Jak zbudować zaufanie w sklepie internetowym i zwiększyć sprzedaż? Odkryj inteligentne powiadomienia od Trustisto

Ilość wyświetleń artykułu: 128

Czas czytania: 4 minuty

Tworzymy lepszy e-commerce

Zaczynasz dopiero swoją przygodę w branży e-commerce i zastanawiasz się co zrobić, aby klienci zaczęli kupować Twoje produkty? A może Twój sklep działa już od dłuższego czasu, a wciąż brakuje w nim klientów? Porzucane koszyki, brak konwersji to nic przyjemnego dla sprzedawcy. Zobacz, w jak prosty sposób możesz jako właściciel sklepu internetowego w selly zbudować zaufanie oraz jak pomaga w osiągnięciu tego celu Trustisto.

Tworzymy lepszy e-commerce

Społeczny dowód słuszności – czyli jak pokazać, że można Ci zaufać?

Społeczny dowód słuszności (ang. social proof), przez niektórych zwany również “dowodem tłumu”, to zasada, w myśl której człowiek nie wiedząc, jaka decyzja jest słuszna, podejmuje ją, podpatrując zachowania innych ludzi. Przekładając tę regułę na język sprzedaży internetowej brzmi ona mniej więcej w ten sposób: klient w Internecie kupuje tam, gdzie widzi, że zakupy robią inni użytkownicy. W życiu codziennym dowody społeczne towarzyszą nam na każdym kroku: wybieramy restaurację, przed którymi ustawiają się kolejki, umawiamy wizyty u specjalistów zarekomendowanych nam przez znajomych. Nie inaczej dzieje się na rynku e-commerce, gdzie korzystanie z siły social proof stało się wręcz powszechne.

Rodzaje social proof – niech nie zabraknie ich w Twoim sklepie

Dowody społeczne budują zaufanie klientów do Twojego sklepu. W szybkim czasie sprawią, że użytkownicy w oparciu o nie zaczną u Ciebie kupować. Czym więc są i jak możemy je rozpoznać?
Do najpopularniejszych i zarazem najchętniej wykorzystywanych przez sprzedawców sklepów internetowych dowodów społecznych zaliczamy:

Opinie i oceny klientów

Po dokonanym zakupie warto zaprosić klienta do wystawienia opinii lub oceny. Szybki kontakt, wysyłka, dobry produkt – jeżeli transakcja przebiegła pomyślnie, klient z pewnością to doceni i wystawi sprzedawcy wysoką ocenę. Z dobrą zachętą napisze z pewnością jeszcze kilka słów od siebie. Im więcej pozytywnych opinii użytkowników w sieci, tym większa rozpoznawalność sprzedawcy i…zaufanie, od którego już niewiele dzieli nas od kolejnej sprzedaży.

Referencje

Jeżeli masz już pierwszych zadowolonych klientów, bądź też wypracowane trwałe relacje z partnerami biznesowymi – poproś ich o referencje, które na stałe zagoszczą na stronie głównej Twojego sklepu. Prawdziwe polecenia, za którymi stoją wiarygodne firmy bądź ludzie (najlepiej tacy, z którymi utożsamiają się Twoi klienci) zbudują zaufanie i szybko przekonasz się, że będą najlepszą wizytówką Twojego sklepu.

Powiadomienia informujące o zakupach w sklepie

“Ten produkt ogląda właśnie 6 osób”, “5 osób kupiło ostatnio ten produkt”. Brzmi znajomo? Z pewnością, ponieważ inteligentne powiadomienia, bazujące na społecznym dowodzie słuszności, stanowią trzon działań marketingowych wielu popularnych platform internetowych. Answear.com jeden z dużych sklepów online z odzieżą przyznał w jednym z wywiadów, że:

Wprowadzenie powiadomień na bazie społecznego dowodu słuszności doprowadziło do dwucyfrowego wzrostu konwersji.

Wiemy zatem, że dowody społeczne mogą skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. O ile zdobywanie opinie i ocen klientów, podobnie jak gromadzenie i publikacja referencji na stronie są działaniami długofalowymi, które ciężko jest wdrożyć z przysłowiowego “dnia na dzień”, o tyle mechanizm inteligentnych powiadomień wspierających sprzedaż w sklepie możesz mieć już… dziś. A to za sprawą Trustisto.

Czym jest Trustisto?

Trustisto to narzędzie, które wykorzystując społeczny dowód słuszności, buduje zaufanie klientów do sprzedawcy. Mechanizm inteligentnych powiadomień informuje osoby odwiedzające sklep, że inni użytkownicy dokonali niedawno u Ciebie zakupów, odwiedzili sklep, zapisali się do newslettera.

Trustisto

Przeanalizujmy to na następującym przykładzie: przyjmijmy, że trzonem Twojej działalność sprzedażowej w Internecie jest branża odzieżowa. Klientka ogląda na Twojej stronie produkt – sukienkę. Od dawna ją obserwuje i czeka na sezonową obniżkę. Wreszcie nadchodzi upragniony przez nią czas promocji. Dodaje produkt do koszyka. Już chce opuść stronę i kontynuować dalsze zakupy, kiedy nagle pojawia się komunikat “Ten produkt oglądają właśnie 23 osoby”. Zwraca uwagę na stan magazynów: oho, “pozostała niewielka ilość w naszym magazynie”. Chwilę później otrzymuje informację, że jej sukienkę kupiły niedawno 2 osoby. Myśl o szybkiej realizacji transakcji i ukończeniu zamówienia w sklepie, w obawie przed wykupieniem produktu, na który od dłuższego czasu tak niecierpliwie czekała, nie opuszcza jej już aż do momentu finalizacji płatności. Tak zamyka się sprzedaż.

Szybsze podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, mniejsze rozterki a w efekcie – rzadziej porzucane koszyki, i przede wszystkim – powracający klient, który ma do Ciebie zaufanie. Te wszystkie efekty oferuje Trustisto. Możesz zupełnie za darmo przetestować ten mechanizm wsparcia sprzedaży w swoim sklepie. Okres demo trwa 30 dni i jest zupełnie niezobowiązujący. Dodatkowo polskojęzyczny support pomoże Ci w integracji i odpowiedniej konfiguracji powiadomień. Więcej informacji o usłudze znajdziesz tutaj.

Trustisto

Jak zainstalować wtyczkę Trustisto na Selly.pl?

Integracja z platformą Selly.pl jest bardzo prosta. Wystarczy w odpowiednim miejscu naszego panelu administracyjnego wkleić kody Trustisto. Szczegóły jak to zrobić krok po kroku, znajdziecie w tej instrukcji.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933