecamy wygenerować nowe.
  5. Zmień w dowolnej chwili u swojego rejestratora domeny wpisy DNS na nowe:
    – dns1.selly.pl
    – dns2.selly.pl
    Podczas propagacji zmian DNSów sklep będzie działał bez żadnej przerwy, ponieważ obsługa domeny została już zdefiniowana na nowym serwerze.
  6. Jeśli nie chcesz przenosić zapisanych wiadomości email na nowy serwer – pomiń ten punkt. Jeśli chcesz przenieść całą zawartość starego konta email na nowy serwer użyj bezpłatnego narzędzia:
    https://imapsync.lamiral.info/X/
    Skonfiguruj lewą stronę używając danych starej poczty, jako nazwę host1 wpisz stary serwer POP3.
    Skonfiguruj prawą stronę używając danych nowej skrzynki założonej wcześniej w panelu  https://admin.selly.pl, jako nazwę host2 wpisz: poczta.selly.pl
    Kliknij zielony przycisk „Sync or resync!” i zaczekaj na komunikat zakończenia przenoszenia zawartości.Przykładową konfigurację wpisów prezentuje poniższy ekran:
  7. Jeśli korzystasz z programu pocztowego, zmień ustawienia pobierania wiadomości wg nowych ustawień podanych w instrukcji konfiguracji kont email.
  8. W panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa / sekcja „Parametry e-mail (SMTP)” wprowadź nowe ustawienia wysyłki wiadomości ze sklepu:
    – serwer SMTP jako: poczta.selly.pl
    – port serwera SMTP: 465
    – prawidłowe hasło do konta e-mail.
  9. Prześlij zgłoszenie do obsługi platformy o zakończonym procesie migracji.