Każdy miesiąc to dla nas dużo pracy w zakresie udoskonaleń oprogramowania. Cały zespół pracuje nad tym, by analizować wszystkie przesyłane przez Was pomysły, a następnie wdrażać je stopniowo w zakres funkcjonalności. Ponad 10 lat ciągłych aktualizacji w cenie miesięcznego abonamentu to dla każdego, kto decyduje się na sprzedaż z naszą platformą, ogromna wartość dodana.
Przedłużona Gwarancja EasyProtect
W module Konfiguracja/Integracje-dodatkowe pojawiła się nowa integracja z firmą EasyProtect dostępną we wszystkich planach abonamentowych. Umożliwia ona zamieszczenie dodatkowego formularza na karcie produktu oraz na stronie koszyka pozwalającego klientowi na dodanie gwarancji EasyProtect®.
Na karcie produktu pojawi się box z wariantami gwarancji, wybrany tutaj wariant gwarancji przeniesie się do koszyka.
Po kliknięciu w „Dowiedz się więcej” pojawi się pop-up ukazujący szczegóły oferty:
Szczegóły na temat włączenia oraz konfiguracji nowego modułu gwarancji znajdziesz w naszej instrukcji: Przedłużona Gwarancja EasyProtect
Integracja z Trustmate – opinie produktowe
Została dodana nowa integracja z Trustmate, która pomaga w zdobyciu opinii od klienta na temat produktów, które zakupił w naszym sklepie. Integracja podobnie jak EasyProtect jest dostępna we wszystkich planach abonamentowych. Codziennie w nocy są pobierane opinie wystawione przez klientów
Sposób działania:
Trustmate otrzymuje informacje o każdym złożonym zamówieniu w sklepie, następnie dba o to, aby klient po złożeniu zamówienia wystawił opinię dotyczącą produktu, który zakupił.Codziennie przed północą opinie są przesyłane do sklepu w Selly i widoczne w module Marketing/Opinie o produktach.
Aby zintegrować się z Trustmate należy przejść do modułu Konfiguracja/Integracje-dodatkowe, następnie kliknąć w logo Trustmate i w polu „Klucz API” wkleić uzyskany od Trustmate klucz API. Dodatkowo utworzone zostało pole „Domyślna treść opinii dla dodanej oceny bez tekstu opinii:” w, które możemy wpisać domyślny tekst wyświetlany przy ocenie dla której klient nie pozostawił żadnej opinii.
Nowa automatyzacja – wiadomość SMS uzależniona od terminu dostawy w zamówieniu
W module Narzędzia i importy/Automatyzacje zadań dla zdarzenia „Zmieniono status zamówienia” została utworzona nowa automatyczna akcja „Wyślij wiadomość SMS wg terminu dostawy zamówienia”, która pozwoli na zautomatyzowanie wysłania wiadomości SMS, jeżeli dla zamówienia został określony termin dostawy i jest on wpisany w edycji zamówienia.
Przykład:
Termin dostawy w zamówieniu został określony na 10.02.2023 w ustawieniach naszego automatycznego zadania natomiast w polu „Uzależnij wysyłkę SMS wcześniej lub później o zdefiniowaną ilość dni wobec pola TERMIN DOSTAWY” wpisaliśmy wartość „-1” co spowoduje, że dzień przed terminem dostawy zamówienia, do klienta zostanie wysłana wiadomość SMS o treści, którą wpiszemy w polu „Treść wiadomości” w edycji zadania automatycznego.
Rozbudowa modułu automatyzacji cen
Rozbudowaliśmy moduł automatyzacji cen promocyjnych o dwa dodatkowe usprawnienia.
- Respektowanie blokad aktualizacji cen produktów – pomijamy ustawianie promocji jeśli jest blokada ceny
Jeżeli w edycji produktu zaznaczony jest checkbox „Nie aktualizuj przy importach: cen” to taki produkt zostanie pominięty i jego cena nie ulegnie zmianie.
