Książki o sprzedaży internetowej – Gdzie warto zajrzeć, aby się nauczyć?

Ilość wyświetleń artykułu: 232

Czas czytania: 11 minut

książki o sprzedaży internetowej, książki o ecommerce, ecommerce książka, książki o marketingu, książki o marketingu internetowym, dropshipping książka

Nauka o sprzedaży internetowej, zakładaniu swojego sklepu internetowego, planowaniu dystrybucji, dropshippingu, czy planowaniu kampanii marketingowych może wydawać się trudna. Rynek e-commerce zmienia się dynamicznie, a z czasem powstaje coraz więcej ułatwiających pracę narzędzi. Istnieją jednak książki o prowadzeniu sprzedaży internetowej i marketingu sklepu, które nawet mimo upływających lat pozostają aktualne. Jakie to pozycje? 

Książki o sprzedaży internetowej – Gdzie warto zajrzeć, aby się nauczyć? 

Każdy właściciel sklepu internetowego wie, że na sprzedaż internetową składa się duża liczba czynników. Należą do nich między innymi marketing, zarządzanie firmą, a także planowanie dystrybucji w poszczególnych kanałach, tworzenie komunikacji i strategii produktowych. Dopiero skompletowanie wszystkich kompetencji przy stworzeniu spełnionego zespołu składa się na długotrwały sukces przedsięwzięcia. Podzieliliśmy listę książek tematycznie, abyś mógł w prosty sposób oddzielić te o tematyce marketingowej, e-commerce i pozycje o zarządzaniu, rozwoju firmy. 

Książki o e-commerce i dropshippingu 

Zacznijmy od książek ściśle o e-commerce i dropshippingu. Obecnie na rynku w Polsce jest znacznie więcej artykułów i wideo z tej tematyki niż pozycji w księgarniach, lecz udało nam się wyselekcjonować kilka wartych uwagi. 

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament (praca zbiorowa) – Podręcznik, który z powodzeniem może posłużyć za kompleksowy przewodnik po sprzedaży internetowej. Szczególnie przydatny dla osób, które dopiero uczą się o tym modelu zarabiania. Pozycja umożliwia uzyskanie większej ilości informacji o poszczególnych definicjach i pojęciach, aby później móc sprawnie poruszać się po branżowych grupach i rozumieć artykuły w tej tematyce. Zobaczymy w niej również przykład, które pozwolą nam wyobrazić sobie, jak dane działania mogą przełożyć się na efekty w przypadku naszego sklepu online.

Digital Business i E-Commerce Management (autor: Dave Chaffey) – Pozycja, która przeprowadza czytelnika przez poszczególne zagadnienia handlu internetowego od strategii, modeli zarządzania sklepem, aż po liczne przykłady. Autor połączył teorię i praktykę, aby uzyskać atrakcyjny dla czytelnika efekt. 

Badania jako podstawa projektowania User Experience (autorki: Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek) – Czy wiesz, jak zaprojektować stronę internetową? Jak działają projektanci i graficy, którzy będą przygotowywać dla Ciebie witrynę i szablony? W czym pomagają badania, gdy chcemy dopasować ofertę i stronę do potrzeb użytkowników? Wspomniana propozycja dokładnie oprowadza po tej tematyce dając szerszy pogląd na rolę badań i projektowania. Zobaczysz w niej również ciekawe metody tworzenia grup docelowych i person, które przydadzą Ci się w działaniach marketingowych. 

Dlaczego Zalando? (autor: Hagen Seidel) – Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak gigant branży e-commerce, Zalando doszedł do swojej pozycji, to książka dla Ciebie. Opisuje ona procesy myślowe i historię, jaka stoi za stworzeniem sklepu i systemu, który się z nim wiąże. Właściciele sklepu lata temu zaczynali, podobnie jak duża część innych sprzedawców, od pomysłu i małych kroków. Dopiero z czasem, w miarę upływającego czasu, skala ich biznesu zwiększała się. 

Konwersja w e-commerce (autorzy: Sebastian Suma, Łukasz Plutecki, Krzysztof Bartnik) – Książka o tym, jak skutecznie podnosić konwersję w swoim sklepie internetowym w długim ujęciu czasowym. To specjalistyczna pozycja, która przeprowadza czytelnika po metodach udoskonalenia e-sklepów, optymalizacji, analizy i dobieraniu kanałów promocji. 

