Instrukcja modułu Automatyzacje

Moduł Automatyzacje, pozwala na zautomatyzowanie czasochłonnych lub powtarzalnych procesów podczas obsługi sklepu. W tej instrukcji przedstawimy możliwości tego modułu oraz przykładowe automatyzacje, które mogą zostać wykorzystane w sklepach na platformie Selly.

Panel modułu automatyzacji

Po przejściu do modułu Automatyzacje zobaczymy panel z poziomu, którego możemy zarządzać zdarzeniami, które zautomatyzowaliśmy.

  1. Zobacz logi – logi wykonanych już automatyzacji
  2. Zobacz aktualną kolejkę – kolejka zadań automatycznych do uruchomienia
  3. Dodaj zadanie – tworzenie nowego zadania automatycznego
W zaznaczonym poniżej polu widzimy listę utworzonych zadań automatycznych i z tego poziomu możemy usunąć zadanie lub przejść do jego modyfikacji. Możemy również zamówić własną automatyzację, która zostanie zaprogramowana po wcześniejszej analizie i wycenie.

Dodawanie nowej automatyzacji

  1. Klikamy zielony przycisk „Dodaj zadanie”.
  2. Następnie zostaniemy przeniesieni do konfiguracji zadania automatycznego
Z tego poziomu możemy włączyć lub wyłączyć zadanie automatyczne, wybrać zdarzenie, które ma uruchamiać daną akcję i wybrać akcję, która ma zostać uruchomiona.

3. Konfiguracja zadania automatycznego

Wybieramy zdarzenie, które ma uruchomić daną akcję, do wyboru są:
  • Uruchom codzienne zadanie – zadanie uruchamiane każdego dnia o ustawionej godzinie
  • Dodano nowe zamówienie – zadanie uruchamiane po utworzeniu zamówienia w sklepie
  • Zmieniono status zamówienia – zadanie uruchamiane przy odpowiednich warunkach zmian statusów zamówień
  • Utworzona faktura w wFirma.pl – zadanie uruchamiane po wygenerowaniu faktury w systemie wfirma
  • Nowa rejestracja klienta – zadanie uruchamiane po poprawnej rejestracji w sklepie
  • Nowe logowanie klienta – zadanie uruchamiane po poprawnym zalogowaniu się klienta w sklepie
Na potrzeby instrukcji stworzymy automatyzację na podstawie zdarzenia „Dodano nowe zamówienie”.

Po wyborze konkretnego zdarzenia, poniżej pojawią się jego ustawienia. W przypadku każdego zdarzenia, ustawienia mogą się od siebie różnić.

Po konfiguracji ustawień zdarzenia należy przejść do wyboru uruchamianej akcji, których w przypadku zdarzenia, które wybraliśmy (Dodano nowe zamówienie), np:
  • Zmień status zamówienia
  • Wyślij waidomość SMS
  • Wykonaj webhook
  • Wyślij ponownie link do płatności Przelewy24

Gdy już akcja zostanie wybrana, pokażą nam się ustawienia akcji, które tak jak w przypadku ustawień zdarzenia, różnią się od siebie w zależności od wybranej akcji. Możemy opóźnić wykonanie akcji o określoną ilość minut, wybrać który status ma zostać ustawiony podczas wykonania akcji oraz określić

jaki status powinno mieć zamówienie w momencie uruchomienia akcji.

Po poprawnym skonfigurowaniu naszego zadania automatycznego możemy je zapisać, klikając zielony przycisk „Zapisz”, po chwili zadanie pojawi się na liście zadań automatycznych.

Zgodnie z konfiguracją zadania automatycznego status nowego zamówienia zmienił się po 4 minutach ze statusu „Złożone” na „Przyjęte do realizacji”, co zostało również odnotowane w zdarzeniach zamówienia.