Zdjęcia produktów do sklepu internetowego i atrakcyjna ekspozycja – 4 sposoby

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to rzecz, nad którą zastanawia się wielu sprzedawców. Jak zaprezentować asortyment, aby klienci byli zainteresowani? Można znaleźć ogromną ilość odpowiedzi, jednak najważniejszy w tym przypadku okaże się wybór sposobu prezentacji do oferowanego towaru. Inaczej pokażemy klientowi interesujący mebel, a inaczej obraz lub nowe buty. Kreatywność w przedstawieniu asortymentu i fotografii produktowej nie zna granic, co sami często widzimy przy przeglądaniu kolejnych sklepów. Pora pomyśleć o swoim!

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego i atrakcyjna ekspozycja – 4 sposoby

Zdjęcia produktu do sklepu internetowego mogą być naszą siłą przetargową w walce o klienta, lecz równie dobrze mogą pogrążyć nasz asortyment i pozbawić szans na domknięcie sprzedaży. Poniżej znajdziesz cztery sprawdzone sposoby ekspozycji towaru w sklepie internetowym.

Fotografia produktowa z białym tłem – Obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów prezentacji produktów w interesujący i estetyczny sposób. Taki rodzaj fotografii często pozwala na dopasowanie strony produktu do minimalistycznego szablonu sklepu internetowego. Biel sprawia, że produkt jest lepiej widoczny, a użytkownika nie rozpraszają inne elementy, które mogłyby odwracać jego uwagę na fotografii.  Można powiedzieć, że to również najtańszy sposób. Amatorskie studio do fotografii produktowej można stworzyć w domu, jeżeli jesteśmy w stanie zadbać o profesjonalny sprzęt, dobrej jakości światło i kolorystykę pomieszczenia. Jeżeli posiadamy białe ściany i stół, którego chcielibyśmy użyć do fotografii, powinniśmy jedynie uważać na połączenie tych elementów w rogu. Profilaktycznie dobrym pomysłem , aby temu zapobiec będzie zakup rolki papieru do plotera. Końcowy efekt może okazać się jeszcze bardziej widowiskowy, gdy pod fotografowany produkt podłożymy szybę, aby uzyskać jego odbicie. 

pastedGraphic.png

Prezentacje 360 stopni – Warto zastanowić się nad tym sposobem ekspozycji towaru w sklepie internetowym szczególnie, gdy estetyka naszego produktu jest ważna dla klienta z każdej strony. Przykładowo prezentacja 360 stopni obrazu, który jedną stroną przylega do ściany byłaby pozbawiona sensu. Przedstawienie w ten sposób jednak butów lub doniczki daje nam szanse na znaczne zwiększenie sprzedaży długoterminowo. Już na pierwszy rzut oka widać, że pełna prezentacja zwiększa przyjemność klienta w czasie podróży po witrynie. Jednocześnie zmniejszymy w ten sposób nakład na obsługę klienta. Pytania użytkowników bardzo często dotyczą wyglądu zewnętrznego towaru. Gdy zadbamy o to, by potencjalny klient mógł go obejrzeć pod każdym kątem, unikniemy dodatkowych pytań.

pastedGraphic_1.png

Graficzna wizualizacja produktu – Doskonały sposób na przedstawienie dużych produktów i elementów, które na zdjęciach wyglądałyby niewyraźnie. Najważniejsze w wizualizacji produktu jest pokazanie klientów, jak dany produkt będzie wyglądał w jego otoczeniu po zakupie tak dokładnie, jak to możliwe. Odpowiednią strategią będzie także zawarcie wymiarów na grafice, aby użytkownikowi w sklepie internetowym było łatwiej wyobrazić sobie oglądany towar. 

Wideo lub zdjęcia danego produktu w użyciu – Najskuteczniejszy format przedstawienia asortymentu szczególnie w branży modowej. Użytkownik będzie bardziej skłonny do zakupu, gdy zobaczy, jak dany produkt będzie wyglądał na osobie o podobnych gabarytach do niego. Jeżeli nagrywamy wideo, aby przedstawić produkty w sklepie w inny sposób niż konkurencja zadbajmy o opisanie modela i proporcji jego ciała – to szczególnie przydatny zabieg, gdy prezentujemy elementy ubioru takie, jak buty, spodnie lub kurtka. 

 

Wideo lub zdjęcia danego produktu w użyciu
Wideo lub zdjęcia danego produktu w użyciu

Przedstawienie 3 wariantów produktu – Sama prezentacja i zdjęcia produktów do sklepu internetowego to nie wszystko 

Zastanówmy się też, w jaki sposób chcemy przedstawić poszczególne produkty w sklepie, aby zwiększyć sprzedaż. Profesjonalna prezentacja to jedno, lecz swoje szanse na pozyskanie klienta zwiększamy między innymi eksponując jeden produkt w trzech wariantach o różnych cenach. Jeżeli odpowiednio przedstawimy za pomocą trzech wariantów argumenty stojące za kupnem każdego z nich, klient może spostrzec, że kupując najdroższy zaoszczędzi w dłuższej perspektywie. 

Przykład

Jeżeli sprzedajemy odświeżacze do powietrza, możemy zaprezentować użytkownikowi trzy pojemności. 

  • 350 ml – 16 pln 
  • 500 ml – 18 pln 
  • 800 ml – 24 pln

Powyższy przykład uświadamia klienta, że jeżeli będzie używał regularnie danego odświeżacza, najbardziej opłaca mu się zakup najdroższego wariantu. Jeżeli dodamy do tego techniki atrakcyjnej ekspozycji towaru, istnieje duża szansa, że klient zapłaci za swój koszyk, a my odnotujemy kolejny zysk. Ogranicza nas jedynie kreatywność i wiedza, którą zawsze można uzupełnić. Mamy nadzieję, że powyższy artykuł w tym pomógł. 

Jeżeli uznasz, że w Twoim przypadku wartościowy okaże się indywidualny projekt graficzny sklepu, sprawdź oferowane przez nas pakiety graficzne.