Kategorie

Podłączenie domeny sklepu

 

Każdy sklep internetowy na platformie Selly.pl otrzymuje tymczasową domenę techniczną np. nazwa-sklepu.selly24.pl.

Domeny techniczne mogą być używane na czas testowania sklepu, więc przed jego finalnym uruchomieniem należy odpowiednio przekierować swoją domenę.

Przed uruchomieniem sklepu należy podłączyć domenę na docelową:
1. W panelu sklepu menu KONFIGURACJA/KONFIGURACJA DOMENY kliknij przycisk „Zmień domenę”, a następnie w formularzu zmiany domeny wprowadź nazwę nowej domeny bez protokołu htttp/https. Jeżeli twoja domena główna jest używana z prefiksem „www” zaznacz checkbox: „domena główna używana z prefiksem „www”.
2. Kliknij „Sprawdź domenę”, jeżeli rekordy domeny będą prawidłowo skonfigurowane pojawi się przycisk „Dodaj domenę do sklepu” po kliknięciu, którego rozpocznie się proces dodawania domeny.
3. Następnie wybieramy przycisk: „Przełącz sklep na nową domenę” i domena sklepu zostaje zmieniona.


Przekierowanie domeny wykonujemy w panelu zarządzania domeną u dostawcy usług internetowych (rejestratora) gdzie jest utrzymywana domena (np. Home, Nazwa, OVH itp).


 

Istnieją dwa sposoby konfiguracji domeny:

1. Zmiana DNS domeny w celu korzystania z usługi Pakiet poczta e-mail 10GB hostowanej na serwerach Selly:

Zamów usługę Poczta e-mail 10GB  w menu KONTO / Usługi dodatkowe. Po otrzymaniu potwierdzenia założenia serwera poczty od obsługi platformy przejdź do dalszych instrukcji.

W panelu zarządzania domeną odszukujemy konfigurację serwerów DNS i wpisujemy następujące nazwy:

  • dns1.selly.pl
  • dns2.selly.pl

U niektórych rejestratorów domen konieczne jest wcześniejsze dodanie obsługi domeny w DNSach platformy przed wykonaniem zmiany delegacji domeny. Należy wtedy wysłać zgłoszenie do obsługi platformy Selly z podaniem domeny docelowej. Po skonfigurowaniu obsługi domeny na serwerach Selly, wysłane zostaną na email kontaktowy dane dostępowe do panelu zarządzania kontami e-mail.

W przypadku trudności przy zmianie DNS domeny prosimy kontaktować się z rejestratorem domeny.

Po kilku godzinach od zmiany delegacji domeny zacznie działać panel do zarządzania kontami e-mail w domenie sklepu.

Obejrzyj poradniki jak oddelegować domenę w Ovh.pl, Nazwa.pl, Home.pl

2. Przekierowanie rekordu A domeny w celu pozostawienia obsługi poczty poza serwerami Selly

Istnieje możliwość podłączenia domeny sklepu z pozostawieniem obsługi poczty na dowolym zewnętrznym serwerze (poza Selly). W takim przypadku w ustawieniach domeny należy zmienić tylko rekord A na numer IP: 212.91.26.121 u dostawców usług internetowych proszę pamiętać, aby dodać ten numer IP przy rekordzie A “www” jak i bezwww”.

W przypadku trudności przy zmianie rekordu A domeny prosimy kontaktować się z rejestratorem domeny przekazując mu powyższe instrukcje lub skontaktować się z obsługą Selly.

Obejrzyj poradniki jak przekierować rekord A w Ovh.pl, Nazwa.pl i Home.pl

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539
E-mail: info@selly.pl

tel: +48 533 033 933