Poczta – konfiguracja kont email
Korzystając z usługi poczty dostarczanej przez platformę sklepów Selly jako Pakiet poczta e-mail 10GB, każdy klient otrzymuje dostęp do panelu zarządzania kontami email oraz webmail.
Do rozpoczęcia działania tej usługi konieczne jest zgłoszenie domeny sklepu do obsługi platformy, a następnie skierowanie jej na poniższe nazwy serwerów DNS:
- dns1.selly.pl
- dns2.selly.pl
Zmianę DNSów tą należy wykonać u rejestratora domeny (np. home.pl, nazwa.pl, ovh.pl).
Parametry usługi: Pakiet poczta e-mail 10GB
- Pojemność kont email w domenie sklepu: 10GB (możliwość zwiększenia pakietami co 10GB)
- Maksymalna ilość kont email: bez ograniczeń
- Maksymalna ilość aliasów: bez ograniczeń
- Obsługa protokołów IMAP/SMTP/POP3 z zabezpieczeniem SSL
 
- Bezpieczna poczta przez WWW (aplikacja roundcube)
- Automatyczne awaryjne kopie zapasowe
- Samodzielne zarządzanie wpisami w DNS domeny sklepu
- Maksymalna wielkość pojedynczej wysyłanej wiadomości 100MB
- Brak limitów wysłanych maili na godzinę
Spis treści:
- Logowanie do panelu Admin
- Utworzenie skrzynki e-mail
- Logowanie do Roundcube
- Dane do podłączenia klientów pocztowych
- Połączenie – Thunderbird
- FAQ
Logowanie do panelu Admin
Dostęp do panelu znajduje się pod bezpiecznym adresem: https://admin.selly.pl
Dane dostępowe (login i hasło) dostarczone zostaną indywidualnie na email kontaktowy właściciela sklepu.
Po zalogowaniu do panelu mamy dostępnych kilka opcji:
- Domeny – definiowanie rekordów domeny, ustawień obsługi poczty.
 Możliwość wybrania hostingu poczty oraz definiowania własnych wpisów DNS w domenie.Standardowo obsługa poczty ustawiona w pozycji „Selly” oznacza hosting poczty na serwerach platformy Selly. Istnieje możliwość skierowania obsługi poczty np. w Google Gmail lub u innego providera po podaniu odpowiednich rekordów MX.Edycja wpisów DNS umożliwia dodanie specyficznych rekordów np. subdomeny w celu skierowania jej na inny serwer lub dodania rekordów TXT w celu weryfikacji np. Google Search Console
 
- Poczta – definiowanie nowych kont e-mail, zmiana haseł, objętości.
 Dodając nową skrzynkę email należy wpisać login konta oraz zapamiętać wygenerowane losowo hasło lub wpisać własne.
 
- Poczta – aliasy – ustawianie przekazywania poczty na inne adresy email.
 Aliasy służą do automatycznego przesyłania poczty na inny adres.
 Ważna informacja: dodanie aliasu jest możliwe jeśli o podanym loginie nie istnieje konto email.
 
- Logi – historia zmian w koncie
- Ustawienia konta – zmiana hasła do panelu.
 Zalecamy okresową zmianę hasła dostępowego do panelu zarządzania kontami email przez podanie aktualnego hasła i dwukrotne wpisanie nowego hasła.
 
Utworzenie skrzynki e-mail
- Z menu po lewej wybierz: Hosting → Poczta.
- Kliknij przycisk „Dodaj konto”.
- 
Login – wpisz nazwę skrzynki (np. kontakt) 
- 
Domena – wybierz z listy przypisaną do konta domenę 
- 
Rozmiar skrzynki – ustaw pożądany limit 
- 
Hasło – ustaw hasło do skrzynki (upewnij się, że zostało zapisane). 
- 
Kliknij „Dodaj”, aby utworzyć konto. 

Logowanie do skrzynki pocztowej online – Roundcube
Dostęp do bezpiecznej poczty przez WWW znajduję się pod adresem: https://poczta.selly.pl
Login to pełny adres e-mail, hasło zdefiniowane podczas zakładania konta w panelu admin.selly.pl

Klientem do zarządzania pocztą jest popularny Roundcube, który posiada takie funkcjonalności jak między innymi:
- dostęp przez przeglądarkę bez instalacji dodatkowego oprogramowania.
- 
przeglądanie i wysyłanie wiadomości e-mail, 
- 
tworzenie folderów i zarządzanie wiadomościami (przenoszenie, usuwanie, oznaczanie), 
- 
książka adresowa (kontakty), 
- 
kalendarz z możliwością dodawania wydarzeń, 
- 
obsługa załączników, 
- 
filtrowanie wiadomości (wątki, etykiety), 
- 
szybkie wyszukiwanie wiadomości, 
- 
dostęp przez przeglądarkę bez instalacji dodatkowego oprogramowania. 

