Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów

Wiele osób, które trudnią się sprzedażą w internecie często myśli o rozszerzeniu swoich kanałów dystrybucji produktów. Jeżeli sprzedają jedynie na Allegro, szukają furtki, aby oferować swoje produkty też w innych miejscach. Szczególnie, gdy na platformie pojawiają się wysokie prowizje od produktów i inne przeszkody, przez które musi przejść sprzedawca, aby osiągnąć zadowalające zyski. Często przeciwności wymagają na sprzedawcach sprzedaż z niskimi marżami, co czyni firmę jeszcze trudniejszą do utrzymania w dłuższej perspektywie. 

Czytaj dalej Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów

Cross selling i up selling – Jak sprzedawać więcej dbając o klienta?

Cross selling i up selling to pojęcia, które zdecydowanie warto znać, gdy jest się w posiadaniu sklepu internetowego. Techniki pozwalają znacznie zwiększyć sprzedaż i wartość jednego zamówienia klienta podczas jednej transakcji. Nawet jeżeli dotychczas nie spotkaliśmy się z powyższymi pojęciami, powinniśmy mieć świadomość, że podczas zakupów wspomniane techniki dotknęły nas wiele razy. Stosowane są zarówno w sklepach stacjonarnych, jak internetowych w najróżniejszych branżach. Dokładniejsze zapoznanie się z nimi pozwoli nam skuteczniej wykorzystywać je do własnych celów i ze znacznie większą świadomością robić zakupy u innych sprzedawców.  

Czytaj dalej Cross selling i up selling – Jak sprzedawać więcej dbając o klienta?

Komunikacja z klientem – Jak i gdzie obsługiwać użytkowników?

Komunikacja z klientem coraz częściej staje się tematem poruszanym wśród sprzedawców. Prowadząc sklep internetowy warto opracować strategię obsługi klienta tak, aby była dopasowana do jego preferencji. Powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, że użytkownicy trafiają na sklep internetowy za pomocą najróżniejszych kanałów. Czy w każdym z tych kanałów umożliwić komunikację z firmą? Jak rozmawiać z klientem, aby był zadowolony i skorzystał z oferty? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Czytaj dalej Komunikacja z klientem – Jak i gdzie obsługiwać użytkowników?

Trendy w e-commerce w 2019 roku

Trendy w e-commerce w 2019 roku to temat, nad którym zastanawia się większość sprzedawców. Aktualizacje Google, rozwój technologii i nowe przyzwyczajenia zakupowe młodszych pokoleń to tylko niektóre z wielu aspektów, które powinniśmy mieć na oku. Warto wcześniej przygotować swój zespół na większe lub mniejsze zmiany w strategii. Prawdopodobnie zobaczymy na rynku dużo zupełnie nowych trendów, które wymuszą pewne korekty kierunku promocji sklepu internetowego. Na co więc warto zwrócić szczególną uwagę? 

Czytaj dalej Trendy w e-commerce w 2019 roku

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego i atrakcyjna ekspozycja – 4 sposoby

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to rzecz, nad którą zastanawia się wielu sprzedawców. Jak zaprezentować asortyment, aby klienci byli zainteresowani? Można znaleźć ogromną ilość odpowiedzi, jednak najważniejszy w tym przypadku okaże się wybór sposobu prezentacji do oferowanego towaru. Inaczej pokażemy klientowi interesujący mebel, a inaczej obraz lub nowe buty. Kreatywność w przedstawieniu asortymentu i fotografii produktowej nie zna granic, co sami często widzimy przy przeglądaniu kolejnych sklepów. Pora pomyśleć o swoim!