Książki o zarządzaniu i rozwoju firmy 

Rozwijanie sklepów internetowych, a co za tym idzie, prężnie działających firm, wymaga również innych umiejętności. Jeżeli sklep będzie się rozwijał z biegiem czasu, sprzedawca nie da rady wykonywać wszystkiego sam. Możliwe, że z czasem przejmie funkcję opierającą się na zarządzaniu, a do obsługi sklepu internetowego i innych czynności z nim związanych zatrudni ekspertów. 

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi. (autorzy: Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk) – Jeżeli kiedykolwiek interesowały Cię tematy skutecznej motywacji pracowników, tworzenia dużych organizacji, rekrutacji, a także rozwiązywania wewnętrznych konfliktów w firmie, to coś dla Ciebie. Podręcznik przeprowadzi Cię po tych i wielu innych zakresach tematycznych związanych z zarządzaniem. 

Controlling procesów – Jak wdrożyć? (autorka: Magdalena Chomuszko) – Po czym rozpoznać sprawnie działające przedsiębiorstwo? Jak sprawić, by rozwijająca się firma w pewnym momencie nie stała się jednym wielkim chaosem? Wdrożenie profesjonalnych i szczegółowych procesów w każdym obszarze firmy powinno załatwić sprawę. Oczywiście w sytuacji, gdy pracownicy będą je współtworzyć, a następnie działać w zgodzie z nimi. Autorka w książce opowiada, jak zorganizować wspomniane procesy w firmach z różnych branży. 

Psychologia szefa. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone. (autorzy: Jerzy Gut Wojciech Haman) – Autorzy słusznie wychodzą z założenia, że “szefowanie” to zawód jak każdy inny. Zakres obowiązków szefa, jak każdego innego pracownika firmy, może być wykonywany lepiej lub gorzej. Doskonalenie poszczególnych kompetencji może okazać się konieczne, aby utrzymać zaangażowanie pracowników na wysokim poziomie. 

Liderzy jedzą na końcu (autor: Simon Sinek) – Książka, która już dawno zapisała się na liście obowiązkowych lektur do przeczytania w sytuacji, gdy zarządzamy firmą. Autor wyjaśnia w niej, jak zostać prawdziwym, naturalnym liderem zespołu i wspierać go w efektywnym osiąganiu kolejnych celów organizacji. Dużo przykładów i odwołań pozwala wytworzyć w sobie stan umysłu konieczny do skutecznego kierowania pracą swoich zespołów. 

Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera (autorzy: Alexander Osterwalder, Yvas Pigneur) – Czy myślałeś już nad tym, jak będzie wyglądać Twoja firma w przyszłości? Jaki sposób działania wybierzesz, aby osiągnąć sukces w swojej branży i nieustannie zwiększać zyski? Wspomniana książka o biznesie pozwoli Ci dobrać model, czyli wzór postępowania i “układania” firmy, który ma największe szanse się sprawdzić w konkretnej sytuacji. Przemyślana struktura ułatwia działanie, optymalizację kosztów i wprowadzanie ciekawych dla konsumentów produktów. 

SCRUM i nie tylko – Teoria i praktyka w metodach Agile (autor: Krystian Kaczor) – Zwinne metody zarządzania przyjęły się na stałe w firmach technologicznych, lecz jak one tak naprawdę działają? Jak wdrożyć wspomniane metody w swojej firmie? Czy można zrobić to w innej branży? Pozycja opowiada o samych metodach, krok po kroku zapoznając czytelnika z każdą z nich. Zaspokaja poczucie niewiedzy zarówno u osób początkujących, jak doświadczonych. 

Scaling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (autor: Verne Harnish) – Autor wychodzi od relacji pomiędzy pracownikami i zarządem, a następnie opisuje też postępowanie w ramach innych elementów organizacji. Przytacza praktyczne narzędzia w efektywnym i świadomym rozwijaniu firmy, co wbrew pozorom może być stosunkowo trudne. Merytoryka zawarta w książce powinna pomóc doprowadzić sprzedawcę internetowego do stworzenia rentownego i długoterminowego przedsięwzięcia. 

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji (autor: Chris Guillebeau) – Wiele osób myśli, że rozwój firmy wiąże się zawsze z wieloma zobowiązaniami, dużą ilością pracowników, stresem i niekończącą się listą obowiązków. Mają przed oczami dużą skalę zapominając, że istnieje dużo mniejszych firm, które doskonale prosperują. Książka dużą ilością pokazuje, że każdy może odnaleźć swoją drogę do przedsiębiorczości i być szczęśliwym. Niekoniecznie budując wielką korporację.  

