Blog w sklepie internetowym – Jak prowadzić i skąd czerpać inspiracje?

Ilość wyświetleń artykułu: 140

Czas czytania: 7 minut

Blog w sklepie internetowym - Jak prowadzić i skąd czerpać inspiracje?

Blog w sklepie internetowym to często nieodłączny aspekt prowadzenia działań marketingowych w sieci. Stosowany jako jedno z narzędzi służących do pozycjonowania strony w wyszukiwarce, a także edukacji obecnych, przeszłych i przyszłych klientów. Wiele marek wykorzystuje blog w sklepie internetowym także w celu podzielenia się nowościami z życia firmy lub przedsięwzięciami, za które zamierzają się wziąć.

Po co firmie blog w sklepie internetowym? – Dobre uzasadnienie krokiem do sukcesu

Pomimo tego, że prowadzenie bloga w sklepie internetowym wydaje się sprawą stosunkowo prostą, nie zawsze jest taką w rzeczywistości. Szczególny problem mają firmy z niszowych branży, które mogą skupić jedynie wąską grupę potencjalnych czytelników. Wtedy więcej wyzwań wiąże się z konstruowaniem strategii wpisów, kolejnymi tematami i wyborem fraz kluczowych. Dopiero, gdy zadbamy o każdy szczegół, nasze wpisy mają szansę na powodzenie w dłuższej perspektywie. Zacznijmy jednak od pytania o powód prowadzenia podobnych działań.

Pozycjonowanie sklepu internetowego Odpowiednio zaprojektowane pod kątem treści i fraz kluczowych artykuły blogowe to doskonały sposób, aby zwiększyć efekty pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce pod określonymi frazami kluczowymi. Zarówno tematy na bloga, jak treść samych wpisów powinna być skonstruowana w taki sposób, aby korzystnie wpływać na pozycje w wyszukiwarce. Dzięki temu, gdy konstruujemy kolejne artykuły, mamy szansę nie tylko zainteresować użytkowników na chwilę, lecz sprawić, aby trafiali na konkretny materiał nawet po wielu latach.

Edukacja odbiorców – Klienci sklepu internetowego często chcą się dowiedzieć więcej o produktach, które kupują i ich zastosowaniu w praktyce. Osoba kupująca karton będzie znacznie bardziej przekonana do zakupu, gdy zobaczy na blogu, jak zapakować paczkę z jego wykorzystaniem lub przygotować prezent dla najlepszego przyjaciela. Samo udostępnianie wiedzy z zakresu tworzenia produktów lub organizacji sklepu internetowego i produktów komplementarnych może zwiększyć zaufanie do marki, jej odbiór na rynku, rozpoznawalność i sprzedaż.

Utrzymywanie relacji z klientami – Komunikacja z klientami sklepu może przyjmować różne formy. Jedną z nich niewątpliwie jest regularne dodawanie treści na bloga. Dzięki temu długoterminowo zwiększymy ich lojalność i świadomość oferowanej przez nas jakości. To sposób, aby pokazać, że dbamy o wiedzę klientów, troszczymy się o to, by dokonywali najlepszych możliwych wyborów i asekurujemy przy całym procesie zakupu, a nawet już po nim.

Rozwój branży – Prowadzenie bloga w sklepie internetowym jest też niekiedy środkiem do realizacji misji, która polega rozwoju nie tylko sprzedaży w swoim sklepie, lecz całej branży. Patrząc z szerszej perspektywy i udostępniając rzetelnie wybrane informacje na temat procesów w firmie i produktów możemy pomóc innym osobom w branży. Dzięki temu sprawimy, że rynek, technologia i produkcja zyska szansę szybszego brnięcia do przodu.

Jak prowadzić bloga? – Pomysły, tematy i inspiracje

Wiemy już trochę o motywach pisania merytorycznych, ciekawych i wartościowych artykułów. Nawet marki, które już dłuższy czas prowadzą działania w internecie i piszą swojego firmowego bloga w sklepie internetowym zwracają się do internetu z zapytaniami o nowe tematy i pomysły. Tych natomiast jest znacznie więcej niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Wystarczy wykorzystać niespożytkowane dotychczas zasoby kreatywności i zasugerować się poniższymi inspiracjami dotyczącymi konkretnych tematów na blog.

