Czy warto korzystać z Shopera? Shoper – opinie

Ilość wyświetleń artykułu: 44

Czas czytania: 9 minut

Shoper opinie - obrazek wyróżniający do wpisu na temat: Czy warto korzystać z Shopera? Shoper – opinie

W internecie jest obecnie mnóstwo platform, na których można założyć sklep internetowy. Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy warto korzystać z Shopera, odpowiem na nie w tym wpisie.

Czy warto korzystać z Shopera? Oczywiście to zależy od Twoich potrzeb. Czy to dobry wybór dla początkujących sprzedawców? A może opcja wyłącznie dla osób szukających pakietu premium?

A może lepiej zainwestować pieniądze i stworzyć sklep internetowy za pomocą innych platform? Postaram się opisać najważniejszy zalety i wady Shoper, bez owijalania w bawełnę.

Sklep internetowy Shoper – czym się wyróżnia?

Początki sklepu Shoper sięgają 2005 roku, w którym dwóch braci Krawczyk powołało swoją spółkę do życia. Jednak typowo w branży e commerce jako SaaS zaistnieli w 2010 roku. W tym roku przypada 20-lecie ich działalności w prowadzeniu sklepów internetowych dla klientów.

Nie ma nigdzie dokładnej informacji, ile sklepów internetowych obsługuje spółka. W 2021 roku pojawiła się na ich stronie informacja, że z ich usług korzysta ok. 20 tysięcy sklepów online. Przeszukując sieć, natrafiłam jednak na informację, że obecnie mają ponad 30 tysięcy klientów (ekomercyjnie.pl).

To czyni ich gigantem branżowym, który jest na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o popularność Software as a Service w Polsce. Jednak czy faktycznie są tacy dobrzy i dopasowani do potrzeb klientów? W tym artykule przyjrzymy się bliżej platformie Shoper. Zaczynamy!

Oprogramowanie Shoper – zalety sklepu Shoper

Zrzut ekranu z panelu administracyjnego sklepu Shoper
Źródło: zrzut ekranu z panelu administracyjnego platformy Shoper

Na podstawie dostępnych raportów można stwierdzić, że największy udział w ogólnej liczbie poszczególnych sklepów, które prowadzone są na platformie Shoper, mają branże związane z:

  • domem i ogrodem,
  • ubraniami,
  • zdrowiem i urodą.

Najważniejsze zalety platformy Shoper

  • to polska platforma e commerce,
  • system Shoper posiada dziesiątki integracji,
  • łatwość zarządzania sklepem internetowym,
  • przejrzysty panel administracyjny oraz proces zakupowy,
  • pomoc w migracji sklepu internetowego z innej platformy,
  • importowanie produktów,
  • umożliwia tworzenie kodów rabatowych,
  • dostosowanie sklepu internetowego do szablonów,
  • ponad 90 gotowych modułów sklepu online,
  • możliwość prowadzenia kampanii reklamowych,
  • możliwość prowadzenia sprzedaży wielokanałowej,
  • optymalizacja mobilna.

Przykładowe pozytywne opinie o platformie Shoper

„Chciałem skorzystać z czegoś, co jest znane, lubiane, niezawodne. Wiedziałem, że skoro jest tak ogromna liczba sklepów na Shoperze, to platforma musi działać. Postawiłem na coś, co jest duże, godne zaufania. Jest przejrzyście, wiele opcji rozwoju”. Adam Szczęsny, właściciel sklepu yyd.pl. (Opinia znaleziona na stronie Shopera)

Natomiast Ornelia Król, właścicielka sklepu posterilla.pl mówi tak:

Shoper jest z nami od początku. Nie miałam problemu z wdrożeniem sklepu, w tym i szablonu graficznego. Z panelu administracyjnego korzystamy na laptopie i telefonie. Możemy więc szybko reagować na pytania klientów i realizować zwroty”. (Opinia znaleziona na stronie Shopera).

Wady sklepu Shoper

Zdjęcie z panelu administracyjnego sklepu Shoper przy okresie próbnym.
Źródło: zrzut ekranu z panelu administracyjnego Shoper

Jak już wspomniałam, Shoper to gigant na rynku e-commerce, ale czy sprawdzi się każdej osobie? Nie do końca.

Przede wszystkim warto wspomnieć o konieczności inwestowania. W modelu SaaS płatności wzrastają wraz z dostosowaniem do indywidualnych potrzeb klienta.

