Blog dla sklepu internetowego

Live chat w sklepie internetowym – Jak może zwiększyć sprzedaż?

Live chat w sklepie internetowym

Live chat w w sklepie internetowym przestaje stać w cieniu newsletterów i innych narzędzi budowania relacji z klientem. Nie ma wątpliwości, że tego typu rozwiązanie zwiększa sprzedaż i znacząco wpływa na poziom zadowolenia klienta. Dzięki narzędziu, jakim jest czat w sklepie internetowym użytkownik może dokonać zamówienia szybciej otrzymując odpowiedzi na każde zadane pytanie w czasie […]

Pakowanie towaru w sklepie internetowym

Pakowanie towaru w sklepie internetowym

Pakowanie towaru w sklepie internetowym pozornie wydaje się prostą czynnością. Warto jednak wspomnieć o tym, że pakowanie produktów w taki sposób, aby za każdym razem docierały do klienta w stanie nienagannym i nie zniszczyły się podczas transportu jest znacznie trudniejsze. Gdyby dodać do tego chęć uszczęśliwienia użytkownika i zadbania o jego doświadczenia, działanie to staje […]

Blog w sklepie internetowym – Jak prowadzić i skąd czerpać inspiracje?

Blog w sklepie internetowym - Jak prowadzić i skąd czerpać inspiracje?

Blog w sklepie internetowym to często nieodłączny aspekt prowadzenia działań marketingowych w sieci. Stosowany jako jedno z narzędzi służących do pozycjonowania strony w wyszukiwarce, a także edukacji obecnych, przeszłych i przyszłych klientów. Wiele marek wykorzystuje blog w sklepie internetowym także w celu podzielenia się nowościami z życia firmy lub przedsięwzięciami, za które zamierzają się wziąć.

Jak stosować język korzyści w opisach produktów, kategorii i na stronie głównej?

Jak stosować język korzyści w opisach produktów, kategorii i na stronie głównej?

Znaczna większość osób spotkała się choćby raz z takim pojęciem, jak język korzyści. To jeden z elementów skutecznej sztuki sprzedaży, a szczególnie często można wykorzystać go w sklepie internetowym. Zaimplementujemy go niezależnie od tego, czy piszemy opisy produktów, teksty na bloga, czy projektujemy wezwania do działania (CTA). Poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć swojego klienta w […]

Sklep internetowy bez magazynu – Handel bez granic?

Sklep internetowy bez magazynu - Handel bez granic?

Praca z domu i sklep internetowy to wyobrażenie, które przyciąga wiele osób swoją atrakcyjnością. Najczęściej razem z nim nachodzi nas wizja siedzenia z kubkiem kawy i obserwacją spływających zamówień. Prowadzenie sklepu internetowego bez towaru może stać się jednak trudniejsze niż w wyobrażeniach. Dopiero po zaangażowaniu pewnej ilości środków pojawią się wyniki. Teoretycznie nawet, gdy nie […]

Dropshipping – Jak zacząć sprzedawać w tym modelu?

Dropshipping - Jak zacząć sprzedawać w tym modelu?

Dropshipping wydaje się bardzo atrakcyjną formą prowadzenia działalności i sprzedaży swoich produktów w internecie poprzez sklep internetowy. Obecne warunki pozwalają na łatwe połączenie sił pomiędzy producentem, a sprzedawcą i rozpoczęcie pracy nad rozwojem sklepu. Tym, co najbardziej przekonuje przedsiębiorców ku schyleniu się w stronę dropshippingu jest między innymi brak konieczności prowadzenia swojego magazynu. Rolę odgrywają […]

Selly na Targach eHandlu – Relacja z targów w Krakowie – 17.04.