Czytaj dalej Zdjęcia produktów do sklepu internetowego i atrakcyjna ekspozycja – 4 sposoby

Analiza sklepu internetowego – 7 programów do skutecznego monitorowania wyników

Analiza sklepu internetowego wydaje się niezbędna, aby w perspektywie czasu zwiększać zyski zmieniając wygląd sklepu internetowego, asortyment lub strategię marketingową. Wpływ na sprzedaż ma ogrom czynników i trudno jest obserwować wszystkie, jednak zaleca się w analizę sklepu w miarę możliwości, aby wywnioskować, co może sprawdzić się w przyszłości. Mówi się, że rolą specjalisty do spraw marketingu za kilka lat będzie jedynie tworzenie kreacji, ponieważ decyzję o działaniach i rozdzieleniu budżetu na poszczególne kanały podejmą za nas dostępne dane.

Korzystając z programów do monitoringu różnego rodzaju danych dobieranie odpowiednich działań stanie się dla nas lub naszych pracowników znacznie łatwiejsze. Pozwoli nam to również na bieżąco analizować wyniki i sprawdzać, w co warto zaangażować większe środki.

Czytaj dalej Analiza sklepu internetowego – 7 programów do skutecznego monitorowania wyników

Wzrost sprzedaży internetowej w ostatnich latach – Co się zmieniło?

Rynek Ecommerce w Polsce rośnie z roku na rok i nic nie zapowiada, aby ten trend miał się zmienić w najbliższym czasie. Odsetek użytkowników internetu, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych wzrósł w obecnym roku do 56%. Polska jest pod tym względem jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie, a jeżeli w przyszłości wzrost będzie równie dynamiczny przegonimy Włochów i staniemy na czwartej pozycji zaraz za Wielką Brytanią, Niemcami i Francją. Mamy z czego się cieszyć, a wszystko wskazuje na to, że jesteśmy dopiero na początku drogi. Spójrzmy również na to, jak Polacy przekonywali się coraz bardziej do zakupów w sieci na przestrzeni lat.

Czytaj dalej Wzrost sprzedaży internetowej w ostatnich latach – Co się zmieniło?

Budowanie społeczności wokół marki – Jak i gdzie to robić?

Najskuteczniejszym sposobem, który zatrzymuje klientów na dłużej jest budowanie społeczności wokół marki. Grupa ludzi, która ma chęć wymieniać się opiniami, przywoływać swoje propozycje nowych produktów i usług firmie nie pojawia się nagle. Wymaga to od każdego przedsiębiorstwa zintensyfikowanego zaangażowania, autentyczności i czasu. Zastanówmy się, co należy zrobić, aby zaprzyjaźnić się z klientami i sprawić, że produkty i usługi będą jeszcze lepsze – dzięki nim.

Czytaj dalej Budowanie społeczności wokół marki – Jak i gdzie to robić?

Lejek sprzedażowy – Jak ułożyć strategię sprzedaży w sklepie internetowym?

Lejek sprzedażowy konstruujemy po to, aby większa część z użytkowników, które zetkną się z naszym sklepem, po czasie dokonywała zakupu. Zwiększamy w ten sposób konwersję, a lejek można równie dobrze nazwać procesem sprzedaży, lecz za pomocą wyrażenia “lejek” łatwiej będzie nam zwizualizować sobie całość. Źle skonstruowany proces sprawi, że znaczna część użytkowników wypłynie podczas swojej ścieżki zakupowej. Jeżeli zainwestujemy trochę czasu w dokładne przygotowanie, większa część obserwatorów zamieni się w naszych klientów.

Czytaj dalej Lejek sprzedażowy – Jak ułożyć strategię sprzedaży w sklepie internetowym?

Wygląd sklepu internetowego – O co warto zadbać?

Wygląd sklepu internetowego to jeden z czynników, który decyduje o sukcesie w sprzedaży. Każdy aspekt witryny i produktów ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiednią szatę graficzną i inne wizualne aspekty sklepu na samym początku, aby wykazać profesjonalizm i znajomość trendów w firmie. Podczas lektury tekstu dowiedzą się Państwo, jak poprawić wygląd sklepu i na co dokładnie zwrócić uwagę, aby zwiększyć konwersję i zainteresować swoich klientów.

Czytaj dalej Wygląd sklepu internetowego – O co warto zadbać?