Interaktywne treści w e-commerce: Jak zwiększyć zaangażowanie klientów? 

Ilość wyświetleń artykułu: 19

Czas czytania: 5 minut

Jak sprawić, by konsumenci zatrzymali się właśnie w Twoim sklepie? Poznaj siłę interaktywnych treści w e-commerce, które zmieniają scrollowanie w zakupy.

Twoją bolączką jest brak konwersji? Nic dziwnego. Przesyt produktami i reklamy o nich w każdym miejscu, potrafią zniechęcić klienta do zakupu.
Jest jednak sposób, aby utrzymać ich uwagę, a mowa o interaktywnych treściach w e-commerce. Czym są i jak je wykorzystać? Czytaj dalej. 

Czym są interaktywne treści w e-commerce?

Grafika kreskówkowa mężczyzny wychodzącego z megafonem z telefonu, obok serduszka i lajki. Temat wpis: interaktywne treści w e-commerce.

Interaktywne treści w e-commerce, to element marketingu, który charakteryzuje się aktywnym zachęcaniem użytkownika do zaangażowania i interakcji. To nie tylko materiały, które udostępniają informacje, ale głównie przekształcają doświadczenie klienta z pasywnego, na aktywne. Dzięki głębszemu zaangażowaniu odbiorcy z Twoją marką możesz gromadzić o nim dane, których nie dostałbyś w bierny sposób.

„Kto mając do wyboru zabawę i interakcję, zamiast tego wybierze suche przyswajanie wiedzy? Nikt”. Mówi zajmująca się digital marketingiem Anita Schwermer

Coraz bardziej na znaczeniu zyskuje przejście od e-commerce transakcyjnego do doświadczeniowego. Interaktywne treści w e-commerce odzwierciedlają zmianę sposobu, w jaki konsumenci wchodzą w interakcję z markami online. Oznacza to, że sklepy internetowe ewoluują z prostych platform transakcyjnych w przestrzenie, w których użytkownicy mogą doświadczać marki, jej produktów i wartości w sposób bardziej immersyjny. 

Korzyści ze stosowania interaktywnych treści w e-commerce

To przede wszystkim:

  • budowanie długoterminowych relacji z klientami,
  • zwiększone zaangażowanie odbiorców, 
  • interakcja z odbiorcami, 
  • poprawa doświadczenia użytkownika, 
  • dłuższy czas przebywania na stronie,
  • nizszy współczynnik odrzuceń,
  • lepsze zrozumienie produktu czy usług przez klienta, 
  • pozytywny i nowoczesny wizerunek,
  • poprawa widoczności online
  • ogólny wzrost sprzedaży i konwersji.

Poza tym, dane nie kłamią. Semrush w swoim raporcie The State of Content Marketing 2022 podaje, że 91% marketerów potwierdza, że stosowanie interaktywnego contentu wpłynęło na sukces ich biznesu. Obecnie to już nie opcja, a swojego rodzaju must-have do rozwoju. 

Strategie interaktywnych treści dla kluczowych kanałów

Pamiętaj o tym, żeby stworzyć strategię na każdy z kanałów, które chcesz rozwinąć. Może to być zaprojektowanie działań na stronie internetowej, blogu, Instagramie, Linkedinie, czy komunikacji e-mailowej.

Dynamiczna strona sklepu internetowego

Strona sklepu internetowego jest bez dwóch zdań centralnym punktem, w którym interaktywne treści mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie i konwersje.

Co możesz rozważyć?

  • Stworzyć 3D wersje produktów zamiast samych wersji 2D.
  • Wykorzystać narzędzia rozszerzonej rzeczywistości (AR) do rozszerzenia interakcji z produktami. 
  • Dodać quizy i rekomendacje produktów na podstawie odpowiedzi/zachowania klienta.
  • Chatbota AI.
  • Spersonalizowane kalkulatory.

Różnorodny blog e-commerce

Możesz prowadzić swojego bloga w czysto informacyjnym stylu, ale możesz także dodać quizy np. “Odkryj swój styl” czy kalkulatory oszczędności, które będą się przewijały pomiędzy regularnymi wpisami. Dodatkowo możesz postawić na interaktywne infografiki. 

Angażujący e-mail marketing

Interaktywne treści w e-commerce obejmują także e-mail marketing. Możesz np. dodawać wizualizacje produktów 360 stopni bezpośrenio w wiadomości e-mail, czy wykorzystywać ankiety do zdobywania danych, dzięki ktorym zwiększysz personalizację treści. Użyj także osadzonych wideo czy elementów gamifikacji (np. “zakręć kołem”), które sprawią, że odbiorca będzie bardziej chętny do czytania całości maila.

Pamiętaj, że najlepsze praktyki w e-mail marketingu obejmują stosowanie:

  • przyciągającego wzrok designu,
  • odważnych czcionek
  • i wysokiej jakości obrazów.

Do tego wyraźne wezwania do działania (CTA) są kluczowe, aby użytkownicy wiedzieli, co mają zrobić dalej. 

Wciągające media społecznościowe

Instagram, czy LinkedIn ze swoim wizualnym charakterem i wysokim wskaźnikiem zaangażowania, stanowi doskonałą platformę dla interaktywnych treści w e-commerce. Ankiety i quizy na Insta Stories czy w postach,, pozwalają zbierać opinie od obserwatorów, angażować ich i testować wiedzę, np. dotyczące preferencji produktów. Warto także zadbać o sesje pytań i odpowiedzi, które budują relacje i zaufanie. Konkursy z hashtagami i treści generowane przez użytkowników (UGC) zachęcają użytkowników do tworzenia i udostępniania treści związanych z marką, co zwiększa autentyczność, zasięg i zaangażowanie. 

Pamiętaj także o wykorzystywaniu karuzel czy wideo, które są atrakcyjne i angażujące. Opracuj strategiczny plan treści, który będzie oparty na oryginalności, konsekwencji i różnorodności formatów (artykuły, filmy, infografiki). 

Interaktywne treści w e-commerce – podsumowanie działań

Współczesny e-commerce ewoluuje w kierunku doświadczeń zorientowanych na klienta. Interaktywne treści w e-commerce stają się must-havem i kluczowym czynnikiem zwiększającym zaangażowanie, lojalność i konwersje. Zdecydowanie polecam Ci stworzyć kalendarz i harmonogram publikacji, który pomoże Ci utrzymać spójność treści i regularność publikacji. 

Pamiętaj, że każda platforma, czyli strona sklepu, blog, e-mail, Instagram, TikTok, LinkedIn – oferuje unikalne możliwości dla interaktywnych treści, które powinny być dostosowane do specyfiki kanału i oczekiwań odbiorców. Dzięki temu zbudujesz stabilny biznes na lata. Sprawdź też, na czym obecnie polega angażujący SEO copywrting.

Julianna Krzyszczyk
SEO copywriter

SEO, content marketing i copywriting to zdecydowanie mój świat – w Selly tworzę treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców i algorytmów Google. Specjalizuję się w optymalizacji contentu i strategiach zwiększających widoczność marek w sieci. Kiedy nie piszę, jestem w ruchu – na boisku, korcie czy na rolkach. A kiedy odpoczywam to zazwyczaj z książką albo padem w ręce.
Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933