Pakowanie towaru w sklepie internetowym

Pakowanie towaru w sklepie internetowym

Pakowanie towaru w sklepie internetowym pozornie wydaje się prostą czynnością. Warto jednak wspomnieć o tym, że pakowanie produktów w taki sposób, aby za każdym razem docierały do klienta w stanie nienagannym i nie zniszczyły się podczas transportu jest znacznie trudniejsze. Gdyby dodać do tego chęć uszczęśliwienia użytkownika i zadbania o jego doświadczenia, działanie to staje się dużym wyzwaniem. Szczególnie, gdy mowa o produktach kruchych i podatnych na uszkodzenia mechaniczne. Jak poradzić sobie z wysyłką w sklepie internetowym? Jakie dobrać opakowania? Jak zabezpieczyć paczkę?

Pakowanie towaru w sklepie internetowym – Zagrożenia związane z transportem 

Nie ma wątpliwości, że sprzedaż w internecie z roku na rok rośnie. Coraz więcej osób, które decydują się na zakupy za pomocą tego kanału to dobra informacja dla sprzedawców. Wspomniany trend powoduje również, że konkurencja na rynku rośnie, a użytkownicy stają się bardziej wymagający. Coraz trudniej im wybaczyć pomyłki, opóźnienia w wysyłce produktów lub inne nieprawidłowości w kontakcie ze sklepem. Wymusza to na przedsiębiorcach dopasowanie się do obecnego rynku e-commerce i zadbanie o większą konkurencyjność w aspekcie pakowania i wysyłki paczek. 

Jak zabezpieczyć paczkę? Skuteczne pakowanie towarów 

Każdy klient chciałby zamówić towar z pewnością, że dotrze on do niego cały i w nienaruszonym stanie. Pytanie o to, jak zabezpieczyć paczkę prawidłowo jest jednym z najpopularniejszych wśród osób trudniących się sprzedażą w internecie. Nic dziwnego, gdyż podczas transportu paczkę czeka wiele potencjalnych zagrożeń. Przygniecenie przez inne paczki, nieumyślne opuszczenie jej przez kuriera lub obijanie się towaru o ścianki kartonu to tylko kilka z nich. Na szczęście zadbanie o ubezpieczenie wysyłki, jej wypełnienie i odpowiedni karton znacznie zmniejsza szanse na zniszczenie produktu, który znajduje się w środku. Obecnie dostępne na rynku rozwiązania i materiały dają duży zakres wyboru w zakresie bezpiecznego i ekologicznego pakowania. Które szczegóły mają największe znaczenie? 

Dopasowany karton – Zacznijmy od kartonu, który przyjdzie nam wybierać przed wysyłką. Znaczenie będzie miała grubość opakowania i wielkość w stosunku do pakowanego produktu. Współcześnie na rynku słusznie cieszą się popularnością wytrzymałe kartony z tektury falistej, które odpowiadają oczekiwaniom i dobrze służą sprzedawcom przy przesyłce kurierem. Dodatkowo pamiętajmy, że w przypadku większości produktów, szczególnie, gdy są kruche, powinniśmy zapewnić im w paczce około 5 centymetrów odległości od ścianek na wypełnienie. Dzięki temu zapobiegniemy obijaniu się produktu o ściany nawet w przypadku omyłkowego opuszczenia kartonu przez osobę, która będzie odpowiadała za przeniesienie go z miejsca na miejsce. 

Wypełnienie – To, co włożymy do środka paczki, aby zabezpieczyć produkt powinno zapewniać mu bezpieczeństwo, a jednocześnie mieć możliwie mały wpływ na środowisko i naszą planetę. Pamiętajmy, że inwestycja, którą poniesiemy w przypadku zapewnienia odpowiedniego wypełnienia będzie mniej kosztowna niż ewentualne straty wizerunkowe związane z dostarczeniem uszkodzonego towaru i poniesione koszty produktu. Najpopularniejsze obecnie wydają się takie rozwiązania jak styropian, folia stretch i kawałki papieru, które umieszczane są we wszelkiego typu wolnych przestrzeniach w kartonie, które pozostały puste po umieszczeniu w nim produktu. Zadbajmy też o doświadczenia klienta upewniając się, że stosowane wypełniacze nie wydzielają nieprzyjemnego zapachu. 

