Black Friday, czy Black Weekend? – Sklepy najwięcej zyskały w weekend!

Ilość wyświetleń artykułu: 259

Czas czytania: 2 minuty

Black Weekend w Selly

Black Friday i Cyber Monday to w świecie sklepów internetowych święto, które wpisuje się do kalendarza każdego roku. Większsść sprzedawców wydłużyło promocję na cały weekend, co przyniosło rekordowe wartości sprzedaży! 

Wtedy najwięcej sklepów oferowało promocję, a konsumenci szukali okazji celem zaopatrzenia się w różnego rodzaju artykuły, w dużej ilości kategorii. Sklepy internetowe na platformie Selly odnotowały podczas weekendu Black Friday i Cyber Monday 2022 razem:

  • 16 855 transakcji o wartości 10 048 990,90 złotych,
  • średnia wartość transakcji o wysokości 596 złotych.

Wspomniane zakupowe święto powstało dawno temu w USA, aby sprzedawcy mogli pozbyć się, w atrakcyjnych cenach, zalegających produktów ze stanów magazynowych. Tradycja szybko przeniknęła również do europy, a w tym do Polski, co przedstawiają powyższe liczby. 

To większa wartość transakcji niż te, z którymi mogliśmy spotkać się w ubiegłych latach. Dane z poprzednich lat wyglądają następująco: 

  • rok 2021 – 9 930 947.49zł i 20533 transakcji – średnia wartość: 483 złotych
  • rok 2020 – 8 769 946.97zł i 21655 transakcji – średnia wartość: 405 złotych

Czy to oznacza, że coraz większa część z nas szuka towarów w promocyjnych cenach? Odpowiedzcie sobie sami! 

Selly sklepy internetowe

Ponad połowa sklepów w Selly zaplanowała promocje z okazji Black Friday i Cyber Monday. Gratulujemy kreatywnych pomysłów na kampanie i wyników.

  • Zespoły sklepów po utrudnieniach obecnego roku, jak wojna i rosnąca inflacja, chciały nadrobić wyniki sprzedażowe w trzecim kwartale. Nic dziwnego, gdyż wcześniej na rynku zauważalny był strach. Konsumenci mogli czekać na wyjątkowe okazje, aby dokonać planowanych od dłuższego czasu zakupów. Niższe ceny podczas Black Weekend sprzyjały szybkiemu podjęciu decyzji o kupnie produktów nawet na zapas. – komentuje Adrian Prędkiewicz, Marketing Manager w Selly 

Black Friday w sklepie internetowym

W Selly staraliśmy się od początku wyposażyć sprzedawców w narzędzia do przeprowadzenia skutecznych promocji. Udostępniliśmy też długo przed wyczekiwanym świętem materiały edukacyjne, które miały pomóc sprzedawcom zaplanować kampanię. Bliska relacja z klientami i Partnerstwo to podstawowe wartości, którymi kierujemy się rozwijając platformę, a powyższe działania były tylko kolejnym tego przykładem.



Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933