Kilka minusów platformy Shoper

Należą do nich:

  • płatne szablony, których ceny na kwiecień 2025 zaczynają się od 1199 zł,
  • mniejszą wydajność i limit produktów w planie Standard,
  • niepełny dostęp do funkcji w okresie próbnym,
  • brak dostępu do kodu,
  • długi okres czekania na pomoc/odpowiedź od wsparcia technicznego,
  • liczne błędy techniczne związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego,
  • problemy związane z brakiem możliwości zaawansowanego pozycjonowania sklepu od strony kodu
  • negatywne opinie o obsłudze klienta 2,5/5 na 34 oceny wg platformy GoWork zarówno dotyczące procesu aplikacji na stanowisko pracy w firmie, jak i rozbudowania funkcjonalności i ilości płatności, których należy dokonać, aby uzyskać wymarzony efekt.

Przykładowa negatywna opinia o platformie Shoper

„Jeśli planujesz otworzyć sklep internetowy omijaj szerokim łukiem tą platformę. No chyba że zamierzasz zarobione pieniądze inwestować w to coś. Nie daj się skusić szybkim kontaktem bezproblemową obsługą przed zapłatą. Po zapłacie czar pryska..Brak dostępu do kodu, płatne dodatkowe aplikacje. Kontakt z działem technicznym bardzo trudny trzeba czekać w długiej kolejce i ostatecznie nic nie załatwisz bo cały czas analizują analizują przekazują do innego działu później spraw milknie i rób co chcesz…” (24.02.2025, GoWork.pl)

Shoper zapewnia… Czyli jaki Shoper ma cennik?

 

Zrzut ekranu pakietów abonamentowych z platformy Shoper
Źródło: zrzut ekranu z platformy Shoper

Shoper posiada na swojej stronie trzy plany abonamentowe. Plan Standard (25 zł netto miesięcznie), plan Standard+ (35 zł netto miesięcznie) i plan Premium (499 zł miesięcznie). W dwóch pierwszych abonamentach można dodać 50 000 produktów, natomiast w ramach pakietu premium aż 500 000. W zależności od wybranego pakietu na stronie masz dostępną listę funkcjonalności, oczywiście najwięcej zasobów będzie dostępnych w najdroższym pakiecie, w tym m.in. szybsze ładowanie stron, obsługa klienta 24/7 czy zaawansowana edycja koszyka i modułów.

Dla kogo Shoper będzie platformą idealną?

Niestety nie istnieje platforma idealna. Każda ma swoje plusy i minusy, ponieważ platformy SaaS słyną z tego, że służą gotowymi rozwiązaniami. Jeśli chciałbys dostosować wszystko pod siebie (np. mieć możliwość modyfikacji kodu sklepu), tu z pomocą przychodzą platformy open-source, takie jak Magento.

Niemniej jeśli chcesz założyć sklep internetowy na platformie Shoper, to warto pamiętać o tym, aby dokładnie upewnić się jaki masz budżet oraz od wielkości sklepu, jaki chcesz stworzyć.

Moim zdaniem sprawdzi się dla osób, które potrzebują zaawansowanych funkcjonalności i są w stanie zapłacić za dodatkowe koszty. Dodatkowo platforma ta posiada intuicyjny interfejs, co również ułatwi Ci sprawę, jeśli chcesz sprzedawać duże ilości produktów.

Niestety opinie klientów Shoper, które znalazłam GoWorku, wskazują na to, że dużym minusem jest dział obsługi klienta. Z pewnością wiąże się to z tym, że Shoper to naprawdę ogromna platforma i wsparcie techniczne jest eksploatowane znacznie częściej niż w mniejszych SaaSach.

Selly – zalety mniejszego konkurenta

Zrzut ekranu z platformy Selly pokazujący cennik
Źródło: zrzut ekranu z platformy Selly

Myślisz pewnie, że od samego początku najlepiej wybrać największą firmę na rynku. Oczywiście, ma to swoje plusy, jednak opinie klientów często wskazują na brak spersonalizowanego podejścia. U nas w Selly staramy się dopasować ofertę do każdej osoby i faktycznie być pod telefonem czy mailem.

Przykładowa opinia o Selly

„Pełen profesjonalizm po stronie obsługi wdrożeniowej. Na każde pytanie otrzymałam odpowiedź/ pomoc. Zespół wdrożeniowy utożsamia się z Klientem przez co daje efekt końcowy WOW. Gratuluję tak dobrych specjalistów. Polecam i będę korzystać :)”.

To jedna ze 104 opinii, które znajdziesz po wpisaniu w wyszukiwarkę „Selly opinie”. Możemy pochwalić się oceną 4,7/5 co znacznie wyróżnia nas na rynku.

Shoper vs Selly – porównanie polskich platform SaaS

Obie platformy to multiplatformy e-commerce, które oferują niezbędne narzędzia do prowadzenia sklepu internetowego. Jeśli dopiero zaczynasz rozglądać się za opcjami i chcesz zbudować własny sklep internetowy, poniżej rozpisałam kilka istotnych funkcji, na które warto zwrócić uwagę.