- Przy włączonej promocji – zaznaczamy checkbox blokady cen w produktach na czas promocji cenowej.
Jeżeli produkt nie miał zaznaczonej blokady cen w momencie uruchomienia automatycznej promocji, to jego cena ulegnie zmianie i dodatkowo zostanie zablokowana aktualizacja ceny brutto produktu, tak aby cena nie została zmieniona przez aktualizację.
Link do ponownej płatności – Przelewy24
W module automatyzacji zadań, dodaliśmy możliwość stworzenia automatycznego zadania, odpowiedzialnego za wysłanie do klienta linku do ponownej płatności dla wszystkich form płatności obsługiwanych przez Przelewy24.
Zdarzenia w produkcie z importów wykonywanych przez Integrator XML/CSV
W edycji produktu w zakładce „Zdarzenia” dodaliśmy zdarzenia (Ceny oraz stany) wywoływane przez import/aktualizacje przeprowadzaną za pomocą Integratora XML/CSV.
Wyłączenie starego importera CSV
Zgodnie z założeniami dnia 01.01.2023 został wygaszony stary moduł Importera CSV. Moduł został zastąpiony zdecydowanie bardziej rozbudowanym Integratorem XML/CSV.
Import aukcji Allegro z powiązaniem do ID produktu
W module Konfiguracja/Konfiguracja Allegro w zakładce Import aukcji z Allegro dodaliśmy checkbox „Przypisz aukcje do istniejących produktów w sklepie wg mapowania identyfikatorów”, który po wcześniejszym zmapowaniu umożliwia przypisanie aukcji importowanej z Allegro do produktu w sklepie.
Mapowanie aukcji możemy wykonać w module Wygląd i treści/Edytor szablonów w szablonie L05. Mapowanie identyfikatorów aukcji Allegro.
Sposób działania jest bardzo prosty, wpisujemy numer aukcji np. 123456789, oddzielamy go średnikiem i po średniku zapisujemy ID produktu, wygląda to następująco: 123456789;345
Można również powiązać aukcję z danym wariantem, działa w ten sam sposób natomiast po ID produktu, należy wpisać również oddzielony średnikiem ID wariantu: 123456789;345;12.
Cesja z poziomu panelu administracyjnego
W panelu administracyjnym w module Konto/Płatności pojawił się przycisk „Cesja na nowego właściciela” co znacznie ułatwi proces przekazania sklepu nowemu właścicielowi.
Po kliknięciu przycisk zostaniemy przeniesieni do formularza, który należy wypełnić i zapisać.
Masowe usuwanie atrybutów w opcjach
W module Narzędzia/Masowa zmiana danych dodaliśmy możliwość masowego usuwania atrybutów w opcjach produktów.
Przykład:
W module Asortyment/Warianty i opcje produktów wybieramy ID grupy, której opcję będziemy chcieli usunąć.
Następnie przechodzimy do modułu Narzędzia/Masowa zmiana danych i wybieramy z listy „Usunięcie atrybutów danej grupy (opcje)” i w polu „Identyfikator grupy” wpisujemy ID grupy atrybutów przy wybranym produkcie, następnie klikamy przycisk „Zapisz” i opcje wybranej grupy atrybutów zostają usunięte z produktów.
Rozbudowa automatyzacji zmian statusów zamówień
W module Narzędzia i importy/Automatyzacje zadań dodaliśmy nową opcję dla zdarzenia „Zmieniono status zamówienia”. Umożliwia ona wysłanie wiadomości e-mail z szablony przydzielonego dla konkretnego statusu, który zostanie zmieniony przez automatyczne zadanie.
Bartłomiej Adamiec
Specjalista ds. rozwoju platformy
W Selly zajmuje się rozwojem platformy, dodatkowo odpowiada za proces migracji sklepów z innych platform. Pomaga również swoim klientom rozwijać sprzedaż na Allegro. Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci i pasjonat piłki nożnej.