SEO w multisklepie
SEO w multisklepie (optymalizacja pod silnik wyszukiwarki)
W tym szkoleniu omówię zagadnienia dotyczące optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe czyli SEO w multisklepie.
Ponieważ sklep podstawowy i dodatkowy mogą oferować ten sam produkt należy zadbać o odmienne elementy opisujące.
Przejdź do menu ASORTYMENT / Produkty i w „edytuj”
Jeśli produkt ma już przygotowane opisy, jest wyświetlany i przyporządkowany do sklepów to ta oferta powinna być zoptymalizowana aby uniknąć duplikatu opisów.
Przejdź do zakładki sklepy dodatkowe i w sekcji „Pozycjonowanie”
za pomocą przycisku „Wstaw dane z wersji podstawowej” wczytaj ze sklepu podstawowego elementy opisujące przeznaczone do optymalizacji.
I tu kolejno zmieniamy treść w polach:
- Tytuł strony: czyli Title
- Tag meta description:
- Tag meta keywords:
Ważnym i obowiązkowym polem jest opis produkt czyli
Opis HTML:
Moja optymalizacja opisu jest krótka na potrzeby szkolenia i zachęcam do tworzenia dłuższych urozmaiconych opisów które będą bardziej wartościowe w kontekście SEO.
Zajmijmy się optymalizacji kategorii.
Wybierz ASORTYMENT / Kategorie kliknij w „EDYTUJ”
Tu uzupełnij „Opis nad listą produktów:” i „Opis pod listą produktów:”
oraz wypełnij pola sekcji „Pozycjonowanie”
Przejdź do zakładki „Sklepy dodatkowe” i wczytajmy elementy opisujące z podstawowego sklepu za pomocą przycisku „Wstaw dane z wersji podstawowej”
I tu kolejno zmieniamy treść w polach:
- Tytuł strony:
- Nagłówek strony:
- Tag meta description:
- Tag meta keywords:
Wypełnij opis kategorii czyli „Opis nad listą produktów.”
Drugi opis kategorii: w tym polu możesz rozwinąć treść znajdująca się pod listą produktów.
W NARZĘDZIA / Przekierowania SEO możesz definiować przekierowania 301 osobno dla każdego ze sklepów w menu „Sklep: ” wybierz sklep.
Kolejną potrzebną funkcję znajdziemy w menu NARZĘDZIA / Generator pliku sitemap.xml tu jak zwykle Wybierz menu „Sklep:
A przyciskiem „Generuj plik XML” wysyłasz na serwer gotową sitemapę.
W wierszu „Adres mapy:” znajduje się link prowadzący do mapy witryny który możesz zgłosić w Google Search Console.