Kategorie

Pierwsze kroki w sklepie Azymut – od czego zacząć?

Konfiguracja

 

🟠Wypełnij dane firmowe:

  • Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
  • Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
  • Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
  • Pozycjonowanie – zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep w wynikach szukania.

 

Azymut


🟠Skonfiguruj konto e-mail

W zakładce Konfiguracja > konfiguracja e-mail SMTP dodaj parametry.
 zweryfikuj poprawność konfiguracji klikając przycisk „Sprawdź połączenie SMTP”.


🟠Wybierz szatę graficzną:

Szatę graficzną możesz zmieniać wielokrotnie, pamiętaj tylko aby wcześniej zapisać kopię zapasową, aby w razie potrzeby móc powrócić do wcześniejszych ustawień:

 


🟠Skonfiguruj formy płatności:

Instrukcja integracji bramek płatniczych:  Autopay , Tpay oraz PayU.

Po prawidłowym skonfigurowaniu wybranej bramki pamiętaj, aby ustawić ją jako aktywną:

 


🟠Zdefiniuj formy i koszty dostaw

Zobacz instrukcję definiowania kosztów dostaw


Przejdź do zakładki Wygląd i treści> strony informacyjne:

Zwróć uwagę szczególnie na podstrony:
    • O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
    • Zwroty i reklamacje – opisz zasady zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
    • Kontakt – strona z kontaktem do sklepu, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
    • Regulamin sklepu i Polityka prywatności – przygotuj we własnym zakresie lub skorzystaj z usług naszego partnera Legal Geek w zakładce Dodatki i usługi > usługi partnerów > https://www.selly.pl/baza-wiedzy/sprzedaz/wygenerowanie-regulaminu-sklepu-w-legal-geek/ 
    • Formy dostaw – strona z opisem dostępnych form transportu, możesz zaprezentować swój cennik dostaw.
    • Formy płatności – strona wstępnie z wymienionymi dostępnymi sposobami płatności w sklepie.

🟠Skonfiguruj wybrane treści na stronie.

    • INDEX_BANNER oraz INDEX_LINKI – banery na stronie głównej
    • LINKI_TOP – linki do wybranych podstron w nagłówku sklepu
    • SZYBKI_KONTAKT – boks z kontaktem w stopce
    • BOX_FIRMA, BOX_KONTO, BOX_NA_SKROTY – grupy linków do wybranych podstron w stopce sklepu
    • BOX_POWITANIE – krótka prezentacja księgarni na stronie głównej

🟠Skonfiguruj statusy zamówień i powiadomienia mailowe o złożonym zamówieniu.

    • w kolumnie DODATKOWE POWIADOMIENIA NA E-MAIL przy statusie “Złożone” możesz wpisać swój email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych zamówieniach.

🟠Spersonalizuj stronę główną sklepu.

    • Zakładka Wygląd i treści > pokaz slajdów: wgraj bannery, zalecana rozdzielczość 986px szerokości, wysokość dowolna, najlepiej z przedziału 300-500px. Ważne aby każdy banner miał tą samą proporcję  ➜   Instrukcja pokaz slajdów
    • Zakładka Asortyment > produkty/ lista produktów lub edycja produktu: ustaw promocje na stronie głównej, hity dnia, promocje w kategorii.

 

🟠Wykonaj testowe zamówienie, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.

 

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące konfiguracji sklepu zapoznaj się z bazą wiedzy dostępną na stronie: https://www.selly.pl/baza-wiedzy/ lub wyślij zgłoszenie bezpośrednio z panelu sklepu w zakładce Konto>zgłoszenia. Możesz liczyć na naszą pomoc.

 


Integracje

Integracja bazy produktów WBD

1. Integracja z WBD jest preinstalowana i gotowa w każdym sklepie na Hostingu 2.0. Konieczna jest jedynie konfiguracja danych dostępowych do bazy WBD przez wpisanie ID klienta oraz hasła. Wykonaj to w zakładce Konfiguracja > Integracje – dodatkowe:

 

 

2. W zakładce Integracje –  dodatkowe zdecyduj o sposobie obliczania cen w sklepie – pole „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych” ma dwie możliwe opcje:

  • TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
  • NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.

Po zmianie ustawienia należy odczekać ok 1-2 godzin na odświeżenie cen w sklepie.