Newsy – Jednym z najpopularniejszym sposobem na prowadzenie bloga jest umieszczanie na nim najnowszych informacji z życia firmy i jej pracowników. Dobrym pomysłem jest wtedy też informowanie w tym miejscu o wprowadzeniu nowych produktów, rozszerzeniu oferty lub opracowaniu nowego sposobu pakowania i wysyłania paczek.

Case studies – Czemu nie pokazać swojej firmy i współpracy z klientami od środka? Dlaczego nie opowiedzieć historii głośniej, gdy klient po raz kolejny był usatysfakcjonowany obsługą klienta lub towarem ze sklepu? Opowiedzenie tego rodzaju historii może przysporzyć nam tylko większej ilości pozytywnych opinii i przekonanych klientów.

Podsumowania – Podsumowania to kolejny typ postów, który jest tak często czytany, jak tworzony. Podsumowanie danego zakresu materiału, produktów sprzedanych w konkretnym okresie czasu, czy wydarzeń ważnych dla branży to doskonały sposób, aby zainteresować użytkowników. Wbrew pozorom tego rodzaju artykuły sprawdzają się nie tylko pod koniec roku. Wiele firm pisze podsumowania miesiąca, a nawet tygodnia zbierając pod nimi dużo ruchu. Grunt to wybór interesującego dla konsumenta zakresu materiału, który miałby być podsumowywany.

Wpisy gościnne / eksperckie – Jeżeli zaczyna brakować tematów na bloga w sklepie internetowym, zawsze możemy skorzystać z pomocy eksperta w swojej dziedzinie lub poprosić specjalistę o wpis gościnny. Przykładowo posiadając sklep internetowy z artykułami rolniczymi moglibyśmy zapytać profesjonalistę, rolnika o napisanie wpisu blogowego opierającego się na porównaniu produktów, recenzji. Możemy nawet przeprowadzić z nim wywiad za obopólną zgodą! Odrobina zaangażowania, a stosunkowo małym kosztem uzyskamy artykuł i materiały na blog firmowy, które z pewnością zainteresują osoby z grupy docelowej. Kto nie chciałby usłyszeć opinii specjalisty przed tym, jak kupi upatrzony przez siebie produkt?

Recenzje i otwarcia paczek – Wiele sklepów internetowych posiada tysiące produktów. Jesteśmy jednak pewni, że wśród tak dużej liczby znajduje się co najmniej kilka szczególnie popularnych pozycji. Możemy w tej sytuacji oprzeć swój pomysł na bloga o rozpakowywanie paczki z takim produktem i recenzją dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych użytkowników.

Wpisy poradnikowe i “krok po kroku” – Sklepy internetowe często otrzymują dużo zapytań o sposób wykorzystania danego produktu lub włączenia jednej z jego opcji. Problem ten mają wbrew pozorom nie tylko sprzedawcy zajmujący się elektroniką. Wszystkie takie zapytania blokują wiele zasobów obsługi klienta. Osoby zajmujące się odpowiadaniem na pytania klientów spędzają wtedy bardzo dużo czasu na udzielanie powtarzających się informacji. W tej sytuacji tworząc wpis poradnikowy na blogu, który rozwija konkretne zagadnienie nie tylko zadowolimy klientów i ułatwimy im życie. Zyskamy też więcej czasu wewnętrznie w firmie, a osoby, które dotychczas zajmowały się narastającą ilością pytań będą mogły zaangażować się w inne działania.