Dodatkowe oznaczenia dla kuriera – Zabezpieczenie przesyłki nie kończy się jednak na opakowaniu. Szczególnie w sytuacji, gdy w środku zamieścimy kruche przedmioty. Należy wtedy zadbać o odpowiednie oznaczenia dopasowane do zasad panujących w danej firmie kurierskiej. Zamieszczenie informacji o “kruchym towarze” i ostrzeżeń przed opuszczeniem paczki może pozytywnie wpłynąć na sposób traktowania takiego kartonu w firmie kurierskiej podczas załadunków i rozładunków. 

Pakowanie paczek w sklepie internetowym i budowanie marki – Czy sposób pakowania może być narzędziem marketingowym? 

Konsumenci często oczekują paczki tak bardzo, jak świątecznych prezentów. Dobrym pomysłem może okazać się takie zapakowanie towaru, aby całość przypominała upominek i przywoływała tylko pozytywne skojarzenia. 

Sprzedawcy prześcigają się w wymyślaniu nowych i bardziej kreatywnych kampanii marketingowych, które mają zadanie zdobyć nowych klientów i utrzymać relację z obecnymi. Czasami działania takie wykonywane są kosztem ulepszenia sposobu pakowania paczki i zadbania o doświadczenia z klientem podczas kontaktu bezpośredniego. Pakowanie paczek w sklepie internetowym i dopracowanie ich estetyki może być jednak dodatkowym kanałem marketingowym, który w dłuższej perspektywie zwiąże klienta na dłużej z marką. Wtedy mamy przecież pewność, że kierowany przez nas przekaz dotrze do użytkownika razem z produktem! 

Logotyp i branding na materiałach – Wiele firm zaczyna umieszczać na przesyłkach logotypy swoich marek, co może być dobrą strategią. Dostawcy, którzy chcą zbudować z klientem jeszcze silniejszą relację dbają nawet o to, aby całe opakowanie posiadało kolorystykę i wzór zgodny ze stosowaną powszechnie identyfikacją wizualną firmy. Logotyp może zostać umieszczony na specjalnej, ekologicznej taśmie, folii stretch lub kartonach, w których umieszczone będą produkty.

Fasonowe kartony – Obliczając naszą marżę na produktach może się okazać, że dysponujemy dodatkowymi środkami, które przydadzą się nam przy zwiększaniu atrakcyjności paczki dla klienta. Jedną z możliwości, która otwiera się przed nami w takim momencie to zastosowanie kartonu fasonowego. Mimo wyższej ceny jego otwarcie jest znacznie łatwiejsze, a doświadczenie przyjemniejsze. 

Opowiadanie historii i dodatkowe prezenty – Rabat na następne zakupy? Dołączone podziękowania od firmy z odręcznym podpisem? Historia i wartości firmy wypisane na wysokiej jakości papierze? Spersonalizowany list? To tylko kilka z wielu możliwości, jakie mamy, gdy zdobędziemy się na pomysł dołączenia dodatkowego prezentu do paczki. Dobrze skonstruowana historia firmy z podziękowaniami za zakup może przynieść większą lojalność w dłuższej perspektywie i chęć utożsamienia się konsumenta z marką. Możemy liczyć nawet na to, że taki konsument podzieli się zdjęciem paczki z naszym brandingiem w swoich mediach społecznościowych chwaląc się znajomym, co zwiększa nasz zasięg i to prawie za darmo!

Pakowanie towarów, a wybór firmy kurierskiej – Stawianie doświadczeń użytkownika na pierwszym miejscu 

Nie trzeba ukrywać, że dzisiejsi klienci, którzy cenią sobie zakupy w internecie chcieliby mieć jak największy wybór nie tylko w stosunku do asortymentu, lecz także sposobu wysyłki. Powinniśmy wziąć to pod uwagę i w miarę możliwości i stopnia rozwoju sklepu rozszerzać opcje wysyłki do konsumentów. Jeżeli mamy w sklepie opcję wyboru jednego kuriera, oznacza to dla klienta pewne ograniczenie. Znacznie większe szanse na sukces mamy, gdy zadbamy też o możliwość wysyłki do paczkomatu lub wyboru różnych firm kurierskich. Przed podpisywaniem umów jednak upewnijmy się, że każdy dostawca zaoferował nam korzystne warunki, co pozwoli nam bez problemu pokryć wszystkie koszty. 

Mamy nadzieję, że teraz uczynienie sztuki z pakowania paczek w sklepie internetowym stanie się znacznie łatwiejsze, a lojalność klientów wzrośnie na przestrzeni czasu. Włożone zaangażowanie powinno przynieść znaczne korzyści biznesowe dla firm prowadzących sklepy internetowe.