Integracja płatności Blue Media
Zintegrowane płatności Blue Media w kilku słowach to przede wszystkim bezpieczeństwo, automatyzacja, bardzo niska prowizja, brak papierowych umów i technicznych konfiguracji.
Z wszystkimi zaletami płatności Blue Media zapoznaj się na naszej stronie.
Jak uruchomić płatności Blue Media?
- Zarejestruj serwis. W panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Formy płatności wejdź do edycji płatności „Szybkie płatności internetowe” (id=29). W sekcji KONFIGURACJA wybierz link „Rejestracja serwisu”. Większość pól będziesz miał już wypełnione.
- Wykonaj przelew weryfikacyjny. Przelew z konta firmowego wykonasz przez Płatności Online Blue Media od razu po wysłaniu formularza rejestracji.
- Dodaj w regulaminie sklepu punkt: Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- Dodaj logo Blue Media. Na podstronie informacyjnej „Formy płatności” dodaj logo: img/layout/pay/BlueMediaLogo.png. Logo umieścić przed edytor wizualny klikając w ikonkę „Wstaw obrazek”.
- Aktywuj kanały płatności. Po otrzymaniu akceptacji rejestracji powróć do edycji płatności i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie aktywowane zostaną wszystkie kanały. Możesz wyłączyć wybrane kanały lub zmienić im kolejność. Aktywuj główną formę płatności w sklepie
Jak uruchomić płatności w okresie testowym?
Zalecamy uruchomić płatności Płatności Blue Media po podłączeniu domeny docelowej i certyfikatu SSL. Weryfikacja firmy trwa do 3 godzin. Można jednak uruchomić w okresie testowym płatność w domenie technicznej. Ważne jest, aby w polu adres sklepu wpisać format z https:// na początku ponieważ jest to wymóg konieczny do rejestracji.. W okresie testowym sklep działa w domenie technicznej, np. nazwa.selly24.pl i taki właśnie adres sklepu podaj podczas rejestracji serwisu:
https://nazwa.selly24.pl.
Jak aktywować płatności po podłączeniu domeny docelowej lub zmianie domeny?
Po podłączeniu domeny docelowej zmień adres serwisu na nową domenę. W tym celu przejdź do menu KONFIGURACJA / Formy płatności / edytuj płatność Blue Media i w sekcji Konfiguracja kliknij na link: Zmiana danych:
W otwartym formularzu zmień pole Adres URL serwisu:
Zapisz zmiany i w komunikacie na górze strony kliknij link WERYFIKACJA, aby wykonać przelew weryfikacyjny:
Jeśli nie uda się wykonać przelewu od razu, kliknij później w zielony button WERYFIKACJA ZMIANY DANYCH SERWISU, który jest widoczny nad sekcją „Dane serwisu” (po prawej stronie).
Najczęściej zadawane pytania:
- Ile trwa aktywacja płatności?
Po wykonaniu przelewu weryfikacyjnego przeważnie Blue Media aktywuje płatności w 3 godziny. Aktywacja kanału płatności kartą kredytową trwa nieco dłużej – do kilkunastu dni. - Dlaczego nie mogę uruchomić płatności w sklepie?
Jeśli otrzymałeś maila z pozytywną weryfikacją Blue Media zaloguj się ponownie do panelu, wybierz edycję formy płatności Blue Media i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie zaznaczone zostaną wszystkie kanały. Teraz będziesz mógł włączyć główną formę płatności w sklepie. - Podczas rejestracji nie wiem co wpisać do sekcji „Beneficjent”.
Beneficjent to osoba reprezentująca firmę. Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą wybierz „Właściciel” i podaj dane osobowe na kogo zarejestrowana jest firma. - Z kim kontaktować się w sprawie aktywacji lub późniejszej obsługi?
Blue Media przyjmuje od Państwa zgłoszenia pod adresem: platnosci@bm.pl.