Wygląd sklepu internetowego – O co warto zadbać?

Wygląd sklepu internetowego to jeden z czynników, który decyduje o sukcesie w sprzedaży. Każdy aspekt witryny i produktów ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiednią szatę graficzną i inne wizualne aspekty sklepu na samym początku, aby wykazać profesjonalizm i znajomość trendów w firmie. Podczas lektury tekstu dowiedzą się Państwo, jak poprawić wygląd sklepu i na co dokładnie zwrócić uwagę, aby zwiększyć konwersję i zainteresować swoich klientów.

Obecne trendy na rynku – Jak wyglądają sklepy?

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze nie tylko podczas codziennych kontaktów międzyludzkich, ale także po wejściu użytkownika do sklepu w internecie. Najczęściej na największych platformach możemy zwrócić uwagę na estetykę, minimalizm i spójność poszczególnych elementów. Sprzedawcy w internecie robią wszystko, aby zadbać o skrócenie drogi użytkownika do produktów i dobór odpowiedniej grafiki. Nic dziwnego, ponieważ to właśnie ona może zadecydować o tym, czy konsument zdecyduje się na produkt. Popularnym trendem jest między innymi projektowanie sklepów według idei minimalizmu. Rozmieszczając poszczególne sekcje starannie i dbając o to, by nie zmęczyć oczu naszego użytkownika sprawiamy, że podróż zakupowa jest dla niego o wiele bardziej przyjemna i rzadziej ma on ochotę opuścić nasz sklep.

Elementy graficzne sklepu internetowego powinny współgrać z responsywnym szablonem, który dopasuje się tak samo dobrze do laptopa, tabletu, czy smartfonu.

Znajomość swojej grupy docelowej – Dopasowanie wyglądu sklepu internetowego do klienta

Dokłada analiza dostępnych danych da nam pogląd na to, jakie osoby odwiedzają nasz sklep. Zazwyczaj dopiero po sklasyfikowaniu grupy docelowej, która najczęściej robi zakupy będziemy mogli dopracować wygląd sklepu internetowego i szatę graficzną. Bez względu na wszystko jednak powinniśmy zwrócić uwagę na UX (user experience), czyli doświadczenia użytkownika na naszej stronie. Uczynimy je przyjemniejszymi po rozplanowaniu odpowiedniej struktury, elementów graficznych i zadbaniu o to, aby łatwo było się z nami skontaktować, wysłać wiadomość lub dowiedzieć się o dokładnym zakresie oferowanych produktów lub usług.

Istnieje wiele czynników, które po dopracowaniu zwiększą naszą konwersję. Spójność kolorystyczna i staranne ich dopasowanie nie męczy użytkownika tak, jak zrobiłoby to połączenie niedopasowanych kolorów. Niebieski z zielonym zazwyczaj nie wzbudza zainteresowania i może wyglądać zbyt agresywnie. Zastosowanie zbyt podobnych kolorów takich, jak błękitny i biały może sprawić, że całość się rozmyje i trudno będzie przeczytać poszczególne informacje o produktach lub usługach. Próby i skorzystanie z pomocy specjalisty pomoże nam dobrać kolorystykę tak, aby jednocześnie była spójna z marką i przyjemna w odbiorze.

Tekst, jego wielkość, a także czcionka to tak samo istotny aspekt. Wygląd sklepu internetowego cechuje się większymi czcionkami niż te, które widzimy w książkach i czasopismach. Odległość pomiędzy jedną linią tekstu, a drugą także jest większa. Wszystko dlatego, że użytkownicy czytają strony internetowe zupełnie inaczej niż inne media. Zazwyczaj jest to szybkie skanowanie, podczas którego konsument zauważa istotne dla siebie elementy i informacje.

Warto zwrócić uwagę także na komunikaty. Jeżeli posiądziemy wiedzę psychologiczną na temat tworzenia treści w zależności od przyzwyczajeń naszych klientów, będziemy mogli zauważyć różnicę zależną od tego, jaki kierujemy przekaz. Obserwowanie badań, które pojawiają się stosunkowo często także wyposaży nas w odpowiednią wiedzę. Przykładowo osoby po sześćdziesiątym roku życia nie będą zainteresowane przeczeniami w komunikatach, ponieważ łatwiej przyswajają zalecenia. Nie zachęcą ich krótkie komunikaty, ponieważ preferują dowiedzieć się jak najwięcej i starannie czytają tekst. Warto zapoznać się w tej sytuacji z przykładem zalecenia i przeczenia.

