Sprzedawco! Uruchom Google Merchant Center i zarabiaj więcej!

Właściciele sklepów internetowych uwielbiają wyszukiwarkę Google. Co się im dziwić, skoro SEO w wielu przypadkach generuje nawet 50% przychodów firmy, a Google AdWords wzmacnia te wyniki i zwiększa udział w wynikach wyszukiwania. O dziwo, wiele sklepów internetowych nie korzysta jeszcze z Google Zakupów, czyli formy reklamy, której właściwa nazwa to Google Merchant Center.

Czym jest Google Merchant Center?

Jest to reklama produktowa, wyświetlana bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Reklama składa się ze zdjęcia produktu, jego nazwy, ceny i nazwy Twojego sklepu internetowego. Ponadto grupa reklam Merchant Center znajduje się na samej górze, ponad linkami sponsorowanymi AdWords, dzięki czemu nie da się jej przeoczyć i na starcie masz przewagę nad konkurencją, która z tego typu reklamy nie korzysta.

Jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z Merchant Center?

Poza sprzedażą bezpośrednią wyświetlanie elementów oferty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google niesie za sobą znacznie więcej korzyści. Jakie to korzyści?

Buduj świadomość marki swojego sklepu internetowego

Jeżeli ktoś szuka aparatu fotograficznego, a Ty taki masz w ofercie i reklamujesz się w Merchant Center, to ta osoba na pewno zobaczy Twoją reklamę. Nawet jeżeli reklama nie zostanie kliknięta i potencjalny klient nie odwiedzi karty produktowej, to masz pewność, że zobaczył nazwę Twojego sklepu, z którym w przyszłości będzie kojarzyć konkretną kategorię produktów. Dlatego gdy kolejny raz będzie szukać produktu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyszuka nazwę Twojej marki, a sklep odwiedzi klikając w naturalny wynik w Google, dzięki czemu nie poniesiesz kosztów związanych z Merchant Center.

google-merchant-center-1

Eliminuj kliknięcia, które przepalają Twój budżet reklamowy

Merchant Center w wynikach wyszukiwania Google wyświetla ceny reklamowanych przez Ciebie produktów. Taka forma reklamy pozwoli Ci zaoszczędzić, ponieważ już na etapie poszukiwania produktu, zainteresowana nim osoba pozna jego cenę – jeżeli cena będzie dla niej zbyt wysoka, to po prostu nie kliknie w reklamę. Natomiast w przypadku klasycznych reklam Google AdWords użytkownicy wyszukiwarki bardzo często klikają w reklamy, aby zapoznać się z zawartością strony, a gdy ta ich nie interesuje to ją porzucają, a Ty i tak płacisz za reklamę.

Zwiększaj ruch w sklepie internetowym dzięki zdjęciom

W przypadku branż odzieżowych, elektroniki czy rtv i agd reklama Google Merchant Center sprawdza się bardzo dobrze, ponieważ tego typu produkty można bardzo łatwo zidentyfikować za pomocą wyświetlanego w wyszukiwarce zdjęcia. Jeżeli Twój potencjalny klient szuka konkretnego modelu pralki i rozpozna ją na wyświetlonym zdjęciu, to prawdopodobnie uzna, że jego poszukiwania zakończyły się sukcesem i odwiedzi Twój sklep internetowy, ignorując znajdujące się niżej linki sponsorowane i wyniki organiczne.

google-merchant-center-2

Jak uruchomić kampanię Google Merchant Center?

Najważniejszym i niezbędnym elementem do utworzenia kampanii w Merchant Center jest feed produktowy. Silnik Twojego sklepu internetowego musi posiadać funkcję cyklicznego tworzenia pliku XML, który będzie zawierał informacje na temat produktów. Podczas tworzenia kampanii wystarczy połączyć feed produktowy sklepu z Google AdWords, które z pliku XML zaciągnie niezbędne informacje na temat produktów, czyli zdjęcia, nazwy i ceny. Oczywiście możesz wybrać, które produkty mają być reklamowane. Upewnij się czy Twój sklep ma możliwość wyżej opisanej integracji z Google Merchant Center – jeżeli tak, to bezzwłocznie możesz rozpocząć pracę nad kampanią. Specjaliści Google przygotowali szczegółowy poradnik, dzięki któremu będziesz w stanie samodzielnie uruchomić kampanię. Poradnik znajdziesz pod adresem https://support.google.com/merchants/answer/188493?hl=pl. Do dzieła!