Ustaw unikalne znaczniki META produktów

Oprogramowanie sklepu internetowego Selly posiada narzędzie do łatwego ustawienia niepowtarzalnych znaczników META DESCRIPTION dla wszystkich stron produktów.
Znacznik meta DESCRIPTION ma duże znaczenie w wynikach wyszukiwania, ponieważ ma on zachęcić potencjalnego Klienta, aby kliknął w dany link. Częstym błędem zgłaszanym w narzędziu Google Webmasters jest właśnie powtarzający się lub brak znacznika DESCRIPTION w produktach. Nowe narzędzie skutecznie niweluje ten problem.

Znacznik meta description musi być atrakcyjnie sformułowany dla szukającego. W sklepach z dużą ilością produktów trudno jednak sobie wyobrazić ręczne tworzenie opisów w znacznikach META DESCRIPTION dla każdego produktu z osobna, dlatego postanowiliśmy zautomatyzować ten proces. Wystarczy teraz zdefinować szablonu opisu i będzie on generowany odpowiednio z aktualnych danych produktów. Nadal będzie działać dotychczasowa forma tworzenia tego znacznika przy edycji każdego produktu w panelu administracyjnym. Ten indywidualnie tworzony opis będzie doklejany do początku wygenerowanego szablonu opisu.

Konfiguracja narzędzia:

  • W panelu administracyjnym w menu „Konfiguracja podstawowa” w sekcji „Pozycjonowanie” należy zdefiniować pole „META DESCRIPTION strona produktu”
  • Wpisując szablon tagu meta description można posłużyć się jednym lub kilkoma znacznikami:
    {#NAZWA_PRODUKTU#} – odpowiada nazwie produktu
    {#NAZWA_KATEGORII#} – odpowiada kategorii, w której jest produkt
    {#CENA#} – zwraca aktualną cenę produktu
    {#KOSZT_DOSTAWY#} – zwraca najniższy koszt dostawy danego produktu
    {#DOSTEPNOSC#} – zwraca termin wysyłki produktu
    {#OPIS_SKROCONY#} – zwraca tekstowy opis krótki produktu z usuniętymi znacznikami HTML
    {#TEKST_PROMOCYJNY#} – zwraca tekst promocyjny z usuniętymi znacznikami HTML
  • Podczas generowania strony produktu znaczniki te zostaną zamienione na odpowiednie wartości pobrane z danych produktu.

Pozostaje kwestia jak sformułować zdanie lub kilka zdań, aby wygenerowany opis był atrakcyjny dla czytającego. Zalecam zawsze zastosować nazwę i cenę produktu, a jeśli produkty masz w magazynie koniecznie umieść informację o dostępności produktu.