API dla sklepu internetowego

gotowy sklep internetowy Nasze API rozwijamy w taki sposób, aby umożliwić każdemu sprzedawcy możliwości dopasowania oprogramowania do jego potrzeb. Mogą oni w ten sposób integrować dowolne systemy zewnętrzne, aby zoptymalizować procesy biznesowy i zwiększyć ogólną sprawność działania firmy.  Sklepy internetowe już dawno przestały funkcjonować tylko jako dodatkowe źródło dochodu. Teraz są uznawane za pełnowymiarowe przedsięwzięcia, pozwalające na budowę trwałych organizacji, generujących duże obroty.  Profesjonalny e-commerce to połączenie skutecznego zarządzania sprzedażą, marketingiem, ofertą, a także analityką. W największych sklepach pracują zarówno programiści, osoby z obsługi, jak i marketingowcy, którzy codziennie śledzą nowe trendy i szukają nowych, skutecznych sposobów zdobywania klientów.  Wzmocnienia kanałów online okazały się wyraźną przewagą szczególnie w czasie pandemii, który najbardziej uderzył w biznesy stawiające wyłącznie na punkty retail, bez rozwoju strategii sprzedaży internetowej. Interfejs API pomoże Ci zaprojektować wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi aplikacjami.  Rozwiń dystrybucję kanałami internetowymi i dostosuj się do nowych preferencji konsumentów, które wyraźnie się zmieniły, szczególnie w ostatnim czasie. 

Czym jest API dla sklepu internetowego? 

Jest to interfejs, który pozwala zintegrować dowolny system zewnętrzny, np. ułatwiający sprzedaż i prowadzenie biznesu (hurtownie, magazyny) ze sklepem w Selly w celu zautomatyzowania pewnych działań. API jest więc bramką pozwalająca na odczytywanie, zapisywanie, modyfikowanie danych w sklepie Selly.  Dzięki API dwa obce sobie programy mogą “rozmawiać” wymieniając informacje wywołujące finalnie skutek pożądany przez konkretny biznes Nasz interfejs API stworzyliśmy w taki sposób, by uzyskać sprawność działania, wydajność i bezpieczeństwo, co doceniają sprzedawcy w platformie. 

Jakie są podstawowe (i zaawansowane) funkcje API? 

Nie możemy tutaj rozdzielić jednoznacznie funkcjonalności na podstawowe lub zaawansowane. Najlepszym rozwiązaniem staje się wyselekcjonowanie celów (efektów), jakie ma wywoływać API, a następnie zaplanowanie sposobów dotarcia do nich.  Wszystko zależy od tego, do czego chcemy wykorzystać nasze API.  Podstawowymi zadaniami API są:
  • odczyt, zapis produktów,
  • odczyt, zapis zamówień.
Oczywiśnie nie są to wszystkie usługi API, możliwości jest o wiele więcej. Kwestia pomysłu na ułatwienie prowadzenia sklepu. 🙂  Zobacz szczegółowe informacje na temat REST API w Selly 

Do czego można wykorzystać API w sklepie internetowym?

Przed wyborem oprogramowania dla sklepu internetowego warto przeanalizować dokumentację API. Szczególnie, gdy rozważamy profesjonalizację działań w e-commerce za pomocą niestandardowych i indywidualnych integracji z systemami zewnętrznymi.  Komunikację API można wykorzystać m.in. do:
  1. zintegrowania posiadanego systemu ERP, dzięki której automatycznie zostaną dodane produkty do sklepu i będą później aktualizowane wybrane dane, np. stany magazynowe, ceny.
  2. zintegrowania z hurtowniami – poza samym pobieraniem produktów można nawet zautomatyzować zamawianie produktów w hurtowni gdy wpłynie zamówienie w naszym sklepie,
  3. zintegrowania z systemami do marketingu – eksport bazy klientów do tworzenia spersonalizowanych kampani reklamowych.
Klienci obecnie chcą kupować jak najszybciej, najtaniej i najlepiej wszędzie. Chcieliby mieć możliwość dokonania transakcji niezależnie od miejsca i urządzenia, na którym przeglądają produkty.  Dbając o strategię wielu kanałów (omnichannel), musisz skutecznie przesyłać dane do panelu sklepu, by bez problemu realizować kolejne zamówienia i dbać o porządek. To właśnie API Selly Ci w tym pomoże. Szczególnie, gdy myślisz o automatyzacji jak największej ilości elementów i odciążeniu pracowników sklepu, przy zwiększającej się skali. 

Czy można napisać własną integrację API z Selly? 

Oczywiście. Stworzone REST API w Selly pozwala wdrażać dowolne funkcjonalności, rozszerzenia i integracje w oparciu o dostępne usługi w API. Udostępniona przez nas dokumentacja umożliwia Twojemu zespołowi IT napisanie własnego programu, który będzie wykorzystywał przekazywane przez nią dane. Dokumentację aktualizujemy na bieżąco, dodając do niej nowe funkcje. 

Jak często API się zmienia? 

API rozwijamy bardzo dynamicznie. Wszystkie zmiany widoczne są w naszym changelogu. Jednak założona z góry struktura endpointu, która została opracowana podczas projektowania nie zostanie naruszona. Przełomowe zmiany w strukturach będą udostępniane pod nowymi prefixami API. Wdrożenie więc nowej funkcji w API nie zaburza pracy w wykonanej integracji po stronie systemu zewnętrznego. Jeżeli jeszcze nie skorzystałeś z udostępnionych opcji API, porozmawiaj z działem IT i przeanalizuj, jak z jego pomocą usprawnić działanie systemu B2B, hurtowni lub sklepu internetowego. Rośnij razem z nami!