Instrukcja Hosting 2.0 Azymut

Azymut Hosting 2.0 – instrukcja uruchomienia

hosting 2.0

Tematy pomocy:

 

FAQ:

 

 

 

 

 


 

Po założeniu sklepu otrzymasz wiadomość z danymi dostępowymi do sklepu w tymczasowej domenie technicznej. Domena docelowa zostanie podłączona w dniu uruchomienia nowego sklepu. Zaloguj się na przesłane dane i rozpocznij konfigurację sklepu oraz dodatkowych integracji.

 Strona internetowa

 

 


 

Spis najważniejszych czynności do wykonania przed uruchomieniem sklepu:

  • Zmień hasło do swojego panelu sklepu przy pierwszym logowaniu.

    zmiana hasła

 

  • Wypełnij najważniejsze dane firmowe.
    Najważniejsze sekcje:
    • Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
    • Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
    • Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
    • Parametry e-mail(SMTP) – podłącz swoje konto email do wysyłania wiadomości z panelu. Możesz skorzystać z opcjonalnej usługi Pakiet poczta email 10GB
    • Pozycjonowanie – zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep w wynikach szukania.

     

konfiguracja

 

  • Wybierz swoją ulubioną szatę graficzną.

    Pamiętaj, że możesz zachować swoją obecną szatę w celu późniejszego przywrócenia w sekcji “Kopia zapasowa szaty graficznej”. Szatę graficzną możesz zmieniać wielokrotnie.
     Strona internetowa

 

  • Skonfiguruj formy płatności

    Instrukcja integracji szybkich przelewów online Blue Media oraz PayU.

 

 

  • Wprowadź treści do najważniejszych stron informacyjnych

     Strona internetowa

    Szczególnie wymagane podstrony to:
    • O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
    • Zwroty i reklamacje – opisz zasady zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
    • Kontakt – strona wstępnie przygotowana, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
    • Regulamin sklepu i Polityka prywatności – strony preinstalowane, przejrzyj zgodność danych.
    • Formy dostaw – strona wstępnie przygotowana z opisem dostępnych form transportu, możesz zaprezentować swój cennik dostaw.
    • Formy płatności – strona wstępnie przygotowana z wymienionymi dostępnymi sposobami płatności w sklepie.

 

  • Utwórz regulamin w wersji PDF.
    • w wierszu REGULAMIN SKLEPU w kolumnie PODGLĄD kliknij na ikonkę polskiej flagi, aby otworzyć w nowej stronie podgląd regulaminu
    • zapisz treść regulaminu (np. przez wydruk strony do PDF) do pliku tekstowego i zapisz jako plik o nazwie: regulamin.pdf (wszystkie małe litery).
    • wgraj plik regulamin.pdf do panelu sklepu do menu NARZĘDZIA / Menadżer plików do katalogu documents.

 

  • Skonfiguruj wybrane treści na stronie.
    • INDEX_BANNER oraz INDEX_LINKI – banery na stronie głównej
    • LINKI_TOP – linki do wybranych podstron w nagłówku sklepu
    • SZYBKI_KONTAKT – boks z kontaktem w stopce
    • BOX_FIRMA, BOX_KONTO, BOX_NA_SKROTY – grupy linków do wybranych podstron w stopce sklepu
    • BOX_POWITANIE – krótka prezentacja księgarni na stronie głównej

 

  • Skonfiguruj statusy zamówień i powiadomienia mailowe o złożonym zamówieniu.
    • w kolumnie DODATKOWE POWIADOMIENIA NA E-MAIL przy statusie “Złożone” możesz wpisać swój email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych zamówieniach.

 

  • Spersonalizuj stronę główną sklepu.
    • Menu: TREŚCI / Pokaz slajdów. wgraj bannery, zalecana rozdzielczość 986px szerokości, wysokość dowolna, najlepiej z przedziału 300-500px. Ważne aby każdy banner miał tą samą proporcję.
    • Menu: PRODUKTY / lista produktów lub edycja produktu: ustaw promocje na stronie głównej, hity dnia, promocje w kategorii.

