Jak promować sklep internetowy, aby sprzedawał więcej?

Ilość wyświetleń artykułu: 157

Czas czytania: 4 minuty

Web 2.0 dał nam, użytkownikom Internetu możliwość prowadzenia komunikacji dwukierunkowej – tak jak kiedyś głównie konsumowaliśmy treści, to dziś je również tworzymy i publikujemy na blogach, platformach wideo czy w mediach społecznościowych, gdzie również się nimi wymieniamy i dyskutujemy na ich temat. Dlaczego wspominamy o tym pod kątem promowania sklepów internetowych? Dlatego, że wyżej wymienione generowanie treści oraz same media społecznościowe dały życie nowym i niezwykle skutecznym formom marketingu, takim jak content marketing i wideo marketing, social media marketing czy influencer marketing. Jak zatem sprawnie poruszać się w świecie nowoczesnego marketingu i skutecznie promować swój sklep internetowy?

Content marketing

Jak sama nazwa wskazuje – content marketing – to komunikacja marketingowa, która prowadzona jest za pomocą treści – tekstów, wideo, audio, infografik, itp. Wiele osób traktuje content marketing jako prowadzenie bloga firmowego i poniekąd mają rację, lecz zapominają, że w marketingu treści chodzi o jej produkcję i dystrybucję, niezależnie od jej formy i miejsca publikacji. Oczywiście ta forma marketingu skupia się głównie na treści pisanej, ale wideo znalazło swoje miejsce i jest coraz częściej wybieraną formą prezentacji treści. Jakie więc założenia spełnia dobrze prowadzony content marketing dla sklepu internetowego?

  • Treści ekspercie budują zaufanie do Twojej marki – swoim odbiorcom pokazujesz, że znasz się na tym, co sprzedajesz i potencjalni klienci od razu wiedzą, że będą mogli liczyć na fachowe doradztwo i sprawną obsługę klienta – im większe zaufanie, tym większa sprzedaż.
  • Treści mogą przekonać Twoich potencjalnych klientów do zakupu – jeżeli na blogu firmowym robisz recenzje produktów, sporządzasz porównania produktów z ich odpowiednikami pochodzącymi od konkurencji, czy zwyczajnie pokazujesz i opisujesz jak dany produkt działa i jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z niego, to znacznie zwiększasz szansę na to, że ktoś kupi właśnie u Ciebie.
  • Treści pisane zwiększą ruch z wyszukiwarek w Twoim sklepie internetowym – Google lubi treść, i lubi, kiedy strona internetowa cyklicznie otrzymuje zastrzyk świeżej treści – dlatego warta prowadzić bloga firmowego, który znajduje się w obszarze domeny sklepu internetowego.
  • Remarketing i budowanie bazy mailingowej – treść, czy to teksty czy to wideo, sprowadza ruch na Twój sklep internetowy, więc osoby, które go odwiedzą trafią do list remarketingowych, a niektórzy z nich wypełnią formularz i zostawią swojego maila. Budując takie zaplecze będziesz w stanie prowadzić skuteczną komunikację marketingową ze swoimi odbiorcami, aktywizować ich, a tym samym generować sprzedaż.

Social media marketing

Kiedyś mówiło się, że “jak nie ma Cię w Google, to nie istniejesz”, a dziś można śmiało powiedzieć, że jak nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. Media społecznościowe to dziś nieodzowny element codzienności każdej osoby, która łączy się z Internetem. Niezależnie od tego czy jest to Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter, to odpowiednie dopasowanie komunikacji marketingowej do kanału i do grupu docelowej, która na nim przebywa skutecznie wspomoże budowanie świadomości Twojej marki, a im marka bardziej znana i kojarzona z konkretną działalnością, tym ma większy udział w rynku, a im większy udział w rynku, tym większa sprzedaż w sklepie internetowym.

Ponadto Facebook posiada przystosowany do e-commerce system reklamowy, co pozwala sprzedawcom internetowym prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Są sklepy internetowe, które swoją sprzedaż opierają tylko na tym kanale dotarcia do swoich klientów i radzą sobie bardzo dobrze.

Influencer marketing

Współpraca marek z influenceremi, to aktualnie najszybciej rozwijająca się gałąź marketingu – z bardzo prostego względu – jest skuteczna. Influencer to osoba, która tworzy treści do Internetu i posiada obszerną bazę odbiorców tych treści, np. obserwatorów na Instagramie czy subskrybentów na YouTube. Jeżeli działalność danego influencera wpisuje się w strategię komunikacji marki Twojego sklepu internetowego, to warto rozważyć współpracę z taką osobą, co pozwoli Ci znacznie zwiększyć swoje zasięgi, ruch w sklepie i tym samym sprzedaż. Jeżeli influencer opowiada o stylu ubierania się, a Ty sprzedajesz takie ubrania, to dotrzesz ze swoimi produktami do odpowiednich osób.

Marketing internetowy to nie tylko Google

Marketing internetowy to nie tylko Google AdWords lecz szereg wielu innych działań i narzędzi, które często mogą wygenerować znacznie większą sprzedaż niż wyszukiwarka – co oczywiście nie znaczy, że należy rezygnować z obecności w wynikach wyszukiwania Google. Dopasuj kanały komunikacji marketingowej do strategii swojego sklepu internetowego i zacznij testować. Jeżeli nie spróbujesz, to się nie przekonasz. Pamiętaj jednak, aby nie traktować powyższych strategii marketingowych jako gazetek reklamowych, lecz jako miejsca, w których możesz prowadzić szczery i wartościowy dialog ze swoją społecznością.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933