Relacja z semKRK#23 oczami Selly, czyli wnioski specjalistki od contentu i podsumowanie branżowych ploteczek!
W minioną środę, 18 czerwca podczas semKRK#23 Stara Zajezdnia w Krakowie tętniła życiem, a ja wraz z Kamilą (COO Selly) miałam okazję doświadczyć uroków tej znanej w świecie SEO konferencji. Wyniosłam z niej nie tylko kilka darmowych gadżetów, ale i dawkę świeżej branżowej wiedzy. Sprawdź, czego spodziewać się za rok!
Atmosfera semKRK#23
Od samego wejścia do klimatycznie oświetlonej Starej Zajezdni uświadomiłyśmy sobie, że to nie będzie typowe sztywne wydarzenie. Na plakietkach mogłyśmy wypisać swoje imię i dodać naklejki typu „spec od contentu” czy „działam w e-commerce”, dzięki którym łatwiej było odszukać kogoś o podobnych zainteresowaniach, szczególnie, jako partner wydarzenia. Genialny pomysł!
Do tego bar, w którym można było wymienić otrzymane talony na lokalne piwo gruszkowe, czy proseco albo, jak w naszym przypadku na mocną kawkę. Mimo żaru z nieba organizatorzy zadbali o klimę na sali, a do tego na zewnątrz można było w trakcie przerw odpocząć na leżakach pod parasolami – idealne na najdłuższą przerwę.
Branżowe wystąpienia
Główną atrakcją 23 edycji semKRK poza luźną atmosferą i trunkami do wyboru, to prezentacje były esencją wydarzenia. Zaplanowano 14 tematów, zarówno polskich, jak i zagranicznych specjalistów. Szczególnie w pamięć zapadły mi te dotyczące przyszłości branży w kontekście AI:
- „SEO: 90% stron robi to źle” (Sebastian Heymann, ekspert SEO) – Zmuszający do refleksji nad tym, co robimy nieprawidłowo i jak możemy to poprawić.
- „AI w Google Analytics 4” (Maciej Lewiński, ekspert z GA4) – Prezentacja, którą Maciej zaczął szybkimi skojarzeniami z miastem Poznań (w roli głównej stawiając pyrę), a skończył na praktycznej wiedzy dla wszystkich, którzy chcą efektywnie mierzyć wyniki.
- „SEO 2030 – Wizja branży w erze AI” (Damian Salkowski, dyrektor generalny Senuto) – Przedstawił inspirującą, ale i lekko przerażającą wizję przyszłości, która zdecydowanie powinna prowokować nas do myślenia o długoterminowych strategiach.
Dodatkowo przed ostatnim panelem z wykładami mogłyśmy obejrzeć rozdanie semKRK Awards 2025, w której m.in. Canal+ dostał 1 miejsce za najlepszą kampanię e-commerce.
Najważniejsze wnioski i przesłanie konferencji
To, co wyniosłam z semKRK#23, to przede wszystkim:
- poczucie, że można zorganizować dużą konferencję w zgrabnej i przyjemnej formie,
- ludzie z branży to nie tylko zamknięte za ekranami urządzeń avatary, a uśmiechnięci specjaliści, którzy chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniem,
- mnóstwo insightów na temat przyszłości SEO i marketingu w dobie AI.
Wniosek jest dla mnie jasny – AI jest i będzie, a my zamiast narzekać i biernie się przyglądać, musimy strategicznie działać i uczyć się pracy z LLM’ami. Natomiast bierność to prosta droga do utraty klientów i ostatecznie pracy.
Czy polecam udział w wydarzeniu semKRK?
Zdecydowanie tak! Szczególnie, jeśli chcesz nadrobić branżowe nowinki i cenisz zdobywanie wiedzy w formie krótkich wykładów i realnych case studies. To także przyjemna opcja spędzenia czasu w luźnej i inspirującej atmosferze barcampu, gdzie masz szansę porozmawiać z ekspertami z dziedziny.
Z kolei jeśli ciekawi Cię przyszłość SEO w kontekście Google AI Overviews, zapraszam Cię do mojego wpisu na ten temat.
