Integracja płatności Blue Media

Zintegrowane płatności Blue Media w kilku słowach to przede wszystkim bezpieczeństwo, automatyzacja, bardzo niska prowizja, brak papierowych umów i technicznych konfiguracji. Z wszystkimi zaletami zapoznaj się na stronie Płatności Blue Media.

 

Jak uruchomić płatności Blue Media?

  1. Zarejestruj serwis. W panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Formy płatności wejdź do edycji płatności „Szybkie płatności internetowe” (id=29). W sekcji KONFIGURACJA wybierz link „Rejestracja serwisu”. Większość pól będziesz miał już wypełnione.
  2. Wykonaj przelew weryfikacyjny. Przelew z konta  firmowego na kwotę 1zł wykonasz przez Płatności Online Blue Media od razu po wysłaniu formularza rejestracji.
  3. Dodaj w regulaminie sklepu punkt: Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
  4. Dodaj logo Blue Media. Na podstronie informacyjnej „Formy płatności” dodaj logo: img/layout/pay/BlueMediaLogo.png. Logo umieścić przed edytor wizualny klikając w ikonkę „Wstaw obrazek”.
  5. Aktywuj kanały płatności. Po otrzymaniu akceptacji rejestracji powróć do edycji płatności i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie aktywowane zostaną wszystkie kanały. Możesz wyłączyć wybrane kanały lub zmienić im kolejność. Aktywuj główną formę płatności w sklepie

 


 

Jak uruchomić płatności w okresie testowym?

Płatności Blue Media można uruchomić w okresie testowym, aby po zmianie domeny nie oczekiwać na weryfikację firmy, co trwać może około jednego dnia roboczego. W okresie testowym sklep działa w domenie technicznej, np. nazwa.selly24.pl i taki właśnie  adres sklepu podaj podczas rejestracji serwisu.

 


 

Jak aktywować płatności po podłączeniu domeny docelowej lub zmianie domeny?

Po podłączeniu domeny docelowej zmień adres serwisu na nową domenę. W tym celu przejdź do menu KONFIGURACJA / Formy płatności / edytuj płatność Blue Media i w sekcji Konfiguracja kliknij na link: Zmiana danych:

 

W otwartym formularzu zmień pole Adres URL serwisu:

 

Zapisz zmiany i w komunikacie na górze strony kliknij link WERYFIKACJA, aby wykonać przelew weryfikacyjny:

 

Jeśli nie uda się wykonać przelewu od razu, kliknij później w zielony button WERYFIKACJA ZMIANY DANYCH SERWISU, który jest widoczny nad sekcją „Dane serwisu” (po prawej stronie).

 

Najczęściej zadawane pytania:

  • Ile trwa aktywacja płatności?
    Po wykonaniu przelewu weryfikacyjnego przeważnie Blue Media aktywuje płatności w jeden dzień. Aktywacja kanału płatności kartą kredytową trwa nieco dłużej – do kilkunastu dni.
  • Dlaczego nie mogę uruchomić płatności w sklepie?
    Jeśli otrzymałeś maila z pozytywną weryfikacją Blue Media zaloguj się ponownie do panelu, wybierz edycję formy płatności Blue Media i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie zaznaczone zostaną wszystkie kanały. Teraz będziesz mógł włączyć główną formę płatności w sklepie.
  • Podczas rejestracji nie wiem co wpisać do sekcji „Beneficjent”.
    Beneficjent to osoba reprezentująca firmę. Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą wybierz „Właściciel” i podaj dane osobowe na kogo zarejestrowana jest firma.
  • Z kim kontaktować się w sprawie aktywacji lub późniejszej obsługi?
    Blue Media przyjmuje od Państwa zgłoszenia pod adresem: platnosci@bm.pl