Jak wykorzystać reklamy na Facebooku do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym?

Google i Facebook to media, które posiadają najsilniejsze w możliwości internetowe systemy reklamowe. Google ma najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową i serwis wideo (YouTube) na świecie, a Facebook ma największe serwisy społecznościowe świata (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp). Zasięgi i możliwość precyzyjnego dotarcia do ściśle określonych grup docelowych to największy atut Facebooka, którym ten skutecznie konkuruje z Google. Dlatego wykorzystanie szeregu narzędzi od Facebooka do działań stricte marketingowych już nikogo nie dziwi. Jak więc wykorzystać go do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie internetowym?

System reklamowy Facebook Ads skutecznie wspomaga e-commerce

System reklamowy Facebooka wspiera branżę e-commerce i nieustannie rozwija narzędzia, dzięki którym sklepy internetowe mogą generować sprzedaż. Do takich narzędzi należą:

Piksel, czyli kod śledzący od Facebooka

Facebook pozwala zmodyfikować swój kod śledzący, dzięki czemu będziesz w stanie mierzyć konkretne wartości konwersji (przychód), który został wygenerowany z udziałem reklam facebookowych. Piksel służy również za tag remarketingowy.

Remarketing na Facebooku

Facebook posiada narzędzie do prowadzenia działań remarektingowych. Oznacza to, że tak samo jak w przypadku Google za pomocą adresów URL możesz zdefiniować listy remarketingowe. Następnie korzystając z tych list remarkeringowych możesz wyświetlać reklamy osobom, które już odwiedziły Twój sklep, odwiedziły jego konkretne strony lub wykonały konkretne czynności.

Reklama skierowana do Twojej bazy mailingowej

Facebook Ads posiada możliwość skierowania reklamy do Twojej pozyskanej wcześniej (na różne sposoby) bazy mailingowej. Wystarczy, że zrobisz import adresów mailowych do systemu reklamowego Facebooka, a ten skojarzy je z kontami swoich użytkowników.

Reklama produktowa

Facebook to również reklamowanie swojego feedu produktowego. Wygeneruj w swoim sklepie plik XML z listą produktów, ich nazwami, ceną, zdjęciami i krótkim opisem. Następnie taki plik umieść w swoim menedżerze reklam. Po wykonaniu tych czynności będziesz mógł na Facebooku wyświetlać reklamę produktową, skierowaną do nowych użytkowników lub do swoich list remarketingowych.

Reklama wideo

Algorytmy Facebooka bardzo lubią treści wideo – zapewniają im większe zasięgi organiczne. Ponadto system reklamowy pozwala na reklamę w formacie wideo. Wykorzystaj potencjał tego medium i produkuje dostosowane do swoich grup docelowych treści wideo, a następnie dystrybuuj je za pomocą Facebooka. Użytkownicy tego serwisu społecznościowego bardziej angażują się w interakcję z postami wideo, niż z klasycznymi postami z tekstem lub obrazkami.

Fanpage na Facebooku to przestrzeń dla Twoim klientów – nie dla Ciebie

Wiele firm popełnia bolesny w konsekwencjach błąd i traktuje fanpage swojego sklepu internetowego jako gazetkę reklamową, czyli każdy post jest bezpośrednią reklamą oferty sklepu. Takie działania powodują znaczny odpływ fanów, ponieważ ci nie otrzymują wartości, lecz informacje, które już doskonale znają, więc zaczynają traktować je jako SPAM. Marka na każdym kroku powinna edukować swoich odbiorców, inspirować ich, sprzedawać im styl życia i korzyści, jakie wynikają z korzystania z jej produktów – to są elementy, które doprowadzą Twojego klienta do oferty, ale z tą różnicą, że wtedy on będzie już przygotowany do zakupu.

Stronę firmową na Facebooku należy traktować jako przestrzeń przeznaczoną dla Twojej społeczności, która musi się na niej czuć jak na własnym profilu – czyli musi mieć poczucie, że zawsze może nawiązać z Twoją marką przyjacielską relację. Silne marki poniekąd stają silne właśnie dzięki takiemu podejściu do swoich fanów.

Facebook to silny kanał dystrybucji treści w strategii content marketingowej

Aby strategia content marketingowa miała pozytywny wpływ na sprzedaż w Twoim w sklepie internetowym potrzebuje silnych kanałów dystrybucji treści. Facebook to narzędzie, które idealnie nadaje się do tego zadania, ponieważ na fanpage możesz zbudować odpowiednio sprofilowaną społeczność, a przy pomocy systemu reklamowego Facebook Ads możesz kierować reklamy do konkretnych person z Twoich grup docelowych. Tymi sposobami kieruj ruch do Twoich treści, czyli np. na swojego bloga, kanał na YouTube, inne kanały społecznościowe, stronę lądowania z poradnikiem, itp.

Facebook i Google to… Internet

Ścieżka klienta sklepu internetowego zaczyna się albo do Google, albo od Facebooka, albo od tego i tego. Dlatego obecność Twojej marki w tych kanałach i odpowiednio sprofilowane działania marketingowe to dziś coś więcej niż przywilej – to konieczność. Za pomocą Google sprowadzaj świeży ruch, a za pomocą Facebooka aktywizuj ten ruch. Traktuj te miejsca jako podstawowe elementy ścieżki Twojego klienta, a nigdy go nie zgubisz.