Kategorie

Poczta – konfiguracja kont email

Korzystając z usługi poczty dostarczanej przez platformę sklepów Selly jako Pakiet poczta e-mail 10GB, każdy klient otrzymuje dostęp do panelu zarządzania kontami email oraz webmail.

Do rozpoczęcia działania tej usługi konieczne jest zgłoszenie domeny sklepu do obsługi platformy, a następnie skierowanie jej na poniższe nazwy serwerów DNS:

  • dns1.selly.pl
  • dns2.selly.pl

Zmianę DNSów tą należy wykonać u rejestratora domeny (np. home.pl, nazwa.pl, ovh.pl).

Parametry usługi: Pakiet poczta e-mail 10GB

  • Pojemność kont email w domenie sklepu: 10GB (możliwość zwiększenia pakietami co 10GB)
  • Maksymalna ilość kont email: bez ograniczeń
  • Maksymalna ilość aliasów: bez ograniczeń
  • Obsługa protokołów IMAP/SMTP/POP3 z zabezpieczeniem SSL
  • Bezpieczna poczta przez WWW (aplikacja roundcube)
  • Automatyczne awaryjne kopie zapasowe
  • Samodzielne zarządzanie wpisami w DNS domeny sklepu
  • Maksymalna wielkość pojedynczej wysyłanej wiadomości 100MB
  • Brak limitów wysłanych maili na godzinę

Spis treści:


Logowanie do panelu Admin


Dostęp do panelu znajduje się pod bezpiecznym adresem: https://admin.selly.pl

Dane dostępowe (login i hasło) dostarczone zostaną indywidualnie na email kontaktowy właściciela sklepu.

Po zalogowaniu do panelu mamy dostępnych kilka opcji:

  • Domeny – definiowanie rekordów domeny, ustawień obsługi poczty.
    Możliwość wybrania hostingu poczty oraz definiowania własnych wpisów DNS w domenie.
    Standardowo obsługa poczty ustawiona w pozycji „Selly” oznacza hosting poczty na serwerach platformy Selly. Istnieje możliwość skierowania obsługi poczty np. w Google Gmail lub u innego providera po podaniu odpowiednich rekordów MX.Edycja wpisów DNS umożliwia dodanie specyficznych rekordów np. subdomeny w celu skierowania jej na inny serwer lub dodania rekordów TXT w celu weryfikacji np. Google Search Console
  • Poczta – definiowanie nowych kont e-mail, zmiana haseł, objętości.
    Dodając nową skrzynkę email należy wpisać login konta oraz zapamiętać wygenerowane losowo hasło lub wpisać własne.
  • Poczta – aliasy – ustawianie przekazywania poczty na inne adresy email.
    Aliasy służą do automatycznego przesyłania poczty na inny adres.
    Ważna informacja: dodanie aliasu jest możliwe jeśli o podanym loginie nie istnieje konto email.
  • Logi – historia zmian w koncie
  • Ustawienia konta – zmiana hasła do panelu.
    Zalecamy okresową zmianę hasła dostępowego do panelu zarządzania kontami email przez podanie aktualnego hasła i dwukrotne wpisanie nowego hasła.


Utworzenie skrzynki e-mail


  1. Z menu po lewej wybierz: Hosting → Poczta.
  2. Kliknij przycisk „Dodaj konto”.
  3. Login – wpisz nazwę skrzynki (np. kontakt)

  4. Domena – wybierz z listy przypisaną do konta domenę 

  5. Rozmiar skrzynki – ustaw pożądany limit 

  6. Hasło – ustaw hasło do skrzynki (upewnij się, że zostało zapisane).

  7. Kliknij „Dodaj”, aby utworzyć konto.


Logowanie do skrzynki pocztowej online – Roundcube


Dostęp do bezpiecznej poczty przez WWW znajduję się pod adresem: https://poczta.selly.pl

Login to pełny adres e-mail, hasło zdefiniowane podczas zakładania konta w panelu admin.selly.pl


Klientem do zarządzania pocztą jest popularny Roundcube, który posiada takie funkcjonalności jak między innymi:

  • dostęp przez przeglądarkę bez instalacji dodatkowego oprogramowania.
  • przeglądanie i wysyłanie wiadomości e-mail,

  • tworzenie folderów i zarządzanie wiadomościami (przenoszenie, usuwanie, oznaczanie),

  • książka adresowa (kontakty),

  • kalendarz z możliwością dodawania wydarzeń,

  • obsługa załączników,

  • filtrowanie wiadomości (wątki, etykiety),

  • szybkie wyszukiwanie wiadomości,

  • dostęp przez przeglądarkę bez instalacji dodatkowego oprogramowania.


Dane do podłączenia zewnętrznych klientów pocztowych


Serwer poczty przychodzącej i wychodzącej: poczta.selly.pl
Numery portów:

  • IMAP: 993 (zalecane – odbieranie wiadomości)

  • SMTP: 465 (wysyłanie wiadomości)

  • POP3: 995 (alternatywa dla IMAP)

Uwierzytelnianie wymagane:


Połączenie klienta pocztowego – Thunderbird


Zainstaluj i uruchom program Thunderbird.

Krok 1: Wejdź w ustawienia kont

  1. Kliknij ikonę zębatki po lewej stronie (1).

  2. Wybierz Ustawienia kont (2).


Krok 2: Dodaj nowe konto

  1. Kliknij Nowe konto (3).

  2. Wybierz Konto pocztowe (4).


Krok 3: Wprowadź dane skrzynki

  1. Wpisz swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail (np. kontakt@sklepselly.pl).

  2. Kliknij Kontynuuj.


Krok 4: Konfiguracja serwera przychodzącego

  • Protokół: IMAP

  • Adres serwera: poczta.selly.pl

  • Port: 993

  • Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS

  • Metoda uwierzytelniania: Zwykłe hasło

  • Nazwa użytkownika: pełen adres e-mail


Krok 5: Konfiguracja serwera wychodzącego

  • Protokół: SMTP

  • Adres serwera: poczta.selly.pl

  • Port: 465

  • Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS

  • Metoda uwierzytelniania: Zwykłe hasło

  • Nazwa użytkownika: pełen adres e-mail

Kliknij Testuj, a następnie Kontynuuj.


 Krok 6: Podaj hasło

Wpisz hasło do skrzynki i kliknij Kontynuuj, aby zakończyć konfigurację.


FAQ – najczęściej zadawane pytania


  • Dostałem informacje, że moja skrzynka jest przepełniona, co mogę zrobić?
    Możesz:
    a) Zalogować się na konto admin https://admin.selly.pl i zwiększyć limit skrzynki.
    b) Zalogować się na konto pocztowe poczta.selly.pl i usunąć wiadomości archiwalne / spam
    c) Dokupić dodatkowy pakiet poczty 10 gb 
  • Nie otrzymuje niektórych wiadomości, adresat dostaje informacje o negatywnej próbie dostarczenia wiadomości (wiadomość odrzucona przez Spamexpert)
    Zaloguj się do panelu administracyjnego: https://admin.selly.pl. Następnie przejdź do zakładki
    „Domeny” i kliknij „Edytuj” przy domenie, w której występuje problem. W sekcji „Obsługa poczty” zmień ustawienie z „Selly – SpamExperts” na „Selly”.

  • Moje wiadomości trafiają do SPAM, co zrobić?
    Na to pytanie odpowiadamy w osobnym artykule: LINK

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933