Zamówienia i klienci w multisklepie
W tym szkoleniu omówię charakterystykę wspólnych i rozdzielnych elementów na przykładzie zamówień i kont klientów w multisklepie.
Multisklep ma wspólną numerację zamówień dla wszystkich sklepów.
W menu SPRZEDAŻ / zamówienia możesz filtrować zamówienia należące do poszczególnych sklepów za pomocą „Źródło:” tu wybierz sklep, a następnie kliknij w przycisk „wyświetl”.
W menu SPRZEDAŻ / zamówienia → edycja zamówienia w wierszu „Zamówienie w sklepie: ” znajdziesz informację z którego sklepu pochodzi zamówienie.
Z pomocą nawigacji Poprzednie zamówienie Następne zamówienie możesz zapoznać się ze szczegółami wszystkich zamówień.
Multisklep ma wspólną bazę klientów zatem każdy zarejestrowany klient może używać jednego konta do zakupów.
W menu SPRZEDAŻ / klienci będzie widniało jedno konto klienta.
W każdym ze sklepów zalogowany klient będzie mógł przeglądać historię zamówień zrealizowaną tylko na tym sklepie w którym złożył zamówienie.
Polityka cen i wysyłek jest identyczna w multisklepie.
W menu KONFIGURACJA / Formy płatności znajdziesz wspólne ustawienia kosztów form płatności dla sklepu podstawowego i sklepów dodatkowych.
Formy dostawy tak jak formy płatności są wspólne, a znajdziesz je w menu KONFIGURACJA / Formy dostawy.
W menu KONFIGURACJA / Statusy zamówień znajdują się wspólne statusy zamówień.
U dołu strony zapoznaj się z uwagami, a następnie możesz za pomocą przycisku „ROZWIŃ TABELĘ” konfigurować opcje wspólne np. „Format tytułów listów ” wstawiając np. {#ZAMOWIENIE_NUMER#} w tytule.
Na koniec dodam że wszystkie maile będą wysyłane w oparciu o szablony przypisane do każdego ze sklepów osobno.
Znajdziesz je w menu TREŚCI / Bliki HTML → SZABLON_MAIL są one przypisane do sklepu podstawowego lub dodatkowego, a wybierać je można jak zwykle za pomocą rozwijalnej listy „Sklep: ”