 

  • Wykonaj testowe zamówienia.
    Przejdź na swój sklep i dokonaj próbnych zamówień, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.

 

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące konfiguracji sklepu zapoznaj się z bazą wiedzy dostępną na stronie: https://www.selly.pl/baza-wiedzy/ lub wyślij zgłoszenie bezpośrednio z panelu sklepu w menu KONTO / Komunikaty. Możesz liczyć na naszą pomoc.

 

 


Gotowość do uruchomienia sklepu

  1. Podłączenie domeny
    Zgłoś podłączenie domeny docelowej do sklepu wysyłając zgłoszenie z menu: KONTO / Komunikaty. Skieruj swoją domenę na numer IP 185.23.22.84 (rekord A). Pamiętaj, aby to zrobić przy rekordzie z “www” jak i bez “www”.
  2. Certyfikat SSL
    Zaraz po podłączeniu domeny docelowej zainstalujemy bezpłatnie w Twoim sklepie certyfikat SSL, aby spełniać wymogi RODO i zyskać zaufanie Klientów.
  3. Wypełnij umowę powierzenia danych
    W panelu sklepu w menu KONTO / Komunikaty pobierz umowę powierzenia danych osobowych. Prześlij skan podpisanej umowy na adres azymut@selly.pl
  4. Analizuj ruch w sklepie
    Podłącz kod statystyk i śledzenia zachowań użytkowników Google Analitycs.

 

 


Integracja bazy produktów WBD

1. Integracja z WBD jest preinstalowana i gotowa w każdym sklepie na Hostingu 2.0. Konieczna jest jedynie konfiguracja danych dostępowych do bazy WBD przez wpisanie ID klienta oraz hasła. Wykonaj to w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe:

 Wersja demo

 

 

2. W menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe zdecyduj o sposobie obliczania cen w sklepie – pole „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych” ma dwie możliwe opcje:

  • TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
  • NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.

Po zmianie ustawienia należy odczekać ok 1-2 godzin na odświeżenie cen w sklepie.

 Produkt

 

 

3. Importy i synchronizacje będą się wykonywać codziennie co 1 godzinę. Podgląd na wykonane aktualizacje znajdziesz w menu: IMPORTY / Integracje produktów XML. Pierwszy import automatycznie założy kategorie w sklepie i w ciągu kilku godzin wypełni sklep produktami.

 Program komputerowy

 

4. Zaczynając pracę nad ustawieniami wybierz opcję DEFINIUJ DYSTRYBUTORÓW i kliknij EDYTUJ w wierszu Azymut. Na tej stronie w zaznaczonym polu możesz ustawić globalną marże na produkty. Pamiętaj o wybranej opcji obliczania cen w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe  wg ustawienia „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych„. Jeśli wybrałeś:

  • TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
  • NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.

 Oprogramowanie

 

 

5. Wybierając opcję MAPOWANIE KATEGORII możesz przypisywać marże dla wybranych kategorii jako nadrzędne wobec globalnego ustawienia:

 Projekt produktu

 

6. Wybierając opcję MAPOWANIE PRODUCENTÓW możesz przypisywać marże dla wydawnictw nadrzędne wobec globalnego ustawienia i ustawieniach w kategorii:

 Strona internetowa

 

7. Codziennie otrzymujesz automatyczne aktualizacje: dodają się nowe produkty i zapowiedzi, aktualizują się ceny i stany istniejących pozycji. W wyjątkowych przypadkach, np. po zmianie marży, możesz samodzielnie wymusić dodatkową aktualizację cen i dostępności wg poniższego ustawienia:

 Strona internetowa

 

 

 


Integracja bazy ebooków iFormat

W menu INTEGRACJE / Integracje – opcje dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj przydzielony Tobie login i hasło do systemu iFormat.
 Projekt produktu
Po zapisaniu danych przy najbliższej synchronizacji z Azymut utworzą sie automatycznie odpowiednie kategorie i produkty cyfrowe.
W połączeniu z płatnościami online PayU oraz Blue Media sklep automatycznie wysyła dostęp do zakupionych plików po poprawnej płatności.


