Uruchomienie sprzedaży hurtowej

Sprzedaż hurtowa

Przypisywanie sposobu rabatowania klienta:

  • klient detaliczny
  • klient hurtowy na poziomie 1,2 lub 3
  • globalny rabat procentowy na wszystkie produkty

Uruchomienie sprzedaży hurtowej

Tworzenie cen hurtowych:

  • przez grupy rabatowe w celu masowego zarządzania upustami od ceny detalicznej
  • przez zdefiniowanie cen w trzech poziomach hurtowych, które są nadrzędne wobec grup rabatowych.

Uruchomienie sprzedaży hurtowej

Opcjonalne włączenie dla zalogowanego klienta ogólnie niedostępnej formy płatności, np: płatność odroczona.
Klient hurtowy po zalogowaniu w sklepie widzi ceny detaliczne i hurtowe obliczone dla jego poziomu. Koszyk i zamówienia zapisywane są w cenach hurtowych.
Możliwość załadowania konta klienta kwotą, którą może przeznaczyć na zamówienia. Po każdym zamówieniu kwota zostaje pomniejszona o wartość zamówienia.


Grupa rabatowa dla klientów detalicznych i hurtowych:

  • grupy rabatowe przydzielane do produktów
  • jeden produkt może należeć do jednej grupy
  • grupy rabatowe definiują reguły obniżki ceny detalicznej produktów
  • przydzielanie reguły do produktu pojedynczo lub masowo
  • rabat kwotowy lub procentowy
  • rabat definiowany osobno na każdy z trzech poziomów hurtowych

Grupy rabatowe

Warunki obniżenia ceny w koszyku:

Opcja 1:

  • rabat na minimalną wartość zamówienia lub minimalną ilość zamówień
  • opcjonalny warunek przekroczenia minimalnej ilości zamówień lub wartości zamówień w ostatnich X dniach i/lub posiadania zamówień o określonym statusie, np. tylko zrealizowane zamówienia

Grupy rabatowe

Opcja 2:

  • rabat wg ilości sztuk lub wartości produktów w koszyku
  • definiowanie progów powyżej których zostanie naliczony rabat procentowy lub kwotowy
  • ilość progów rabatowych bez ograniczeń
  • możliwość wyświetlenia na karcie produktu tabelki z systemem rabatów (próg ilości/wartości, wartość rabatu, kwota rabatu, zysk na jeden produkt)

Grupy rabatowe

Limit kredytowy

Wykorzystanie modułu programu lojalnościowego do realizacji funkcji limitu kredytowego.

W panelu administracyjnym na karcie klienta można “doładować” konto kwotą przyznanego limitu kredytowego.
Zdefiniowaną kwotę można przeznaczyć na kolejne zakupy, przez kliknięcie w przycisk opłacenia zamówienia z tej kwoty.
Każde złożone zamówienie obniża wartość limitu kredytowego.
Można także zlecić wypłatę pozostałej kwoty.

Limit kredytowy

 

Przykład obliczeń:

Klient należy do grupy hurtowej nr 1 – opcja przypisania w edycji karty klienta:
Klient po zalogowaniu do sklepu będzie widział ceny detaliczne i jego hurtowe z poziom 1.

Edycja danych klienta

Przykładowo zdefiniowana grupa progów obniżek wg wartości zamówienia:
Klient dostanie 5% rabatu po przekroczeniu pierwszego progu 1000zł od ceny detalicznej.

zdefiniowana grupa progów

Przykładowy produkt z importu:

Cena detaliczna 100zł brutto + rabaty po przekroczeniu wartości zamówień na dane produkty.
Cena poprzednia (przekreślona): 120zł brutto
Cena poziom hurtowy 1: 100zł – to stała niższa cena niezależna od grup rabatowych.

Przykładowy produkt z importu

 

Na sklepie wygląda to następująco:

Przykład rabatu

 

W koszyku po przekroczeniu progu wartości 1000zł widać niższa cenę o 5% od detalicznej:

Rabat w koszyku
Ceny wyjściowe (hurtowe zakupu) już z rabatem podstawowym wg spotkania wgrywamy do cen detalicznych i po tych cenach w minimalnych ilościach klienci kupują.
Po przekroczeniu progów wartości dojdą kolejne rabaty. W cenach poprzednich widoczne będą ceny katalogowe (detaliczne).