Najlepsze szkolenia e-commerce 2025 – jaki kurs odbyć, jako właściciel sklepu internetowego?

Ilość wyświetleń artykułu: 33

Czas czytania: 7 minut

Szkolenia e-commerce, które warto wybrać w 2025

Szukasz sprawdzonego szkolenia e-commerce? Dzięki tym kursom połączysz sprzedaż z analityką i marketingiem.

Sprzedaż online rośnie w szybkim tempie. Niemniej rośnie też konkurencja. Dlatego właściciel sklepu, który nie rozwija się w obszarze marketingu, analityki czy obsługi klienta, szybko zostaje w tyle. Nie chcesz tego?
Sprawdź naszą aktualną listę szkoleń e-commerce, dzięki którym zwiększysz swoją wiedzę, a co za tym idzie skalowanie biznesu online.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia e-commerce?

Jakie są najpopularniejsze szkolenia e-commerce. Zdjęcie laptopa.

Jak szkolenia wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym?

  • poznajesz strategie zwiększania konwersji (np. optymalizacja karty produktu),
  • uczysz się prowadzić kampanie reklamowe, które przynoszą sprzedaż,
  • zyskujesz umiejętność analizowania danych i szybszego podejmowania decyzji.

Dodatkowo otrzymane certyfikaty zwiększają Twoją wiarygodność w oczach klientów. Poza tym dzięki nim zawsze możesz wkręcić się później w rozwój marki osobistej i otworzyć swoją karierę jako specjalista e-commerce samemu tworząc szkolenia. A jeśli jeszcze nie wybrałeś platformy dla swojego sklepu, a chcesz mieć szybki i skalowalny biznes, sprawdź ofertę naszego Selly.

Darmowe webinary online

Szkolenia online trudno znaleźć, zdecydowanie polecam Ci jednak śledzić webinary Aplio i Devagroup.

Aplio – zarządzanie sprzedażą i integracje

Webinary Aplio skupione są na automatyzacji procesów, integracjach i logistyce. Dzięki nim możesz oszczędzić mnóstwo czasu na obsłudze sklepu. 

Devagroup – darmowe webinary marketingowe

Agencja reklamowa Devagroup prowadzi spotkania o SEO, kampaniach reklamowych i e-mail marketingu. To szybka dawka inspiracji i gotowych rozwiązań.

Jakie są najlepsze płatne szkolenia e-commerce z certyfikatem?

Poniżej znajdziesz kilka popularnych szkoleń e-commerce, na które warto zwrócić uwagę, jeśli potrzebujesz nauczyć się analizy danych.

Google Analytics 4 – Akademia Analytics

Darmowe kursy od Google, które kończą się certyfikatem. Nauczysz się obsługi GA4 – od podstaw po tworzenie raportów.
Sprawdź więcej: Akademia Analytics – kurs GA4

Damian Rams – Kurs GA4 dla e-commerce

To kurs online z praktycznymi lekcjami i certyfikatem PDF. Idealne szkolenie e-commerce dla właścicieli sklepów, którzy chcą samodzielnie analizować dane, a nie powierzać to innym.
Sprawdź więcej: kurs GA4 – Damian Rams

Artur Jabłoński – różnorodne szkolenia e-commerce

Artur w swoich kursach pokazuje m.in., jak wykorzystywać GA4 do podejmowania lepszych decyzji biznesowych, jak konfigurować reklamy, jak pisać, czy jak docierać do swoich klientów.
Sprawdź więcej: kursy Artura Jabłońskiego

Karol Dziedzic – Kurs Google Analytics online

To szkolenie wideo dla osób, które chcą zrozumieć GA4 krok po kroku. Cena kursu to 699 zł netto, a dobierając również kurs z Google Ads za oba zapłacisz 1249 zł netto.
Sprawdź więcej: kurs Karola Dziedzica

Maciej Lewiński – szkolenie e-commerce z analityki internetowej

Maciej oferuje intensywne szkolenia (stacjonarne lub online). Omawia wdrożenie GA4, modele atrybucji i zaawansowane raporty. Pierwszy dzień szkolenia (bardziej podstawowa wiedza) kosztuje 1115 zł netto, a drugi dzień wynosi 1405 zł netto.
Sprawdź więcej: szkolenia Macieja Lewińskiego

Jakie kompleksowe kursy e-commerce i sprzedaży wybrać?

Poniżej znajdziesz kilka bardziej ogólnych szkoleń, które możesz wybrać, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wszechstronnie rozbudować swoje umiejętności sprzedawcy internetowego.

DIMAQ – prowadzenie sprzedaży i promocji online

Szkolenie e-commerce DIMAQ obejmuje strategie sprzedaży, promocję i marketing w internecie. Dodatkowo podczas szkolenia trener prowadzi zajęcia na żywo. Cena szkolenia zaczyna się od 1840 zł netto. 
Sprawdź: szkolenie online DIMAQ

Future Investment – prowadzenie sklepu internetowego

To kurs online dla początkujących, który porusza aspekty prawne, sprzedażowe i marketingowe. Jego cena to 295 zł i możesz uzyskać za jego ukończenie certyfikat. 
Sprawdź: kurs Future Investment

Ekomersiak – praktyczne szkolenia e-commerce

Ekomersiak to platforma z różnymi kursami (SEO, obsługa klienta, reklamy). Możesz na niej dobrać moduły pod swoje potrzeby. Takie kursy sprawdzą się też, jeśli masz już pomysł na biznes, który chcesz rozwinąć. 