Integracja zamówień SPZ

W menu INTEGRACJE / Integracje – opcje dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj klucz ID dla wymiany danych z modułem SPZ.
 Projekt produktu
Po zapisaniu klucza wszystkie nowo złożone zamówienia będą automatycznie przekazywane do systemu zamówień SPZ Azymut. Odbywać się to będzie w przypadku złożenia zamówienia z płatnością elektroniczną PayU, Blue Media oraz po prawidłowej płatności, która automatycznie zmieni status zamówienia na “zaksięgowana wpłata na konto”.
Dla innych form płatności (np. przelew tradycyjny) należy w edycji zamówienia wywołać ręcznie przekazanie zamówienia do systemu SPZ:
 Projekt produktu
Zasady wysłania zamówień do SPZ. Zlecenie wysyłki z magazynu Azymut zostanie zrealizowane:
a) na adres kupującego (klienta sklepu), jeśli zamówienie jest z formą dostawy typu: Poczta Polska, kurier, paczkomaty, paczka w ruchu i jest poprawnie opłacone przez płatności Blue Media lub PayU lub wysyłka jest z pobraniem.
b) na adres księgarni, jeśli zamówienie jest z formą dostawy typu odbiór osobisty.
Po poprawnym zrealizowaniu zamówienia w SPZ (ok. 1-3 dni) system otrzyma informację o statusie realizacji i zmieni status zamówienia w sklepie na WYSŁANE (status id=6).
W sekcji “Ustawienia automatyzacji dla zamówień SPZ” możesz zautomatyzować wystawianie i wysyłanie faktur dla zamówień przekazywanych do SPZ. Po włączeniu tej opcji, faktura wystawi się w panelu sklepu jeśli minimum jeden produkt ze złożonego zamówienia zostanie zrealizowany w systemie SPZ.

Jeśli korzystasz z własnego programu fakturowego, pozostaw opcję wyłączoną.

 Zrzut ekranu

 

 


Integracja z ERP HOMER

W menu INTEGRACJE / Integracje – opcje dodatkowe w sekcji “Integracja Azymut” zdefiniuj token autoryzacji dla systemu ERP Homer:
 Projekt produktu
W systemie ERP zdefiniuj ten sam token w celu umożliwienia autoryzacji do pobierania zamówień ze sklepu oraz zmian statusów zamówień w sklepie na podstawie zmian w ERP:
 Zrzut ekranu
Szczegółowa instrukcja konfiguracja systemu ERP Homer zostanie dostarczona przez OSDW Azymut.

 


FAQ

Zarządzanie ofertą własną.
Istnieje możliwość dołączenia oferty własnej do istniejących produktów zaimportowanych z oferty WBD. W tym celu należy w sekcji OPCJE SPRZEDAŻY dopisać stany ilościowe do magazynu własnego zaznaczając pole „dostępny”. Ilości można zaimportować także przez moduł importów CSV (zobacz instrukcję wideo).
 Linia
Następnie w sekcji „Nie aktualizuj przy importach” należy zaznaczyć odpowiednie pola wg ich funkcji:
a) danych produktu – integracja z WBD nie zmieni żadnej informacji o produkcie.
b) cen produktu – integracja z WBD nie zmieni ceny produktu, można wpisać własną cenę.
c) ilości w magazynie – integracja z WBD nie zmieni stanów magazynowych pozwalając zarządzać nimi niezależnie od stanów w WBD.
d) wyświetlania – integracja z WBD nie wyłączy wyświetlania produktu jeśli w magazynie WBD przestanie być dostępny ten produkt.
 Linia