Optymalizuj wydatki na porównywarki

Twój sklep musi zaprezentować się w co najmniej jednej znaczącej porównywarce, aby pokazać swoją ofertę na innych stronach. Wybór głównie jest między większymi graczami jak Ceneo, Nokaut, Skąpiec czy Okazje.info. Jednak w Polsce porównywarek jest ponad 30 a oprogramowanie sklepu Selly udostępnia Ci do nich gotowe moduły eksportu produktów oraz kilka przydatnych narzędzi do zarządzania tymi eksportami. Jak więc sobie z tym wszystkim poradzić?
Zalecam obrać następującą strategię integracji z porównywarkami:

  • z czołową porównywarką zintegruj tylko część swojej oferty, na której Ci najbardziej zależy. W panelu administracyjnym udostępnione są narzędzia do selekcjonowania porównywarek, do których wysyłana będzie pełna baza produktów lub tylko wybrana jej część (menu Konfiguracja -> Integracja – porównywarki i pasaże). Ma to wielkie znaczenie, jeśli masz dużo produktów i małą marżę. Koszt kliknięć dla prezentowanej całej bazy produktów może okazać się bardzo kosztowny. Zoptymalizuj więc koszty do rozsądnego poziomu poprzez ręczne selekcjonowanie produktów, które mają być prezentowane w porównywarce. Do tego celu z poziomu listy produktów lub przy edycji produktu użyj pola o nazwie „eksport do porównywarek”. Możesz także użyć masowego zaznaczania tego pola na dole każdej listy produktów. Pomoże Tobie to w kilka minut ustawić całą ofertę na odpowiednie pozycje.
  • z mniej popularnymi porównywarkami ustal indywidualnie koszty. Będą one raczej małe ze względu na to, że mają niewielki ruch. Ustaw więc w takich porównywarkach eksport pełnej bazy produktów. Pokaż ich jak najwięcej, bo i tak koszty będą niewielkie.
  • zaproponuj porównywarkom udział w Twoim Programie Partnerskim. Każdy sklep w Selly posiada własny program partnerski, dzięki któremu może nagradzać prowizją od sprzedaży za polecenia Klientów. Każdy Partner otrzymuje dostęp do panelu z informacją o aktualnym saldzie programu partnerskiego.