Selly na Targach eHandlu

Targi eHandlu to jedno z największych podobnego rodzaju wydarzeń w branży ecommerce. Nie mogło zabraknąć tam selly, gdyż podobnie jak w podczas listopadowych targów w Warszawie i zeszłorocznych w Krakowie, zdecydowaliśmy się na przyjazd. Okazuje się, że to nie tylko okazja do zaprezentowania oprogramowania i przedstawienia możliwości nowym użytkownikom ale też dyskusja z obecnymi klientami […]

Marketplace dla sklepu internetowego – Jak wykorzystać

Marketplace na Facebooku wprowadzono do Polski w 2017 roku. Niemal odrazu stał się on kolejnym kanałem sprzedaży dla wielu sprzedawców, którzy wiedzą, jak z niego korzystać skutecznie i prowadzić ruch do sklepu internetowego. Użytkownicy także bardzo go polubili ze względu na intuicyjność i możliwość szybkiego wyszukiwania konkretnych produktów. Udoskonalany przez zespół Facebooka przez lata potrafi […]

InstaStory – Skuteczny kanał promocji dla e-sklepu

InstaStory to jedna z wielu funkcjonalności, jakie posiada Instagram. Zaraz po wprowadzeniu w sierpniu 2016 roku nieustannie zyskuje na popularności. InstaStories pozwala nam na dodawanie zdjęć i filmów o długości krótszej niż 15 sekund do relacji, która wyświetla się innym przez 24 godziny. Trudno wyobrazić sobie lepszy kanał do relacjonowania działań marki w czasie rzeczywistym, […]

Wybór firmy kurierskiej – Czym się kierować?

Wybór firmy kurierskiej to decyzja, przed której podjęciem staje coraz więcej osób rozpoczynającą działania e-commerce. Nieustannie rosnące preferencje konsumentów do zakupów w sklepach internetowych powodują, że coraz więcej osób decyduje się także na sprzedaż produktów w tym kanale. Sprzedawca każdego sklepu internetowego powinien wybrać firmę kurierską i często zadaje sobie pytanie, czym kierować się przy […]

Tłumaczenie sklepu internetowego

E-commerce to wszelkie działania, dzięki którym możesz rozwijać swój biznes w internecie — sprzedawać produkty poprzez sklep internetowy, składać zamówienia na stronie producenta czy reklamować swoje usługi w mediach społecznościowych. Dzięki możliwościom, które oferuje internet zakres działań Twojej firmy może być znacznie szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Jest tylko jeden szkopuł — aby osiągnąć sukces na […]

Alternatywa dla Allegro – Sklep internetowy przyciągnie nowych klientów

Wiele osób, które trudnią się sprzedażą w internecie często myśli o rozszerzeniu swoich kanałów dystrybucji produktów. Jeżeli sprzedają jedynie na Allegro, szukają furtki, aby oferować swoje produkty też w innych miejscach. Szczególnie, gdy na platformie pojawiają się wysokie prowizje od produktów i inne przeszkody, przez które musi przejść sprzedawca, aby osiągnąć zadowalające zyski. Często przeciwności […]

Cross selling i up selling – Jak sprzedawać więcej dbając o klienta?

Cross selling i up selling to pojęcia, które zdecydowanie warto znać, gdy jest się w posiadaniu sklepu internetowego. Techniki pozwalają znacznie zwiększyć sprzedaż i wartość jednego zamówienia klienta podczas jednej transakcji. Nawet jeżeli dotychczas nie spotkaliśmy się z powyższymi pojęciami, powinniśmy mieć świadomość, że podczas zakupów wspomniane techniki dotknęły nas wiele razy. Stosowane są zarówno […]

Komunikacja z klientem – Jak i gdzie obsługiwać użytkowników?

Komunikacja z klientem coraz częściej staje się tematem poruszanym wśród sprzedawców. Prowadząc sklep internetowy warto opracować strategię obsługi klienta tak, aby była dopasowana do jego preferencji. Powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, że użytkownicy trafiają na sklep internetowy za pomocą najróżniejszych kanałów. Czy w każdym z tych kanałów umożliwić komunikację z firmą? Jak rozmawiać […]

Trendy w e-commerce w 2019 roku

Trendy w e-commerce w 2019 roku to temat, nad którym zastanawia się większość sprzedawców. Aktualizacje Google, rozwój technologii i nowe przyzwyczajenia zakupowe młodszych pokoleń to tylko niektóre z wielu aspektów, które powinniśmy mieć na oku. Warto wcześniej przygotować swój zespół na większe lub mniejsze zmiany w strategii. Prawdopodobnie zobaczymy na rynku dużo zupełnie nowych trendów, […]

