Czy wolny sklep Cię ogranicza? Kilka powodów, dla których warto zadbać o szybkość sklepu

Ilość wyświetleń artykułu: 240

Czas czytania: 4 minuty

optymalizacja sklepu internetowego, szybkie sklepy internetowe, szybkość sklepów internetowych

Czy wolny sklep Cię ogranicza? Kilka powodów, dla których warto zadbać o szybkość sklepu

Rynek handlu internetowego coraz prężniej się rozwija, konkurencja rośnie, a w świecie e-commerce zaczyna się robić coraz ciaśniej. Dynamicznie zwiększająca się liczba sklepów internetowych zmusza przedsiębiorców do odnajdywania rozwiązań, mocnych stron swojego biznesu oraz przewag konkurencyjnych, które mogą wykorzystać, aby zyskać pozycję lidera. Jednym z aspektów budujących przewagę nad konkurencją jest szybkość sklepu internetowego, więc jeśli jeszcze nie wiesz, jakie ma znaczenie – szybko nadrób zaległości!

Dlaczego szybkość sklepu jest ważna?

Szybkość działania sklepu internetowego to inaczej czas, który potrzebny jest do załadowania stron w danym sklepie. Klient, który trafia na sklep ładujący się wolno pomimo dobrego połączenia z Internetem staje się zirytowany, a jego doświadczenia zakupowe są niekorzystne. Przeważnie skutkuje to porzuceniem dokonywania zakupów na powolnej platformie. Wskazuje się, że każda sekunda wolniejszego wczytywania się stron zmniejsza współczynnik konwersji aż o 4.42%!

Warto dodać, że również Google zwraca uwagę na szybkość działania witryny internetowej, jako czynnik rankingujący. Zatem, jeśli sklep ładuje się powoli, istnieje ryzyko, że wyszukiwarka klasyfikuje je znacznie niżej, nawet, jeśli ten został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania w inny sposób. Sklep, który nie widnieje w czołówce przeważnie jest pomijany przez potencjalnych klientów.

Powyższe argumenty wskazują, dlaczego warto zadbać o szybkość strony. Im platforma jest szybsza, tym lepsze odczucia zakupowe klientów, a także wyższa szansa, że wyszukiwarka uzna sklep, jako wartościowy i godny zaproponowania klientom. 

Najszybsze sklepy i platformy

Szybkość sklepu internetowego może okazać się kluczową przewagą w pozyskiwaniu klientów. Warto więc poznać sklepy, a także platformy internetowe, na których są założone. 

Platforma szybkiesklepy.pl stworzyła ranking najszybciej działających sklepów internetowych. W TOP 10 znalazły się sklepy założone na takich platformach, jak Selly.pl, Sote.pl, oraz IdoSell.com. Platforma Selly może się pochwalić wieloma sklepami, które w tym rankingu osiągnęły dobre wyniki. Strona na Selly.pl osiągnęła drugie miejsce, z czasem ładowania w wysokości 0,674 sekundy. 


(data aktualizacji: 02.01.2023) 

Platforma szybkiesklepy.pl pokusiła się również o dogłębną analizę sklepów wskazując TOP 5 sklepów w dwunastu branżach, które wyróżniają się szybkością działania. W branży „Biżuteria i akcesoria”, „Dom i wnętrze”, „Ebooki i audiobooki”, „Hurtownie” królowała platforma Selly. Selly wyraźnie zdominowała ranking osiągając najlepszy wynik w większości przedstawionych branży, w pozostałych znajdując się również w czołówce. 


(data aktualizacji: 02.01.2023) 

Jak zwiększyć szybkość sklepu?

Optymalizacja szybkości sklepu internetowego staje się konieczną, ale również skuteczną przewagą konkurencyjną w zagęszczającym się rynku handlu internetowego. Chcąc zwiększyć możliwości swojej platformy sprzedażowej, warto wziąć pod uwagę poniższe rozwiązania:

  • Analiza prędkości ładowania to podstawa, od której należy zacząć. Przyjrzyj się obecnemu stanowi strony i rozpoznaj obszary, które wymagają poprawy. Pomoże Ci w tym darmowe narzędzie Google PageSpeed Insights.
  • Każdy sklep internetowy posiada grafiki przedstawiające sprzedawane produkty, są one zazwyczaj ciężkie i dlatego ładują się wolniej. Skutecznym sposobem na zwiększenie szybkości sklepu internetowego jest kompresja rozmiaru obrazów do 75 procent, bez utraty jakości – taką opcję oferuje m.in. program TinyPNG.
  • Usunięcie zbędnych kodów, z których składa się sklep, jest szansą na zwiększenie prędkości ładowania strony. Google czyta kody źródłowe po linijce, a więc zbędne elementy będą wydłużały czas załadowania sklepu.
  • Najskuteczniejszym rozwiązaniem w poprawie w jakości ładowania sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej platformy, która umożliwi właściwe wyświetlanie witryny oraz pozytywne reakcje potencjalnych klientów. Posiadając sklep na wadliwej platformie warto rozważyć przeniesienie sklepu na platformę osiągającą wysokie wyniki w zakresie prędkości ładowania. 

Optymalizacja strony internetowej pod kątem szybkości ładowania jest obecnie niezwykle ważna i konieczna, aby odpowiadać zwiększającym się wymaganiom klientów. Chcąc zadbać o właściwe odczucia klientów warto zainteresować się możliwością założenia sklepu, lub przeniesienia aktualnego sklepu, na wysokojakościową platformę Selly.



Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933