Winning, znaczy zwyciężać (autor: Jack Welch) – Pozycja oferuje możliwość poznania perspektywy zarządzania ogromną firmą jednego z najbardziej wpływowych managerów wszech-czasów, Jacka Welcha. Znajdziesz w niej dużo ciekawych opinii, studium przypadku i opisów, które przybliżają do tego, jak podejmować decyzje podczas wyznaczania kierunku dużej firmy.

Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości (autor: Frederic Laloux) – Coraz więcej, na różnych spotkaniach biznesowych i wydarzeniach branżowych o turkusowym modelu zarządzania. Pozycja ta pozwala zapoznać się z całą koncepcją i poznać przykłady firm, które już ją zastosowały. Opinie na temat samego modelu, jak i książki są różne, jednak poznanie mechanizmów rządzących “turkusem” to dla nas zawsze dodatkowy punkt widzenia. 

Zarządzanie silną marką (autorka: Marzanna K. Witek-Hajduk) – Wszyscy wiemy, że znaczenie marki w sprzedaży produktów każdego rodzaju, również przez internet, jest kluczowe w osiąganiu zadowalających wyników. Warto więc wiedzieć, jak na przestrzeni czasu tworzyć i zarządzać portfolio marek, aby osiągać satysfakcjonujące wyniki w biznesie. 

HR Business Partner (autorka: Karina Popieluch) – Zatrudnianie pracowników, planowanie ich ścieżki rozwoju i zarządzanie ich satysfakcją w pracy jest nie lada wyzwaniem, o czym wiedzą właściciele firm, które mają swój zespół. Pozycje takie jak ta pozwala zrozumieć rolę HR Business Partnera i obszaru działalności, który może z jego pomocą pomóc rozwinąć działalność.

Książki o marketingu i reklamie sklepu internetowego 

Od wiedzy o zarządzaniu i skutecznym rozwoju firmy już tylko krok dzieli nas do marketingu i promocji produktów. Niekiedy przedsiębiorcy określają tą część prowadzenia sklepu internetowego za wymagającą największej kreatywności, lecz pełną zabawy i eksperymentów. Niestety, szczególnie w konkurencyjnych branżach, trzeba dokładnie poznać dziedzinę i odłamy marketingu, aby skutecznie tworzyć strategię, kreować komunikację i analizować działania w czasie. 

To jest marketing (autor: Seth Godin) – Zacznijmy od ogólnego zrozumienia, czym jest marketing i co robić, aby działania okazywały się skuteczne w perspektywie czasu. Seth Godin doskonale tłumaczy zagadnienia związane z tą dziedziną i pokazuje, jak wyróżnić swoje komunikaty od wielu innych, które pojawiają się na rynku w jednej branży. Doskonale przybliża również temat strategii i segmentacji. 

Ekonomia wdzięczności (autor: Gary Vaynerchuk) – Gary to jedna z najbardziej wpływowych postaci w świecie biznesu. Szczególnie, gdy mówimy o marketingu. Materiały, które tworzy, oglądają miliony różnych osób z różnych zakątków świata. Ekonomia wdzięczności opowiada o bardzo ważnym mechanizmie, który polega na oddawaniu wartości swojej społeczności przy jednoczesnym braku oczekiwania zwrotu. Wspomniany zwrot nastąpi, lecz najczęściej dlatego, że potencjalni klienci będą chcieli się odwdzięczyć za realną, otrzymaną wcześniej wartość. 

Zaufanie, czyli waluta przyszłości (autor: Michał Szafrański) – Autor opowiada we wspomnianej książce o marketingu swojego bloga na przestrzeni lat. Przywołuje ogromną ilość liczb i decyzji, które musiał podjąć na poszczególnych etapach, aby finalnie przyniosło mu to miliony złotych przychodu. Pokazuje, że zaufanie w budowaniu marki i marketingu buduje się latami, lecz warto to robić. Bardzo pomocna tutaj okazuje się możliwość dopasowania danych autora do osiąganych wyników, co pozwala zmierzyć, jakie działania się sprawdziły. 

Psychologia konsumenta (autorki: Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison) – Bardzo ważne w działaniach marketingowych i opracowywaniu strategii komunikacji staje się spojrzenie szerzej na takie dziedziny jak psychologia. Pozwala to w dłuższej perspektywie na stworzenie dopasowanych reklam i innych działań, które z większym prawdopodobieństwem zainteresują grupę docelową. 

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) (autor: Artur Jabłoński) – Jeżeli kiedykolwiek interesowałeś się pisaniem ciekawych treści do internetu, to pozycja dla Ciebie. Artur doskonale przeprowadza po sposobach konstrukcji zdań, preferowanych przez użytkowników rozmiarów czcionek, dopasowaniu kolorów tekstów i wielu innych aspektach związanych z pisaniem. Krótka, zwięzła i bardzo merytoryczna pozycja dla każdego, kto pisze reklamowe teksty w internecie. 