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego i atrakcyjna ekspozycja – 4 sposoby

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to rzecz, nad którą zastanawia się wielu sprzedawców. Jak zaprezentować asortyment, aby klienci byli zainteresowani? Można znaleźć ogromną ilość odpowiedzi, jednak najważniejszy w tym przypadku okaże się wybór sposobu prezentacji do oferowanego towaru. Inaczej pokażemy klientowi interesujący mebel, a inaczej obraz lub nowe buty. Kreatywność w przedstawieniu asortymentu i fotografii […]

Analiza sklepu internetowego – 7 programów do skutecznego monitorowania wyników

Analiza sklepu internetowego wydaje się niezbędna, aby w perspektywie czasu zwiększać zyski zmieniając wygląd sklepu internetowego, asortyment lub strategię marketingową. Wpływ na sprzedaż ma ogrom czynników i trudno jest obserwować wszystkie, jednak zaleca się w analizę sklepu w miarę możliwości, aby wywnioskować, co może sprawdzić się w przyszłości. Mówi się, że rolą specjalisty do spraw […]

Wzrost sprzedaży internetowej w ostatnich latach – Co się zmieniło?

Rynek Ecommerce w Polsce rośnie z roku na rok i nic nie zapowiada, aby ten trend miał się zmienić w najbliższym czasie. Odsetek użytkowników internetu, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych wzrósł w obecnym roku do 56%. Polska jest pod tym względem jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie, a jeżeli w przyszłości wzrost […]

Budowanie społeczności wokół marki – Jak i gdzie to robić?

Najskuteczniejszym sposobem, który zatrzymuje klientów na dłużej jest budowanie społeczności wokół marki. Grupa ludzi, która ma chęć wymieniać się opiniami, przywoływać swoje propozycje nowych produktów i usług firmie nie pojawia się nagle. Wymaga to od każdego przedsiębiorstwa zintensyfikowanego zaangażowania, autentyczności i czasu. Zastanówmy się, co należy zrobić, aby zaprzyjaźnić się z klientami i sprawić, że […]

Lejek sprzedażowy – Jak ułożyć strategię sprzedaży w sklepie internetowym?

Lejek sprzedażowy konstruujemy po to, aby większa część z użytkowników, które zetkną się z naszym sklepem, po czasie dokonywała zakupu. Zwiększamy w ten sposób konwersję, a lejek można równie dobrze nazwać procesem sprzedaży, lecz za pomocą wyrażenia “lejek” łatwiej będzie nam zwizualizować sobie całość. Źle skonstruowany proces sprawi, że znaczna część użytkowników wypłynie podczas swojej […]

Wygląd sklepu internetowego – O co warto zadbać?

Wygląd sklepu internetowego to jeden z czynników, który decyduje o sukcesie w sprzedaży. Każdy aspekt witryny i produktów ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiednią szatę graficzną i inne wizualne aspekty sklepu na samym początku, aby wykazać profesjonalizm i znajomość trendów w firmie. Podczas lektury tekstu dowiedzą się Państwo, jak poprawić wygląd sklepu i na co […]

Narzędzia marketingowe, które zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym

Sklep internetowy to nie tylko mechanizm umożliwiający przeprowadzenie skutecznej transakcji handlowej, ale również zestaw integracji i wbudowanych narzędzi, których zadaniem jest budować przewagę konkurencyjną i doprowadzić do tych transakcji. Oczywiście istnieje szereg rozwiązań zewnętrznych, np. systemy reklamowego Google czy Facebooka. Jednak nie można traktować ich jako czegoś zupełnie niezależnego, ponieważ warto, aby Twój sklep internetowy […]

Dzinga.com – pozostań w kontakcie z Klientem

Dlaczego? Jak? Co? – Dzinga Te trzy zadane w odpowiedniej kolejności pytania nie są przypadkiem. Są one powiązane z bardzo praktyczną koncepcją Golden Circle, która stoi za niejednym schematem wielkich działań biznesowych. To właśnie na ich przykładzie, przedstawimy Wam działanie Dzinga, która jest dostępna w integracjach Selly.

Jak budować przewagę konkurencyjną sklepu internetowego?

