Definiowanie kosztów dostaw
W filmie został przedstawiony moduł kosztów dostaw, który stanowi zaawansowane narzędzie sklepu Selly. Sklep pozwala zdefiniować wiele form transportu z różnymi sposobami obliczania cen.
Koszty dostaw można naliczać wg wag / cen / ilości produktów.
Konfigurację form dostaw znajdziesz w panelu: Konfiguracja -> formy dostawy
Konfiguracja form dostaw
Z poziomu konfiguracji form dostaw możesz:
- Dodawać nowe formy dostawy i edytować istniejące
- Aktywować lub dezaktywować formy dostaw w sklepie
- Zmieniać kolejność w koszyku
- Ustawiać domyślny kraj dostawy dla sklepów
Edycja form dostaw
W pierwszej sekcji danych podstawowych znajdziesz możliwość:
- Zmiany nazwy formy dostaw
- Włączenia lub wyłączenie wyświetlania w koszyku (parametry)
- Ustawienia dostępność w sklepach – możliwość rozróżnienia dostępności na sklepy dodatkowe
- Zmiany ikony
- Dodania opisu przy dostawie (opis wyświetlony w tooltipie) oraz dodatkowy tekst, który wyświetli się po nazwie dostawy

Definicja kosztów dostawy
Przykładowe definiowanie kosztów wg wag dla produktów niegabarytowych oraz gabarytowych:

Produkty niegabarytowe
- za zamówienie produktów o wadze od 0+ (bez zera) do 5 kg włącznie będzie pobierana opłata 15 zł
- za zamówienie produktów o wadze od 5+ (bez 5.00) do 30 kg włącznie będzie pobierana opłata 20 zł
- za zamówienie produktów o wadze powyżej 30 kg będzie pobierana stała opłata 30 złotych
Produkty gabarytowe
- za zamówienie produktów o wadze od 0+ (bez zera) do 100 kg włącznie będzie pobierana opłata 30 zł
- za zamówienie produktów o wadze powyżej 30 kg będzie pobierana stała opłata 60 złotych
Jeśli do koszyka zostaną dodane zarówno produkty niegabarytowe, jak i gabarytowe, koszt dostawy zostanie zsumowany.
Przykład: produkt ważący 5 kg oraz produkt gabarytowy ważący 50 kg – łączny koszt dostawy wyniesie 45 zł.
Podobnie można zdefiniować koszty wg wartości koszyka lub ilości produktów w koszyku.
Przypisywanie form płatności
Do każdej formy dostawy konieczne jest zdefiniowanie sekcji Dostępne płatności. Po oznaczeniu odpowiednich form płatności, które będą obsługiwane w ramach danej formy dostawy zatwierdź wybór przyciskiem Zapisz.

Przypisywanie kraju dostawy
W każdej metodzie dostawy możesz określić, dla jakich krajów dostawa jest dostępna.

- Jeśli metoda ma przypisany kraj (np. Polska dla InPost), w koszyku automatycznie zostanie wyświetlony wybór kraju. Wybór kraju można również wyświetlić w nagłówku strony w Konfiguracja -> Języki i waluty, opcja „Wyświetlaj wybór kraju dostawy w nagłówkach stron”

- Brak przypisanego kraju w metodzie dostawy oznacza, że jeśli inna metoda ma przypisany kraj, ta bez kraju nie będzie widoczna w koszyku, a jeśli żadna metoda nie ma przypisanego kraju, wszystkie będą widoczne.
Przykład 1
Kurier InPost: ustawiony kraj dostawy → Polska.
Kurier DPD: brak przypisanego kraju dostawy.
W koszyku, dla wybranego kraju Polska, klient zobaczy tylko Kuriera InPost, ponieważ DPD nie ma przypisanego kraju.Przykład 2
We wszystkich formach dostawy nie ustawiono dostępności dla krajów, więc wszystkie aktywne metody będą widoczne w koszyku. - Przypisanie kraju powoduje również naliczenie odpowiedniej stawki VAT, jeśli została ustawiona w: Konfiguracja ->Języki i waluty → Państwa
FAQ
! Częstym błędem klientów, jest tworzenie osobnych form dostaw dla płatności pobraniowych. Nie powinniśmy dublować form dostawy, ponieważ platforma posiada już metodę płatności za pobraniem w formach płatności. Link do konfiguracji jak skonfigurować dostawy za pobraniem: https://www.selly.pl/baza-wiedzy/najczesciej-zadawane-pytania/jak-skonfigurowac-oplate-za-pobranie/