Powiązanie produktu wg atrybutów
Rozszerzenie „Powiązanie produktu wg atrybutów” umożliwia prezentację wariantów produktów jako odrębnych pozycji w systemie, każde z unikalnym ID produktu. Dzięki temu każdy wariant jest traktowany jako osobny produkt, co zapewnia większą elastyczność w zarządzaniu i wyświetlaniu oferty.
Krok 1: Utwórz osobne produkt
Każda wersja (np. kolor + rozmiar) musi być osobnym produktem
Krok 2: Przypisz warianty (np. kolor, strona)
Dla każdego z tych produktów musisz przypisać odpowiednie atrybuty (warianty) – np.:
Produkt A:
wariant: Kolor: biały
wariant: Szerokość: 80
wariant: Szuflady: Nie
Produkt B:
wariant: Kolor: biały
wariant: Szerokość: 80
wariant: Szuflady: Tak
Produkt C:
wariant: Kolor: niebieski
wariant: Szerokość: 80
wariant: Szuflady: Nie
Te dane powinny być dodane do produktu w sekcji „Warianty”
Krok 3: Ustaw „Kod powiązania”
Wejdź do edycji produktu.
W polu „Kod powiązania” wpisz ten sam kod dla wszystkich produktów, które mają być powiązane.
Przykład: drax
Dzięki temu system połączy produkty jako jedną grupę – i klient zobaczy je jako warianty do wyboru.
Krok 4: Zapisz zmiany
Po uzupełnieniu atrybutów i kodu powiązania, zapisz każdy produkt.
Efekt w sklepie:
Produkty z takim samym kodem powiązania:
pojawią się jako jedna karta produktu z wariantami (np. wybór kolor lub rozmiar),
mimo że w systemie są osobnymi produktami, będą wyglądać dla klienta jak warianty.
Ważne:
- Jeśli produkt nie ma przypisanego wariantu, nie pojawi się jako opcja w grupie powiązanej.
- Ta funkcja nie tworzy wariantów – tylko je łączy wizualnie na podstawie danych i kodu powiązania