Konfiguracja parametrów e-mail (SMTP) w sklepie
Obejrzyj poradnik jak konfigurować parametry SMTP w sklepie.
W menu Konfiguracja -> Konfiguracja e-mail SMTP podaj dane konta pocztowego. Poniżej znajduje się przykładowa konfiguracja dla usługi poczty dostarczanej przez platformę sklepów Selly.
Po wypełnieniu danych zapisz i sprawdź połączenie SMTP. Jeśli po sprawdzeniu nie było błędów, zapisz konfigurację. Wiadomości ze sklepu będą wysyłane poprawnie.
Jeżeli używasz poczty poza serwerami firmy Selly zapytaj o dane SMTP u swojego usługodawcy poczty e-mail:
użytkownik
hasło
nazwa serwera SMTP
numer portu SMTP
!Ważna informacja : w przypadku darmowej poczty np. onet / wp usługodawca poczty często blokuje autoryzację SMTP.
Możesz skorzystać z innej płatnej usługi poczty lub zakupić pocztę w Selly za pomocą panelu administracyjnego w zakładce Dodatki i usługi -> usługi dodatkowe – Pakiet Poczta e-mail 10GB.
W przypadku błędnie skonfigurowanej poczty lub zablokowanej autoryzacji SMTP wiadomości email są nadal wysyłane alternatywnie funkcją mail z naszych serwerów, ale bez gwarancji dostarczenia.
FAQ
- Posiadam darmową pocztę GMAIL występuję błąd połączenia SMTP, czy jest sposób aby połączenie działało poprawnie?
Gmail standardowo blokuje autoryzacje SMTP, aby połączenie działało prawidłowo należy:
Utworzyć dwu stopniowe logowanie – instrukcjaUtworzyć hasło aplikacji: – instrukcja
Utworzone hasło należy wpisać w konfiguracji SMTP sklepu w polu hasło - Moje hasło do skrzynki pocztowej posiada 10 znaków, a w panelu sklepu w konfiguracji widzę tylko 5 gwiazdek?
Hasło standardowo jest szyfrowane w panelu do 5 gwiazdek, nie oznacza to, że wpisane jest hasło złożone z 5 znaków.
Więcej na temat poczty:https://www.selly.pl/baza-wiedzy/pierwsze-kroki/konfiguracja-kont-email/