Kategorie

Integracja sklepu z Allegro

Oprogramowanie sklepu Selly pozwala wystawiać produkty w koncie Allegro bezpośrednio w panelu administracyjnym sklepu internetowego. Udostępnione funkcje pozwalają także pobierać automatycznie zamówienia z Allegro do panelu sklepu internetowego w celu dalszej obsługi sprzedaży.
Dokładny opis możliwości znajdziesz tutaj: LINK


Spis treści:


Rejestracja aplikacji i podłączenie konta Allegro


1. Zaloguj się do konta w Sales Center na Allegro.
Uzupełnij w menu Ustawienia sprzedaży sekcje: Informacje o gwarancjach, Warunki reklamacji, Warunki zwrotów i Ustawienia dostawy (cenniki dostaw).


2. Zarejestruj aplikacje. Przejdź do menu Konfiguracja → konfiguracja Allegro, następnie w zakładce „Dane ogólne” kliknij „Generowanie Client ID oraz Client Secret”.

Zostaniesz przeniesiony do strony Allegro, zaloguj się i kliknij „Zarejestruj nową aplikację”.
(Aby mieć możliwość dodania aplikacji upewnij się, że masz włączone dwustopniowe logowanie.)


Na kolejnej stronie Allegro w polu „Nazwa aplikacji” wpisz nazwę Twojego sklepu internetowego np. Selly, kolejne pole „Opis aplikacji” nie jest obowiązkowe.
Integracja z Allegro
W sekcji „Wybierz rodzaj aplikacji” wybierz:
„Aplikacja będzie posiadać dostęp do przeglądarki, za pomocą której użytkownik będzie się logował do Allegro (np. aplikacja na serwerze albo plik wykonywalny)”
„Aplikacja otrzyma OAuth grant-type: authorization_code”


W sekcji „Dane dostępowe do REST API” znajdziesz adres Twojej domeny, np. https://***/allegroCallback.php – skopiowany adres wklejamy do pola „Adres URI do przekierowania”.


W sekcji Uprawnienia aplikacji zaznacz wszystkie zgody dla połączenia API.

Po zapoznaniu z regulaminami Allegro zaznacz „Zapoznałem się i akceptuję regulaminy WebAPI oraz REST API Allegro.” i kliknij przycisk „Dodaj”.


3. Uzupełnij dane do REST API. Po utworzeniu aplikacji skopiuj dane Client ID / Client Secret.
Integracja z Allegro
W panelu sklepu w menu Konfiguracja → konfiguracja Allegro → Dane ogólne: w polu Client ID oraz Client Secret wklej skopiowane wartości.


4. Przeprowadź autoryzację konta. W sekcji „Dane logowania” wpisz login Allegro i zapisz. Następnie kliknij przycisk „Autoryzacja”.
Zostaniesz przeniesiony do strony Allegro, na której trzeba potwierdzić powiązanie.


Jeśli wystąpi błąd w autoryzacji upewnij się, że podałeś prawidłowy login (wielkość liter ma znaczenie). Możesz również spróbować wylogować się ze swojego konta Allegro i spróbować autoryzować konto w trybie incognito przeglądarki (często cache jest powodem niepowodzenia).
! Jeśli masz kilka kont, dodaj kolejny login i zautoryzuj aplikację !


Konfiguracja integracji Allegro w panelu


W menu Konfiguracja → Konfiguracja Allegro należy skonfigurować zakładki z górnego paska.


Dane ogólne


W sekcji Parametry synchronizacji możesz włączyć „Automatyczna synchronizacja”, która co 30 min będzie przetwarzać dane.
Najczęściej używane parametry:

  • Dwie pierwsze opcje 1 oraz 2 „aktualizuj ceny” będą aktualizować ceny na Allegro na podstawie cen ze sklepu.
  • Trzecia opcja aktualizuje ilości na Allegro na podstawie stanów w sklepie.
  • Opcje 6 oraz 7 zakańczają aukcje, których produktów już nie ma w sklepie.


Pobieranie zamówień z Allegro


Pobieranie zamówień z Allegro realizujemy na dwa sposoby:

  • automatycznie (zalecane): po włączeniu automatycznych synchronizacji w menu KONFIGURACJA → Konfiguracja Allegro → Logowanie i synchronizacja, system sam będzie pobierać zamówienia i synchronizować wybrane opcje.
  • ręcznie: poprzez menu Sprzedaż → Aukcje w Allegro przyciskiem „Synchronizuj Aukcje” (przycisk pojawi się, jeśli automatyczne synchronizacje są wyłączone). Aukcje zostaną pobrane do panelu sklepu jako nowe zamówienia (produkty muszą być dostępne i wyświetlane).

Szablony aukcji


Szablony aukcji edytujesz:

  • podczas wystawiania pojedynczej aukcji w sekcji „Nowy opis oferty” przez edytor z elementami do wstawienia
  • w edycji produktów w zakładce „AUKCJE” – definiowany jest stały opis.
  • w menu Konfiguracja → Konfiguracja Allegro → Szablony aukcji – definiujesz ogólne szablony (nagłówek/stopka). Można tworzyć wiele szablonów.