Komunikat – przeczenie:

„Nie czekaj do jutra. Nie będzie lepszej okazji”

Osoby po sześćdziesiątym roku życia znacznie lepiej przyjmą komunikat, który będzie im zalecał daną czynność:

„To najlepsza chwila, aby skorzystać z okazji, bo nasza promocja trwa do jutra!”

Znacznie bardziej zachęci je liczna liczba referencji i dowodów na to, że produkt działa, a sklep oferuje sprawdzone rozwiązania niż informacja o szerokim wyborze asortymentu. Zupełnie inaczej natomiast prezentuje się sytuacja z osobami z następnych pokoleń. To kolejny dowód na to, że powinniśmy doceniać informacje, jakie posiadamy na temat naszych klientów, aby dotrzeć do nich z rozwiązaniem danego problemu.

Prezentacja produktu – Jak zadbać o odbiór?

Wygląd sklepu internetowego jako całości jest bardzo ważny, lecz w sprzedaży internetowej liczy się także prezentacja produktu. Inwestycja w odpowiednie przedstawienie poszczególnych wariantów i umożliwienie klientowi wyobrażenia sobie ich w swoim otoczeniu to priorytet. Możemy pokazać zdjęcia lub wizualizacje naszego produktu, który nie został użyty w środowisku, w którym miałby być docelowo, jednak to nieco utrudni wybór potencjalnemu klientowi. Udowodniono, że dodanie kilku zdjęć tego samego produktu w użyciu znacznie zwiększa poziom konwersji. To zasługa neuronów lustrzanych (mirror neurons). Dzięki nim konsument po ujrzeniu produktu w akcji łatwiej wyobrazi sobie go u siebie i kupi chętniej. Sposób przedstawienia zależy już od naszej inwencji i budżetu przeznaczonego na ten cel.

Struktura strony – Wygląd sklepu od podstaw – Co powinno się w nim znaleźć?

Struktura strony to dyskusyjny temat, a to, co powinno się na niej znaleźć zależy w dużej mierze od branży, w której działa przedsiębiorca i specyfiki sprzedawanych produktów lub usług. Postaraliśmy się jednak wyróżnić elementy, które znacznie wpływają na odbiór sklepu. Zakładki, które odpowiadają na potrzeby klientów to zazwyczaj:

  • Oferta / możliwość współpracy
  • O firmie
  • Kontakt
  • FAQ
  • Koszyk

Gotowe szablony – Jak zacząć sprzedaż w internecie?

Zadbanie o dokładnie taki wygląd sklepu internetowego, jaki sobie wymarzyliśmy często wymaga czasu. Istnieją też rozwiązania, które zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający rozpoczęcie sprzedaży z ograniczonym wkładem. Nasze oprogramowanie oferuje gotowe szablony, z których pomocą zbudowanie sklepu responsywnego w sposób estetyczny i dopasowany do potrzeb rynku jest jeszcze prostsze.

Klucz – Zwiększanie wygody i skracanie drogi klienta do zakupu

Pewnie zauważyli Państwo, że czynników wizualnych, które zawsze można w pewnym stopniu poprawić jest bardzo dużo. Wszystko jednak sprowadza się do tego, aby w jak największym stopniu zadbać o wygodę klienta w sklepie podczas zakupów i skróceniu jego drogi. Korzystanie ze sklepu powinno być tak proste i intuicyjne, jak to tylko możliwe, aby każdy konsument znalazł to, czego szuka w krótkim czasie. Mamy nadzieję, że informacje z powyższego artykułu zwiększą konwersję w Państwa sklepach i przyczynią się do jeszcze większych sukcesów w sprzedaży w internecie.

Jaki pakiet graficzny będzie dla mnie najlepszy?

W Selly bez problemu każdy zyskuje możliwość zamówienia dokładnie takiego pakietu graficznego, jaki zaplanuje. Dzięki temu wygląd sklepu internetowego nie jest więcej problemem. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pakietów graficznych.

Czym różnią się płatne pakiety graficzne?

Pakiet MINI:
Jeżeli budżet jest niewielki, a my chcemy wyróżnić się do innych, standardowych sklepów własną kolorystyką i indywidualnym nagłówkiem, pakiet minimalny okaże się idealnie dopasowany.

Projekt pakietu graficznego MINI zawiera głównie nagłówek sklepu i własną kolorystykę pozostałych elementów takich, jak czcionka, kolory przycisków i stopki. Ogólny układ sklepu nie jest zmieniany, więc najlepszym wyjściem będzie wybranie jednego z darmowych szablonów jeszcze przed rozpoczęciem prac.
Gotowe szablony różnią się przede wszystkim układem. Zespół graficzny nada wspomnianemu szablonowi styl dopasowany do logo i branży.