Tabela z charakterystyką Shopera i Selly

Aspekt Shoper Selly
Łatwość obsługi Ogólnie chwalona Ogólnie chwalona
Wsparcie techniczne Mieszane opinie, częste narzekanie na dział obsługi klienta Pozytywne opinie, chwalony dział obsługi klienta
Funkcjonalność Szeroki zakres, ale zgłaszane ograniczenia Bogate funkcjonalności szczególnie dla B2B
Cennik Przystępne plany standardowe, ale dodatkowe koszty różnych funkcjonalności Konkurencyjne ceny, wiele funkcje w pakiecie
Ilość pakietów 3 4 + indywidualnie wyceniany pakiet Enterprise
Niezawodność Działa dobrze, jednak zdarzają się zgłoszenia problemów z działaniem platformy Opisywana jako stabilna
Integracje z firmami kurierskimi Tak Tak
Wiele metod płatności do wyboru Tak Tak

Oczywiście każdy ze sklepów internetowych ma swoje mocne i słabe strony. Oba sklepy posiadają dodatkowe opcje dla zalogowanych klientów. Dodatkowo są zintegrowane z popularnymi systemami płatności czy firmami kurierskimi. Oferują niezbędne funkcjonalności do prowadzenia sklepu online oraz dużą ilość opcji w panelu administracyjnym.

Czy warto korzystać z Shopera?

Shoper będzie najlepszą opcją, dla osób, które potrzebują rozbudowanych funkcjonalności i posiadają duży budżet. Selly sprawdzi się, jeśli tworzysz sklep internetowy po raz pierwszy i zależy Ci na prostocie. Do tego chcesz uruchomić sprzedaż bez dużych kosztów początkowych i nie potrzebujesz skomplikowanych integracji, za które musiałbyś dodatkowo płacić.

Sklep internetowy Shoper – FAQ

Grafika kobiety przy laptopie.

Poniżej wypisałam kilka odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania w wyszukiwarce.

Czy Shoper jest bezpieczny?

Tak, założenie sklepu internetowego na tej platformie jest bezpieczne. Shoper odpowiada m.in. za:

  • hosting,
  • aktualizacje,
  • certyfikaty SSL,
  • tworzenie kopii zapasowych
  • i ogólnie ochronę danych użytkowników.

Czy Shoper to dropshipping?

Nie. Shoper nie jest platformą dropshippingową, ale umożliwia zastosowanie tego modelu w sklepie internetowym. W modelu dropshippingowym możesz sprzedawać produkty bez magazynowania ich u siebie oraz integrować się z wybranymi hurtowniami.

lle kosztuje sklep na Shoper?

To zależy od Twoich zasobów. Założenie sklepu internetowego na Shoperze według cennika z 2025 roku zaczyna się od 25 zł netto miesięcznie za pakiet Standard. Pakiet Standard+ kosztuje 35 zł miesięcznie, a pakiet premium 499 zł.

Kto korzysta ze sklepu Shoper?

Ze sklepu Shoper najczęściej korzystają średnie i duże firmy e-commerce. Najczęściej sprzedawcami są sklepy z modą, kosmetykami, elektroniką czy zabawkami.

Czy warto korzystać z Shopera? Podsumowanie sklepu internetowego na platformie Shoper

W 2025 roku mamy wiele platform e-commerce, które oferują nam założenie profesjonalnego sklepu internetowego. Podsumowując, Shoper oferuje mnóstwo opcji dla osób, które chcą skalować swój biznes. Niestety główną jego wadą jest to, że platforma funkcjonuje dla wielu tysięcy klientów, a wsparcie techniczne często nie nadąża za odpowiadaniem klientom.

Dlatego w tym miejscu polecam nasze Selly, które jest znacznie mniejszą firmą, jednak stawiamy na wysłuchanie konsumenta. Dodatkowo tu również znajdziesz dużo opcji w panelu administracyjnym i mnóstwo potrzebnych na start funkcjonalności. Uważam, że jako właściciel sklepu powinieneś postawić na komfort użytkowania i opinie innych klientów, dlatego zachęcam Cię do przetestowania różnych ofert dostępnych na rynku.

Jeśli interesują Cię tematy związane z prowadzeniem własnego sklepu, zapraszam Cię do przeczytania wpisu na temat tego, czym są cele sprzedażowe i jak je wyznaczać. Dzięki temu ułatwisz sobie rozeznanie w dziedzinie e-commerce. A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przebiega migracja z platformy Shoper, również mam coś dla Ciebie

Julianna Krzyszczyk
SEO copywriter

SEO, content marketing i copywriting to zdecydowanie mój świat – w Selly tworzę treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców i algorytmów Google. Specjalizuję się w optymalizacji contentu i strategiach zwiększających widoczność marek w sieci.

Kiedy nie piszę, jestem w ruchu – na boisku, korcie czy na rolkach. A kiedy odpoczywam to zazwyczaj z książką albo padem w ręce.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933