Dane do podłączenia zewnętrznych klientów pocztowych
Serwer poczty przychodzącej i wychodzącej: poczta.selly.pl
Numery portów:
- 
IMAP: 993 (zalecane – odbieranie wiadomości) 
- 
SMTP: 465 (wysyłanie wiadomości) 
- 
POP3: 995 (alternatywa dla IMAP) 
Uwierzytelnianie wymagane:
- 
Login: pełny adres e-mail (np. kontakt@twojadomena.pl) 
- 
Hasło: ustalone podczas zakładania konta 
Połączenie klienta pocztowego – Thunderbird
Zainstaluj i uruchom program Thunderbird.
Krok 1: Wejdź w ustawienia kont
- 
Kliknij ikonę zębatki po lewej stronie (1). 
- 
Wybierz Ustawienia kont (2). 

Krok 2: Dodaj nowe konto
- 
Kliknij Nowe konto (3). 
- 
Wybierz Konto pocztowe (4). 

Krok 3: Wprowadź dane skrzynki
- 
Wpisz swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail (np. kontakt@sklepselly.pl). 
- 
Kliknij Kontynuuj. 

Krok 4: Konfiguracja serwera przychodzącego
- 
Protokół: IMAP 
- 
Adres serwera: poczta.selly.pl 
- 
Port: 993 
- 
Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS 
- 
Metoda uwierzytelniania: Zwykłe hasło 
- 
Nazwa użytkownika: pełen adres e-mail 

Krok 5: Konfiguracja serwera wychodzącego
- 
Protokół: SMTP 
- 
Adres serwera: poczta.selly.pl
- 
Port: 465
- 
Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS 
- 
Metoda uwierzytelniania: Zwykłe hasło 
- 
Nazwa użytkownika: pełen adres e-mail 

Kliknij Testuj, a następnie Kontynuuj.
Krok 6: Podaj hasło

Wpisz hasło do skrzynki i kliknij Kontynuuj, aby zakończyć konfigurację.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
- Dostałem informacje, że moja skrzynka jest przepełniona, co mogę zrobić?
 Możesz:
 a) Zalogować się na konto admin https://admin.selly.pl i zwiększyć limit skrzynki.
 b) Zalogować się na konto pocztowe poczta.selly.pl i usunąć wiadomości archiwalne / spam
 c) Dokupić dodatkowy pakiet poczty 10 gb
- Nie otrzymuje niektórych wiadomości, adresat dostaje informacje o negatywnej próbie dostarczenia wiadomości (wiadomość odrzucona przez Spamexpert)
 Zaloguj się do panelu administracyjnego: https://admin.selly.pl. Następnie przejdź do zakładki „Domeny” i kliknij „Edytuj” przy domenie, w której występuje problem. W sekcji „Obsługa poczty” zmień ustawienie z „Selly – SpamExperts” na „Selly”.
  
 
- Moje wiadomości trafiają do SPAM, co zrobić?
 Na to pytanie odpowiadamy w osobnym artykule: LINK
- 
Chciałbym obsługiwać z przyzwyczajenia pocztę na Gmailu – czy mogę tak skonfigurować pocztę wykupioną u Was? Najwygodniejszym i najbardziej niezawodnym rozwiązaniem do korzystania z Gmaila z własnym adresem (np. kontakt@twojadomena.pl) jest Google Workspace – zapewnia pełną integrację i profesjonalną obsługę poczty bez dodatkowej konfiguracji.Można też obejść to rozwiązanie – po wykupieniu skrzynki u nas w kliencie Roundcube da się przekierować pocztę na Gmaila i ustawić wysyłkę przez nasz serwer SMTP. Wtedy możesz odbierać i wysyłać maile z Gmaila, korzystając z adresu domenowego. 
 Wymaga to jednak ręcznej konfiguracji i nie gwarantuje pełnej zgodności jak w przypadku Google Workspace.