Grywalizacja (autor: Paweł Tkaczyk) – Wdrożenie grywalizacji do firmy często okazuje się dobrym pomysłem przy tworzeniu programów lojalnościowych i partnerskich. Pozwala to uzyskać większe zaangażowanie społeczności i zachęcać do skorzystania z oferty. Paweł w swojej książce opowiada krok po kroku, jak wdrożyć rozwiązania związane z grywalizacją. 

Reklama na Facebooku (autor: Artur Jabłoński) – Kolejna książka Artura, tym razem o reklamie w mediach społecznościowych, a dokładniej na fb. Opisuje w niej to, czym charakteryzują się reklamy w tym medium, jak przeprowadzić skuteczną promocję, obsłużyć menedżer reklam i wykonywać kreacje. Zastosowanie otrzymanych rad znacznie zwiększa szanse sprzedawcy internetowego w wyścigu po większą konwersję i sprzedaż. 

Skuszeni (autor: Nir Eyal) – Jeżeli czytałeś o nawykach, wiesz, że wykreowanie ich zajmuje nieraz sporo czasu. A gdyby tak przyzwyczaić swojego konsumenta do produktów w taki sam sposób? Gdyby wykorzystać podobne procesy w uczeniu korzystania z oferty, regularnych powrotów? Mogłoby to pomóc w wyprzedzeniu konkurencji w ecommerce, a “Skuszeni” poruszają właśnie ten temat. 

The 22 Immutable Laws of Marketing (autorzy: Al Ries & Jack Trout) – Stałe, niezmienne, ponadczasowe. Tak można nazwać prawa, które opisują autorzy w powyższej książce. Mimo upływu lat nadal uznawana jest za aktualną i obowiązkową lekturę na półce każdego marketera, również w branży e-commerce. Możliwe, że zapoznając się z marketingiem, co najmniej kilka praw widziałeś już w artykułach branżowych lub kursach wideo. 

Growth Hacker Marketing (autor: Ryan Holiday) – Hakowanie systemu, szukanie nieszablonowych rozwiązań i wpadanie na oryginalne pomysły, które mogą zwiększyć tempo wzrostu i sprzedaż produktów kilku lub kilkunastokrotnie to parę czynności, których nauczymy się z powyższej pozycji. Autor zapozna Cię z technikami tworzenia wirusowych treści, sprawdzonymi metodami kreowania skutecznego przekazu i sposobami na trafienie do właściwych odbiorców.

Viral (autor: Piotr Bucki) – Skoro wspomnieliśmy już o wirusowości, dokładniej wytłumaczy nam ją Piotr, ekspert komunikacji. Rozłożył on zjawisko szybko rozchodzących się treści, w tym reklam, na czynniki pierwsze. Opisał je w taki sposób, aby wyciągając wnioski, móc zwiększyć swoje szanse na tworzenie podobnie działających przekazów marketingowych. 

Content marketing i Social Media (autorka: Barbara Stawarz Garcia) – Oprócz znajomości poszczególnych narzędzi, dobrze zrobi nam wiedza i zrozumienie mediów społecznościowych i content marketingu jako ogółu. Barbara bardzo merytorycznie wyjaśnia podejmowane zagadnienia, a przeczytanie książki powinno dać nam ogólne obycie i sprawność poruszania się w social media. 

SEO Playbook (wielu autorów) – Książka dokładnie opisująca dziedzinę marketingu, którą jest pozycjonowanie sklepów i stron internetowych. To szczególnie ważny temat dla e-commerce. Istnieje bowiem wiele branż, w których sprzedawcy internetowi często pozyskują większość ruchu w witrynie z wyszukiwarki internetowej. Wiedza zawarta w książce pomoże nam zoptymalizować swój sklep, co powinno przełożyć się na pozycje w Google. Te w następnej kolejności mogą wpłynąć na rosnącą sprzedaż i wyniki finansowe firmy. 

Mamy nadzieję, że powyższe książki ułatwią Wam poruszanie się w tak szerokiej dziedzinie, jaką jest skuteczna sprzedaż w internecie. Prowadzenie sklepu internetowego to wiele obowiązków. Książki o e-commerce i dziedzinach pobocznych pomagają w uzyskaniu kompetencji czyniących wspomniane obowiązki przyjemniejszymi. Miłej lektury!

 

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933