 

 

3. Importy i synchronizacje będą się wykonywać codziennie co 1 godzinę. Podgląd na wykonane aktualizacje znajdziesz w menu: Narzędzia i importy > integracje indywidualne.

Pierwszy import automatycznie założy kategorie w sklepie i w ciągu kilku godzin wypełni sklep produktami.

 

4. Zaczynając pracę nad ustawieniami wybierz opcję DEFINIUJ DYSTRYBUTORÓW i kliknij EDYTUJ w wierszu Azymut. Na tej stronie w zaznaczonym polu możesz ustawić globalną marże na produkty. Pamiętaj o wybranej opcji obliczania cen w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe  wg ustawienia „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych„. Jeśli wybrałeś:

  • TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
  • NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.

 

 

5. Wybierając opcję MAPOWANIE KATEGORII możesz przypisywać marże dla wybranych kategorii jako nadrzędne wobec globalnego ustawienia:

 

6. Wybierając opcję MAPOWANIE PRODUCENTÓW możesz przypisywać marże dla wydawnictw nadrzędne wobec globalnego ustawienia i ustawieniach w kategorii:

 

7. Codziennie otrzymujesz automatyczne aktualizacje: dodają się nowe produkty i zapowiedzi, aktualizują się ceny i stany istniejących pozycji. W wyjątkowych przypadkach, np. po zmianie marży, możesz samodzielnie wymusić dodatkową aktualizację cen i dostępności wg poniższego ustawienia:

 

 

 


Integracja bazy ebooków iFormat

W zakładce Integracje > integracje – dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj przydzielony Tobie login i hasło do systemu iFormat.
Po zapisaniu danych przy najbliższej synchronizacji z Azymut utworzą sie automatycznie odpowiednie kategorie i produkty cyfrowe.
W połączeniu z płatnościami online PayU oraz Autopay sklep automatycznie wysyła dostęp do zakupionych plików po poprawnej płatności.


Integracja zamówień SPZ

W zakładce Integracje > integracje – dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj klucz ID dla wymiany danych z modułem SPZ.

Po zapisaniu klucza wszystkie nowo złożone zamówienia będą automatycznie przekazywane do systemu zamówień SPZ Azymut. Odbywać się to będzie w przypadku złożenia zamówienia z płatnością elektroniczną PayU, Autopay oraz po prawidłowej płatności, która automatycznie zmieni status zamówienia na “zaksięgowana wpłata na konto”.
Dla innych form płatności (np. przelew tradycyjny) należy w edycji zamówienia wywołać ręcznie przekazanie zamówienia do systemu SPZ:
Zasady wysłania zamówień do SPZ. Zlecenie wysyłki z magazynu Azymut zostanie zrealizowane:
a) na adres kupującego (klienta sklepu), jeśli zamówienie jest z formą dostawy typu: Poczta Polska, kurier, paczkomaty, paczka w ruchu i jest poprawnie opłacone przez płatności Autopay lub PayU lub wysyłka jest z pobraniem.
b) na adres księgarni, jeśli zamówienie jest z formą dostawy typu odbiór osobisty.
Po poprawnym zrealizowaniu zamówienia w SPZ (ok. 1-3 dni) system otrzyma informację o statusie realizacji i zmieni status zamówienia w sklepie na WYSŁANE (status id=6).
W sekcji “Ustawienia automatyzacji dla zamówień SPZ” możesz zautomatyzować wystawianie i wysyłanie faktur dla zamówień przekazywanych do SPZ. Po włączeniu tej opcji, faktura wystawi się w panelu sklepu jeśli minimum jeden produkt ze złożonego zamówienia zostanie zrealizowany w systemie SPZ.

Jeśli korzystasz z własnego programu fakturowego, pozostaw opcję wyłączoną.

 

 


Integracja z ERP HOMER

W zakładce Integracje > integracje – dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj token autoryzacji dla systemu ERP Homer:
W systemie ERP zdefiniuj ten sam token w celu umożliwienia autoryzacji do pobierania zamówień ze sklepu oraz zmian statusów zamówień w sklepie na podstawie zmian w ERP:

Szczegółowa instrukcja konfiguracja systemu ERP Homer zostanie dostarczona przez OSDW Azymut.

Blokada aktualizacji cen, wyświetlania, ilości w magazynie

Zapoznaj się z instrukcją: Blokada aktualizacji cen


Automatyczna zmiana cen

Zapoznaj się z instrukcją: Moduł automatycznej zmiany cen

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933