Jak podaje sam Michał Pieprzak, właściciel serwisu ekomersiak: „Średni wzrost miesięcznej sprzedaży w sklepach internetowych moich klientów po przejściu na swoje 5 lata temu jako konsultant i doradca e-commerce wynosi obecnie 672%, a dotychczasowy łączny wzrost sprzedaży klientów to 300 mln zł (stan na sierpień 2024 roku)”

Sprawdź: szkolenia Ekomersiak

Akademia Leona Koźmińskiego – e-commerce dla początkujących

Uczelniany kurs z certyfikatem, który wprowadza w świat e-commerce: modele biznesowe, narzędzia i marketing. Czas jego trwania to dwa dni, jednak odbywa się stacjonarnie. Za jego ukończenie dostajesz świadectwo ukończenia szkolenia.
Sprawdź: szkolenie e-commerce dla początkujących Koźmińskiego

RocketJobs – kurs „Kariera w sprzedaży”

Skupia się na technikach sprzedaży i negocjacji. Dobry wybór dla właścicieli, którzy chcą rozwijać kompetencje handlowe. To kurs e-commerce, który składa się z 4 modułów tematycznych i kosztuje 369 zł. Sprawdzi się dla osób, które chcą zyskać praktyczną wiedzę z kilku różnych dziedzin, do tego uzyskasz certyfikat ukończenia szkolenia.
Sprawdź: kurs RocketJobs

Sprawny Marketing – szkolenie E-commerce Manager

Rozbudowane szkolenie menedżerskie. Pokazuje strategię, analitykę, marketing i rozwój biznesu online. Kosztuje 970 zł, jest prowadzone przez Piotra Jurgielewicza, który od ponad 14 lat pracuje w branży internetowej i możesz je zamówić telefonicznie. 
Sprawdź: szkolenie e-commerce manager

Podsumowanie – które szkolenie e-commerce wybrać?

Nie ma jednej ścieżki dla wszystkich. Jeśli dopiero zaczynasz, postaw na darmowe webinary i podstawowe kursy . Jeśli chcesz rozwijać analitykę, wybierz GA4. A jeśli planujesz zostać managerem e-commerce – postaw na kursy kompleksowe, które trwają dłużej, ale zyskujesz szeroki zakres praktycznych narzędzi do skalowania swojego biznesu.

Polecam Ci sprawdzić też naszą checklistę automatyzacji w sklepie online. A jeśli masz pytania odnośnie do swojego biznesu skontaktuj się z nami!

Jakie szkolenia wybrać? Najczęściej zadawane pytania

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na 5 często zadawanych pytań dotyczących kursów e-commerce. Swoją drogą sprawdź jeszcze kalendarz wydarzeń e-commerce 2025, żeby złapać coś dla siebie.

Julianna Krzyszczyk
SEO copywriter

SEO, content marketing i copywriting to zdecydowanie mój świat – w Selly tworzę treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców i algorytmów Google. Specjalizuję się w optymalizacji contentu i strategiach zwiększających widoczność marek w sieci. Kiedy nie piszę, jestem w ruchu – na boisku, korcie czy na rolkach. A kiedy odpoczywam to zazwyczaj z książką albo padem w ręce.
Jakie szkolenia e-commerce są najlepsze dla początkujących?

Na początek najlepiej wybrać darmowe warsztaty, dzięki którym zbudujesz podstawową wiedzę z zakresu handlu online. Później warto zainwestować w bardziej specjalistyczne oferty różnych specjalistów, takich jak Macieja Lewińskiego czy Artura Jabłońskiego.

Czy darmowe szkolenia e-commerce są wartościowe?

Oczywiście, że tak. Niemniej polecam Ci zwracać uwagę na ofertę, tematy szkoleń i przede wszystkim na prowadzących. Jeśli nie wiesz na co zwracać uwagę, sprawdź wywiad z Marcinem Majznerem, który podaje szczegółowe rady, czego szukać, żeby skalować swój biznes.

Ile kosztują kursy e-commerce online?

Szkolenia e-commerce kosztują w przedziałach od ok. 300 – 1000 zł za kurs online, aż po kilka tysięcy za akademickie lub menadżerskie programy szkoleniowe.

Jak wybrać najlepsze szkolenie e-commerce dla siebie?

Zastanów się, w jakiej dziedzinie chcesz zwiększyć swoją wiedzę. Potrzebujesz marketingu – sprawdź webinary Devagroup i kursy SEO. Interesuje Cię analityka i dane, poszukaj kursów GA4 (Google, Rams, Jabłoński, Dziedzic, Lewiński). Wolisz całościowe podejście do kursu sprzedawcy internetowego? Wybierz Sprawny Marketing lub Koźmiński.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Kontakt
Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933