Budowanie przewagi konkurencyjnej to jedno z najważniejszych zadań każdej marki, ponieważ dzięki niej klienci kupują u Ciebie, a nie u konkurencji i to nie zawsze ze względu na cenę. Jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną swojego sklepu internetowego, aby sprzedawać więcej i wzmacniać jego markę?

Dlaczego remarketing to najważniejszy element marketingu sklepu internetowego?

Sprzedaż to przede wszystkim budowanie zaufania, nawiązywanie relacji i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Jeżeli potencjalny klient nie zna Twojej marki, czego naturalną konsekwencją jest to, że Ci nie ufa, to szansa na sprzedaż przy pierwszym kontakcie jest znikoma. Dlatego działania typu cold calling (np. telemarketing w call center) czy wysyłka mailingu do kupionej – czyli […]

Jak przygotować kampanię Google AdWords dla sklepu internetowego?

Reklama w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane AdWords to jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania świeżego i wartościowego ruchu dla sklepu internetowego. Połączenie kampanii AdWords i naturalnego pozycjonowania sklepu, czyli SEO daje niezwykle dobre rezultaty sprzedażowe, ale też skutecznie otwiera ścieżkę Twojego klienta, którego następnie możesz aktywizować przez remarketing, e-mail marketing, marketing automation czy media społecznościowe. […]

Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który zamierza uruchomić swój pierwszy sklep internetowy lub nie jesteś zadowolony z aktualnego rozwiązania, to bez wątpienia zostaniesz postawiony przed wyborem oprogramowania, które będzie dopasowane do Twoich potrzeb. Rozwiązań i modeli biznesowych jest wiele, a jeżeli jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją przygodę z Internetem, tym bardziej możesz czuć się zagubiony. Na […]

Jak prowadzić fanpage na Facebooku dla sklepu internetowego?

W obowiązku każdej marki jest prowadzić własne kanały komunikacji marketingowych w mediach społecznościowych. W przypadku sklepów internetowych najskuteczniejszymi są oczywiście Facebook i Instagram. Skupmy się jednak na tym pierwszym. Jak prowadzić stronę firmową na Facebooku, aby zbudować silną markę i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Język korzyści i model AIDA, czyli podstawowe elementy opisu produktu w sklepie internetowym

Na sukces sklepu internetowego składa się wiele elementów, jednak żadnego z nich nie można traktować jako bardziej i mniej ważnego. Wielokanałowe działania marketingowe, użyteczność sklepu, siła jego marki, logistyka, metody płatności i dostaw, zwroty i reklamacje, opinie klientów, doradztwo i obsługa klienta, a w tym ta posprzedażowa, to tylko niektóre z tych elementów, które pracują […]

Jak pozycjonować swój sklep internetowy w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarka Google to najważniejszy kanał pozyskiwania klientów w e-commerce. Często generuje nawet więcej niż połowę sprzedaży w sklepie internetowym. Jest kilka sposób, aby być widocznym na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Są to: kampania linków sponsorowanych Google AdWords Google Shopping, czyli Google Merchant Center organiczne wyniki wyszukiwania, czyli SEO W przypadku dwóch pierwszych, widoczność w […]

Dlaczego opis produktu w sklepie internetowym wpływa na wielkość sprzedaży?

Sprzedawcy często nie doceniają wpływu opisów produktów na wielkość sprzedaży jaką generują ich sklepy internetowe. Wychodzą z założenia, że skoro ktoś szuka danego produktu, to jest to wystarczający powód do tego, aby dokonał zakupu. Uruchamiają więc kampanię w Google AdWords, inwestują w SEO i czekają. Zapominają jednak o tym, że sprowadzenie wartościowego ruchu to tylko […]

Jak założyć sklep internetowy?

Prognozy mówią, że w ciągu najbliższych 10 lat handel będzie egzystował tylko i wyłącznie w Internecie. Sklepy stacjonarne staną się showroomami, do których będzie można wejść, obejrzeć wybrane produkty i złożyć na nie zamówienie, które odbierzesz w tym miejscu na drugi dzień lub dostawą do domu. Jeżeli te prognozy faktycznie się sprawdzą, to firmy, które […]

Wideo w e-commerce – jak z wykorzystaniem filmów zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prognozy mówią, że już w 2020 roku 90% treści w Internecie będzie w formie wideo. Prawdopodobnie nie będzie to aż 90%, jednak nie można nie zgodzić się z twierdzeniem, że wideo w biznesie nie jest już tylko trendem, lecz formą, bez której marka nie ma szans na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Jak wykorzystać reklamy na Facebooku do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym?