Pakiet HOME:
Ocena wyglądu sklepu internetowego zajmuje potencjalnemu klientowi średnio 3 sekundy. Pakiet HOME pozwala każdemu zdobyć klucz do dłuższej uwagi i przekonania klienta. Jego zadaniem jest wywołanie bardzo dobrego wrażenia u osoby, która odwiedza sklep. Szata graficzna strony zostanie dostosowana do specyfiki branży, a każdy element może być przeprojektowany.

Pakiet zawiera zestaw elementów począwszy od strony głównej. Warto wspomnieć, że w tym projekcie poszczególne podstrony nie są indywidualnie projektowane, jednak zostaną w pełni dopasowane kolorystycznie do strony głównej na etapie wdrożenia. Sklep powinien być spójny, a my pomożemy w uczynieniu go takim. Wspomniany pakiet HOME pozwala na przejście na wyżej umiejscowione pakiety graficzne za dopłatą różnicy wartości. Dzięki temu możemy w początkowej fazie zoptymalizować koszty i rozłożyć je w czasie, aby stały się mniej odczuwalne.

Pakiet SPECIAL:
Szata graficzna sklepu dedykowana dla specjalistycznych sklepów. Zapewniamy sobie z jej pomocą kompletne dopasowanie do branży, w której obecne jest przedsiębiorstwo, a jednocześnie wywołujemy dobre pierwsze wrażenie.

Szczególnym aspektem, na który warto zwrócić swoją uwagę są niestandardowe produkty w specjalistycznych sklepach. Takie często wymagają odpowiedniej prezentacji. Pakiet SPECIAL zawiera projekt unikalnej strony głównej i karty produktu.

Pakiet INDIVIDUAL:
Wspomniany pakiet zawiera wszystkie 3 kluczowe elementy każdego sklepu internetowego, jakimi są strona główna, karta produktu i lista produktów. Podczas projektowania szaty graficznej zadbamy o to, by zapewniła najlepszy efekt wizualny. Z pomocą pakietu INDIVIDUAL pomożemy Państwu zbudować unikalny i wyróżniający się sklep.

 

Zapewniamy także, że wszystkie wykonywane w selly projekty i wdrożenia wykonujemy jako responsywne. Oznacza to dokładniej, że każdy pakiet dostosowuje się do wszystkich smartfonów, tabletów i laptopów.

Bardzo ważne przy wyborze odpowiedniego pakietu graficznego jest określenie swoich wymagań w stosunku do niego. Opisaliśmy kilka z nich, które znacznie ułatwią złożenie zamówienia i otrzymanie satysfakcjonującego rozwiązania.


Jak przygotować swoje wymagania do projektu?  – Dobre praktyki

Zlecanie grafiki wymaga dokładnego opisania swoich wymagań. Chcielibyśmy dopasować grafikę do gustu klienta tak, jak to tylko możliwe. Jeżeli opisane oczekiwania są dokładne, wykonamy projekt w stu procentach dopasowany do potrzeb i rynku.

Sprawy do przekazania przy składaniu zamówienia:

  • Logo sklepu w dobrej jakości. Mamy możliwość zaprojektowania loga, gdy pojawi się taka potrzeba
  • Zarys prezentowanej lub planowanej oferty budowanego sklepu oraz opis grupy docelowej
  • Wskazanie kilku sklepów konkurencyjnych do sklepu, nad którym będą trwać prace. Warto wysłać także sklepy, które się podobają (układem, kolorystyką lub konkretnymi elementami).

 

Dobrze będzie przesłać konkretne wymagania:

a) Odcień koloru przeważającego, ew. kolorów uzupełniających

b) Jasna, czy ciemna kolorystyka tła

c) Jeśli mają być zaprojektowane statyczne bannery na stronie głównej lub podstronach, dobrze będzie przesłać informacje o tym, co mają dokładnie zawierać te elementy (np. promocja darmowej dostawy).

d) Informacje o tym, czy prezentujemy logotypy producentów na stronie głównej

f) Informacje o konkretnych elementach stałych, które mają znaleźć się na stronie głównej, np. powitanie, logotypy partnerów (jeżeli tak – jakich dokładnie).

Powyższe informacje jak i każde inne będą pomocne, aby zaprezentowany projekt spełnił postawione wymagania i służył skutecznie przez długi czas. Jeżeli będą Państwo mieli problemy z doborem słów lub określeniem wymagań, chętnie pomożemy podczas rozmowy telefonicznej lub wykażemy się swoją wizją realizując dany projekt.