Poziomy oraz grupy rabatowe
Oprogramowanie Selly.pl posiada funkcje tworzenia dowolnej ilości grup cenowych i rabatowych, aby globalnie zarządzać zniżkami cen produktów dla klientów hurtowych.
Przypisywanie poziomu rabatu
W panelu administracyjnym, w sekcji Klienci, (edycja konkretnego klienta) można przypisać odpowiedni poziom rabatu dla każdego klienta. Opcje dostępne w ustawieniach sprzedaży umożliwiają wybór jednego z trzech poziomów rabatowych lub indywidualnego rabatu procentowego:
- Klient detaliczny – brak rabatu; stosowana jest pełna cena detaliczna.
 - Klient z rabatami: poziom 1/2/3 – zniżka zgodna z przypisanym poziomem rabatowym, ustalonym w konfiguracji sklepu. Każdy poziom odpowiada innemu procentowi zniżki.
 - Indywidualny rabat – możliwość ustawienia indywidualnego rabatu procentowego na wszystkie zamówienia tego klienta.
 
Grupy Rabatowe
- grupy rabatowe definiują reguły obniżki ceny detalicznej produktów
 - możliwy rabat: kwotowy lub procentowy
 - grupy rabatowe przydzielane są do konkretnych produktów
 - jeden produkt może należeć do jednej grupy
 - przydzielanie grupy rabatowej do produktów można przeprowadzić pojedynczo lub masowo
 - możliwość ustawienia rabatu definiowany osobno na każdy z trzech poziomów hurtowych
 
W menu ASORTYMENT / Grupy cenowe/rabatowe dostępne są trzy rodzaje rabatów:
- rabaty wg zamówień – możliwość udzielenia rabatu na podstawie ilości lub kwot zamówień dokonanych w ustalonym okresie czasu.
 - rabaty wg ilości – możliwość tworzenia progów cenowych uzależnionych od ilości sztuk danego produktu
 - rabaty wg wartości – możliwość tworzenia progów cenowych uzależnionych od wartości zamówienia danego produktu
 
Przykładowa grupa rabatowa dla zamówień w kilku przedziałach wartości:

Wg zdefiniowanej powyżej tabeli klient detaliczny otrzyma rabat 5% za zamówienie powyżej 1000zł, 8% za zamówienie powyżej 3000zł i 10% rabatu za zamówienie powyżej 5000zł.
Przypisanie grup rabatowych w edycji produktu
Stworzoną grupę rabatową należy przypisać do produktów w edycji produktu w sekcji Sprzedaż hurtowa:

Masowe przypisanie grupy rabatowej do produktów
Przypisanie grupy rabatowej do produktów można wykonać także masowo w menu NARZĘDZIA / Masowa zmiana danych:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