Google i Facebook to media, które posiadają najsilniejsze w możliwości internetowe systemy reklamowe. Google ma najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową i serwis wideo (YouTube) na świecie, a Facebook ma największe serwisy społecznościowe świata (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp). Zasięgi i możliwość precyzyjnego dotarcia do ściśle określonych grup docelowych to największy atut Facebooka, którym ten skutecznie konkuruje z Google. […]

Ścieżki wielokanałowe w e-commerce. Dlaczego są jednym z ważniejszych elementów strategii dla Twojego sklepu internetowego?

Analityka internetowa to jeden z najważniejszych elementów w zarządzaniu sklepem internetowym, którą na poziomie podstawowym powinien znać każdy, kto ze sprzedażą internetową ma do czynienia. Najbardziej popularnym narzędziem do prowadzenia analityki internetowej jest Google Analytics, dzięki któremu możesz magazynować dane, analizować je, a następnie interpretować wyniki. Dobrze prowadzona analityka internetowa pomoże Ci podejmować kluczowe decyzje […]

Święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym – jak najlepiej wykorzystać ten szczyt zakupowy?

Święta Bożego narodzenia to szczególny czas dla sklepów internetowych, ponieważ w tym okresie z oczywistych względów słupki sprzedażowe osiągają rekordowe wysokości. Sprzedaż bezpośrednia to oczywiście najważniejszy aspekt tego szczytu zakupowego, jednak warto również zadbać o elementy, które wygenerują sprzedaż w przyszłości. Jak podejść do marketingu w swoim sklepie internetowym w okresie Świąt Bożego Narodzenia?

Jak wykorzystać szczyty zakupowe, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Szczyty zakupowe to ulubione chwile dla każdego sprzedawcy internetowego, ponieważ są to okresy w roku, w których sprzedaż rośnie niezależnie od działań marketingowych w obszarze sklepu internetowego. Do szczytów zakupowych zaliczamy wszelkie wydarzenia, które prowokują konsumentów do zakupów, czyli Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Walentynki, Dzień Dziecka, Matki, Ojca, Babci, Dziadka, itp. Poza tym szczytami zakupowymi […]

Jakie elementy powinien posiadać koszyk zakupowy, aby Twój sklep internetowy sprzedawał więcej?

Koszyk zakupowy to miejsce, które otwiera ścieżkę zakupową w Twoim sklepie internetowym. Wraz z kartą produktową jest to jeden z najważniejszych elementów, odpowiedzialnych za doprowadzenia klienta do finalizacji transakcji zakupowej. Badania wykazują, że około 70% koszyków jest porzucanych, dlatego każdy jego element ma wpływ na jego skuteczność, czyli na wielkość generowanej sprzedaży. Jakie to elementy […]

Jak promować sklep internetowy, aby sprzedawał więcej?

Web 2.0 dał nam, użytkownikom Internetu możliwość prowadzenia komunikacji dwukierunkowej – tak jak kiedyś głównie konsumowaliśmy treści, to dziś je również tworzymy i publikujemy na blogach, platformach wideo czy w mediach społecznościowych, gdzie również się nimi wymieniamy i dyskutujemy na ich temat. Dlaczego wspominamy o tym pod kątem promowania sklepów internetowych? Dlatego, że wyżej wymienione […]

Dlaczego Instagram to niezwykle ważne medium dla każdego sklepu internetowego?

Instagram to jedno z najpopularniejszych i najbardziej angażujących mediów społecznościowych na świecie. Instagram to kilkaset milionów aktywnych użytkowników dziennie, którzy szukają tam ciekawych i inspirujących zdjęć i materiałów wideo. Dlatego możesz mieć pewność, że w tym miejscu znajdują się Twoi klienci – trzeba tylko wyciągnąć do nich rękę. Jak zatem prowadzić skuteczną komunikację marketingową na […]