Kategorie

Integracja płatności Autopay

Autopay to polski system płatności elektronicznych, który umożliwia szybkie i bezpieczne realizowanie transakcji w sklepach internetowych. Umożliwia m.in. płatności kartą, BLIK-iem, przelewy online z większości banków, a także płatności cykliczne.

Spis treści:


Jak zarejestrować konto płatności Autopay?


  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu.

  2. Przejdź do: Konfiguracja → Formy płatności.

  3. W sekcji Autopay kliknij przycisk Zarejestruj.

  4. Wypełnij formularz wstępny w panelu oraz kliknij Zapisz, a następnie zostaniesz automatycznie przekierowany na formularz rejestracyjny Autopay. 

    Dane konieczne do uzupełnienia:

    • URL sklepu (upewnij się, że jest podłączona własna domena),

    • branżę działalności,

    • wybór opcji płatności kartami i wypłat z Rachunku Płatniczego,

    • wymagane zgody prawne.

  5. W nowym oknie uzupełnij dane kontaktowe oraz kliknij Dalej, aby uzupełnić pozostałe dane.

  6.  Uzupełnij pozostałe dane oraz kliknij Zapisz

  7. Przejdź do weryfikacji rachunku, kliknij przycisk ZWERYFIKUJ, aby przeprowadzić przelew weryfikacyjny z konta firmowego na numer wskazany przez Autopay.


Weryfikacja sklepu przez Autopay


Dobre praktyki w celu szybszej weryfikacji:

  1. Dodaj regulamin sklepu a w nim punkt: Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
  2. Upewnij się, że strona jest widoczna do przeglądania i na stronie dodane są produkty, które chcesz sprzedawać.

Konfiguracja płatności Autopay


Po udanej weryfikacji konta przez Autopay, należy ręcznie włączyć płatność i dostosować jej ustawienia w panelu sklepu.

Krok po kroku: 

  1. Przejdź do: Konfiguracja → Formy płatności

  2. Kliknij „Edytuj” przy formie Szybkie przelewy Autopay.

  3. Zaznacz pole „Aktywny” i Zapisz, aby włączyć płatność w koszyku.

  4. Kliknij link „Kanały płatności”, aby otworzyć listę dostępnych metod.
    Możesz dezaktywować dowolny kanał, jeśli chcesz, by wyświetlał się osobno w koszyku jako osobna metoda płatności.
    To może zwiększyć konwersję – np. pokazując „BLIK” lub „Google Pay” jako osobne przyciski przy wyborze płatności.

    Wróć do: Konfiguracja → Formy płatności i zaznacz pozostałe kanały płatności, które chcesz wyświetlić jako osobne pozycje w koszyku.


Najczęściej zadawane pytania


  • Gdzie należy dokonać rejestracji — na stronie Autopay czy w panelu sklepu?
    Rejestracji należy dokonać wyłącznie w panelu administracyjnym sklepu. Proces został w pełni zintegrowany i nie jest możliwe utworzenie konta z poziomu strony autopay.pl.
  • Mam już konto w Autopay — czy mogę je wykorzystać?
    Nie, nawet jeśli posiadasz już konto w Autopay, konieczne jest przejście przez nowy proces rejestracyjny w panelu sklepu. Jeśli podczas rejestracji pojawi się komunikat, że podany NIP już istnieje w bazie Autopay, należy skontaktować się z obsługą Autopay i poprosić o usunięcie wcześniejszej rejestracji przypisanej do tego NIP-u.
  • Jak zmienić dane?
    W edycji formy płatności Autopay znajdziesz odpowiedni przycisk do zmiany danych „Zmień dane serwisu i dane adresowe”
  • Ile trwa aktywacja płatności?
    Po wykonaniu przelewu weryfikacyjnego przeważnie Autopay aktywuje płatności w 3 godziny. Aktywacja kanału płatności kartą kredytową trwa nieco dłużej – do kilkunastu dni.
  • Z kim kontaktować się w sprawie aktywacji lub późniejszej obsługi?
    Autopay przyjmuje od Państwa zgłoszenia pod adresem:
  • Jak uruchomić dodatkowe kanały płatności?
    Aby uruchomić dodatkowe kanały płatności np. płatności kartami płatniczymi lub Smartney (płatności odroczone) prosimy o kontakt  bezpośrednio z Autopay –  

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933