W szablonach można stosować znaczniki:
{#NAZWA_PRODUKTU#}
{#NAZWA_DODATKOWA#}
{#TEKST_PROMOCYJNY#}
{#OPIS_SKROCONY#}
{#KOD_PRODUCENTA#}
{#KOD_EAN#}
{#SYMBOL_PRODUKTU#}
{#NAZWA_PRODUCENTA#}
{#PRODUKT_WAGA#}
{#PRODUKT_NOTATKA#}
{#PRODUKT_WARIANT#}
W osobnym wierszu: {#OPIS_ZAAWANSOWANY#}
Znacznik {#OPIS_AUKCJI#} jest obowiązkowy.


Mapowanie form dostawy


Wybrane formy dostaw w Allegro zostaną w pobranych zamówieniach przypisane do form dostaw sklepu. Jeśli nie używasz np. Ambro Express, nie musisz mapować tej formy. Przyporządkuj formę dostawy i zapisz.


Mapowanie statusów zamówień


Mapowanie wykorzystywane przy wysyłaniu do Allegro danych o statusie zamówienia. . Status zamówienia może zostać przekazany do Allegro automatycznie w momencie zapisu zamówienia lub ręcznie, po kliknięciu przycisku „Wyślij do Allegro”


Mapowanie informacji o przesyłce


Mapowanie wykorzystywane przy wysyłaniu do Allegro danych o operatorach oraz identyfikatorach przesyłek. W chwili utworzenia przesyłki z poziomu edycji zamówienia, numer zostanie automatycznie przekazany do Allegro. Jeśli numer paczki się zmienił można skorzystać z przycisku „Wyślij do Allegro”

Mapowanie czasu wysyłki


Mapowanie wykorzystywane podczas wystawiania nowych aukcji na Allegro. Aktualizacja czasu wysyłki dostępna od planów Pro (programowane na zlecenie).


Mapowanie kategorii


W tej zakładce zmapuj kategorie sklepu do najgłębszego poziomu kategorii w Allegro. Możesz też przypisać koszty dostaw dla danej kategorii. Kategorie sklepowe przypisz do ostatniego poziomu (czarne), niebieskie to kategorie główne, których nie można mapować.

W przypadku wyboru kategorii głównej otrzymasz odpowiedni komunikat, a podczas wystawiania aukcji Allegro zwróci błąd. „„Dane nie zostały zapisane. Błędy po wywołaniu POST sale/product-offers w metodzie auctionSave: Brak dostępu do danego zasobu. Kod błędu: AccessDenied” „


Synchronizacja GPSR


  • Wejdź do zakładki „GPSR”
    • W panelu: Konfiguracja → Integracje → Allegro → GPSR.
  • Przejdź do sekcji „Formularz synchronizacji”
    • Znajdziesz tu liczbę danych adresowych (producenci i podmioty odpowiedzialne).
  • Wybierz konto Allegro
    • Z listy „Konto Allegro” wybierz konto, na które mają zostać zsynchronizowane dane.
  • Zaznacz opcję aktualizacji danych w Allegro
    • Zaznacz: „Uaktualnij dane w Allegro (bez nazwy własnej) na podstawie danych z bazy sklepu”.
  • Kliknij przycisk „Synchronizuj”
    • Rozpocznie to proces synchronizacji producentów i podmiotów odpowiedzialnych z Allegro.

Efekty synchronizacji:

  • Po zakończonej synchronizacji:
    • Producenci oraz podmioty odpowiedzialne zostaną dodane do Allegro.
    • W formularzu wystawiania aukcji producenci będą automatycznie uzupełniani.

UWAGA: W module GPSR konieczne jest uzupełnienie pełnych danych producenta, w tym numeru telefonu oraz adresu e-mail. Tylko kompletne dane umożliwią poprawne zsynchronizowanie informacji w systemie.


Wystawianie aukcji


Wystawianie aukcji odbywa się na kilka sposobów:

  • w edycji produktu z zakładki „AUKCJE” klikając „Wystaw na Allegro”
  • z listy produktów klikając link „Wystaw na Allegro”
  • ponowne wystawienia z poziomu Sprzedaż → Aukcje → Lista aukcji: „Wystaw podobną aukcję” lub „Kolejna aukcja tego przedmiotu”.

Przy pierwszym wystawieniu musisz się zalogować do Allegro. Po sprawdzeniu wszystkich danych, kliknij „ZAPISZ„, aby wystawić aukcję.
Dedykowane instrukcje:


Import aukcji z Allegro


W tej zakładce możesz w prosty sposób zaimportować aukcje do swojego sklepu. Dokładną instrukcję znajdziesz tutaj: LINK


Najczęściej zadawane pytania


  1. Jak ponownie mogę wystawić aukcje?
    Można masowo wywołać na liście aukcji zakończonych (filtr: Status aukcji = aukcje zakończone). Aukcje mogą też samodzielnie się wznawiać, jeśli zaznaczono opcję: Wystaw ponownie po zakończeniu aukcji.
  2. Nie mogę zautoryzować konta Allegro.
    Jeśli wystąpi błąd w autoryzacji, upewnij się, że podałeś prawidłowy login (wielkość liter ma znaczenie). Spróbuj wylogować się z Allegro i ponowić autoryzację w trybie incognito przeglądarki.

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933