Testy produktów – Nic tak nie interesuje wielu użytkowników, jak spoglądanie na testy produktów i sprawdzanie ich możliwości. Tego rodzaju kanały na YouTube charakteryzują się ogromną popularnością, a użytkownicy czerpią z nich realną wartość. Opuszczenie telefonu z wysokości niespełna dwóch metrów? Użytkownik może zobaczyć, czy sprzęt rozbije się, gdy opuści go podczas rozmowy telefonicznej. Testować można praktycznie każdy produkt niezależnie od branży. Kwestia rozwinięcia kreatywności w wyszukiwaniu kolejnych sposobów na zrobienie tego.

Tematy na bloga – O czym warto pamiętać wybierając temat?

Teraz z pewnością nie zabraknie nam pomysłów na artykuły blogowe i świeże tematy. Pamiętajmy jednak, że wiedza o tym, o czym chcemy napisać następny blog firmowy to jedno. Powinniśmy zadbać też o to, aby konsumenci łatwo znaleźli go w sieci. Uczynimy to przygotowując wcześniej scenariusz i spis fraz kluczowych pod pozycjonowanie. Następnie wystarczy zweryfikować ich popularność i konkurencje w służących do tego programach. Wybrane nazwy narzędzi do wyszukiwania i weryfikowania fraz kluczowych to:

  • Planer słów kluczowych Google Ads
  • Answer The Public
  • Ubersuggest
  • SEMSTORM
  • Senuto

 

Jak przewidzieć przyszły hit na blogu firmowym?

Teraz wiemy, że wymyślenie kilku, kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tematów na bloga nie stanowi większego wyzwania. Gdy podejdziemy do tego tematu strategicznie zarówno pod względem samej treści, jak jej organizacji, warto następnie skupić się na pomysłach, które mogą okazać się hitem. Jak jednak znaleźć wśród wielu idei te, które się sprawdzą? Wystarczy zadać sobie kilka pytań, które poprowadzą nas do znalezienia odpowiedzi.

Jakie tematy zainteresują moich użytkowników? – Wejdźmy w skórę przyszłego czytelnika lub potencjalnego klienta, który natrafi na nasz blog firmowy w sklepie internetowym. Jakie tematy najbardziej go zainteresują? Co daje mu największą wartość? Które aspekty artykułu może wykorzysta bezpośrednio po przeczytaniu?

Co sprawdzało się wcześniej? – Zwiększenie prawdopodobieństwa na sukces wpisu to przeanalizowanie poprzednich sukcesów i wyciągnięcie wniosków. Analiza popularności tematów bloga, które sprawdzały się w przeszłości pomoże nam zaspokoić potrzebę wiedzy użytkowników i sprawić, by odwiedzali nas częściej i chętniej. Zrobimy to bez problemu używając takich narzędzi jak Google Analytics i  Google Search Console. Zwracajmy uwagę też na to, w jakim momencie lejka sprzedażowego pozyskujemy lub utrzymujemy z jego pomocą klientów.

Obserwacja konkurencji i zbieranie inspiracji

Zaczynając pisanie bloga firmowego w sklepie lub poszukując następnych tematów warto obserwować też, co robi konkurencja i jaka jest forma udostępnianych przez nią treści. Jeżeli już osiągnęliśmy najwyższą jakość w swojej niszy, warto wdrażać w firmie dobre praktyki marek spoza naszej branży. Sporządzenie sobie listy firm i ich blogów, które regularnie udostępniają materiały, a także obserwacja stosowanych przez nich rozwiązań pomoże nam adaptować się do zmieniających warunków i przewyższać reprezentowany przez innych poziom.

Jak założyć blog w sklepie internetowym?

Nasza platforma posiada moduł blogowy, dzięki któremu bez problemu otworzymy blog firmowy w swoim sklepie internetowym. Zajmuje to kilka minut, a sama funkcjonalność została zaplanowana tak, aby była maksymalnie intuicyjna dla sprzedawców.

Teraz strategia tekstów na blog firmowy, zyskanie nowych pomysłów i ich weryfikacja nie powinna stanowić problemu. Mamy nadzieję, że artykuły okażą się jednym z wielu elementów, które korzystnie wpłyną na Państwa sprzedaż.

 

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933