* Lista kontrolna uruchomienia sklepu

  1. Wypełnij konfigurację podstawową: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa.
    Najważniejsze sekcje to:

    • Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
    • Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
    • Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
  2. Podłącz swoje konto e-mail: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja e-mail SMTP dodaj parametry.
    Parametry e-mail (SMTP) – podłącz swoje konto email do wysyłania wiadomości z panelu. Jeśli nie masz konta polecamy zamówić usługę Pakiet poczta email 10GB. Po podłączeniu konta email zweryfikuj poprawność konfiguracji klikając przycisk „Sprawdź połączenie SMTP”.

  3. Wyczyść bazę danych testowych w sklepie.
    Przed dodawaniem nowych kategorii i produktów możesz wyczyścić bazę danych sklepu, przechodząc do modułu Narzędzia/Czyszczenie bazy danych.

  4. Podłącz domenę: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja domeny.
    Zobacz instrukcje wideo podłączenia domeny.

  5. Zdefiniuj kategorie: menu ASORTYMENT / Kategorie.
  6. Dodaj produkty: menu ASORTYMENT / Produkty.

    Możesz także zaimportować produkty z pliku CSV w menu IMPORTY / Import produktów z CSV. Zobacz instrukcję importu.

  7. Zmień logo sklepu: aby dokonać zmiany loga sklepu, przejdź do modułu Wygląd/Konfiguracja wyglądu. 
  8. Zmień bannery na stronie głównej sklepu:
    Zmiany bannerów wyświetlanych na stronie głównej sklepu, można dokonać w module Treści/Pokaz slajdów. Zobacz instrukcję 
  9. Zamów regulamin sklepu i dokumentację RODO:
    Przejdź do strony naszego Partnera Legal Geek i zamów pakiet e-sprzedawcy składający się z niezbędnych dokumentów do uruchomienia sklepu. Zobacz instrukcję generowania regulaminu
  10. Skonfiguruj formy płatności: menu KONFIGURACJA / Formy płatności.
    Skorzystaj z preferencyjnych warunków płatności Blue Media. Integracja automatyczna po wykonaniu rejestracji. Zobacz instrukcję.
  11. Zdefiniuj formy i koszty dostaw oraz zintegruj się z kurierami: menu KONFIGURACJA / Formy dostaw.
    Zobacz instrukcję form dostaw. Nadawaj tanio przesyłki za pomocą integracji z Furgonetka.pl. Zobacz instrukcję integracji.
  12. Wprowadź wymagane strony informacyjne: menu TREŚCI / Strony informacyjne. Najważniejsze podstrony to:
    • Kontakt – strona wstępnie przygotowana, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
    • O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
    • Regulamin sklepu i Polityka prywatności – zobacz oferowane pakiety prawne.
    • Formy dostaw – opisz dostępne formy transportu w sklepie, możesz zaprezentować cennik.
    • Formy płatności – wymień dostępne sposoby płatności w sklepie.
    • Zwroty i reklamacje – umieść regulamin zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
  13. Skonfiguruj statusy zamówień: menu KONFIGURACJA / Statusy zamówień.
    Włącz odpowiednie statusy zamówień wg potrzeb. Dołącz do statusu zamówienia „Złożone” wysyłanie regulaminu i formularza zwrotu.
  14. Wykonaj testowe zamówienia.
    Przejdź na swój sklep i dokonaj próbnych zamówień, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.

Dodatkowo