Kategorie

Integracja z Google Analytics 4 i Google Tag Manager

Utworzenie oraz podłączenie usługi GA4

W celu utworzenia usługi GA4 musimy zalogować się do naszego konta Analytics https://analytics.google.com/analytics/

  1. Po zalogowaniu do konta, w menu bocznym przechodzimy do zakładki Administracja.
  2. Tworzymy usługę.
  3.  Uzupełniamy nazwę usługi, strefę czasową oraz walutę. Przechodzimy dalej, wypełniamy dane firmy oraz klikamy w przycisk „Utwórz”
  4. Przechodzimy do konfiguracji strumienia danych. Wybieramy platformę  „Sieć”. Następnie wybieramy protokół: http lub https – dla witryn z włączonym SSL. Wpisujemy nazwę swojej witryny oraz nazwę strumienia, nazwa strumienia musi być niepowtarzalna. Pomiar zaawansowany jest domyślnie włączony i należy pozostawić to ustawienie włączone.
  5. Po utworzeniu strumienia zostanie wygenerowany unikalny identyfikator pomiaru, który kopiujemy.
  6. Przechodzimy do panelu naszego sklepu Selly. W menu Konfiguracja/Integracje dodatkowe odnajdujemy zakładkę Integracja z Google a w niej Google Analitycs 4, wklejamy wcześniej skopiowany identyfikator, włączamy GA4 i zapisujemy ustawienia. Zbieranie pierwszych danych zgodnie z informacją Analitycs może potrwać do 48h.

Utworzenie oraz podłączenie usługi GTM

W celu utworzenia usługi GTM kierujemy się na stronę https://tagmanager.google.com/

  1. Po zalogowaniu do naszego konta Google zostaniemy przekierowani z powrotem na stronę Google Tag Manager. Klikamy w przycisk „Utwórz konto”.
  2. Uzupełniamy wymagane pola: Nazwa Konta (np. nazwa naszej firmy), Kraj, Nazwa kontenera (Np. nazwa naszej domeny), Platforma docelowa (Witryna Internetowa). Po kliknięciu przycisk „Utwórz” należy jeszcze zaakceptować Warunki korzystania z Menedżera tagów Google.
  3. Po zaakceptowaniu warunków zostaniemy przekierowani do głównego panelu menedżera tagów. W prawym górnym rogu został wygenerowany identyfikator naszej usługi GTM, który kopiujemy.
  4. W ostatnim kroku, kierujemy się do panelu naszego sklepu Selly, w menu Konfiguracja/Integracje dodatkowe odnajdujemy zakładkę Integracja z Google a w niej Google Tag Manager. Wklejamy wcześniej skopiowany identyfikator, włączamy rozszerzony Ecommerce i zapisujemy ustawienia.

    Aby Google Tag Manager poprawnie współpracował z Google Analytics 4, koniecznie jest w pierwszej kolejności podłączenie usługi GA4. (Początek instrukcji)