Marketplace na Facebooku wprowadzono do Polski w 2017 roku. Niemal odrazu stał się on kolejnym kanałem sprzedaży dla wielu sprzedawców, którzy wiedzą, jak z niego korzystać skutecznie i prowadzić ruch do sklepu internetowego. Użytkownicy także bardzo go polubili ze względu na intuicyjność i możliwość szybkiego wyszukiwania konkretnych produktów. Udoskonalany przez zespół Facebooka przez lata potrafi […]
Blog dla sklepu internetowego - strona 12 z 14
InstaStory to jedna z wielu funkcjonalności, jakie posiada Instagram. Zaraz po wprowadzeniu w sierpniu 2016 roku nieustannie zyskuje na popularności. InstaStories pozwala nam na dodawanie zdjęć i filmów o długości krótszej niż 15 sekund do relacji, która wyświetla się innym przez 24 godziny. Trudno wyobrazić sobie lepszy kanał do relacjonowania działań marki w czasie rzeczywistym, […]
Wybór firmy kurierskiej to decyzja, przed której podjęciem staje coraz więcej osób rozpoczynającą działania e-commerce. Nieustannie rosnące preferencje konsumentów do zakupów w sklepach internetowych powodują, że coraz więcej osób decyduje się także na sprzedaż produktów w tym kanale. Sprzedawca każdego sklepu internetowego powinien wybrać firmę kurierską i często zadaje sobie pytanie, czym kierować się przy […]
E-commerce to wszelkie działania, dzięki którym możesz rozwijać swój biznes w internecie — sprzedawać produkty poprzez sklep internetowy, składać zamówienia na stronie producenta czy reklamować swoje usługi w mediach społecznościowych. Dzięki możliwościom, które oferuje internet zakres działań Twojej firmy może być znacznie szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Jest tylko jeden szkopuł — aby osiągnąć sukces na […]
Cross selling i up selling to pojęcia, które zdecydowanie warto znać, gdy jest się w posiadaniu sklepu internetowego. Techniki pozwalają znacznie zwiększyć sprzedaż i wartość jednego zamówienia klienta podczas jednej transakcji. Nawet jeżeli dotychczas nie spotkaliśmy się z powyższymi pojęciami, powinniśmy mieć świadomość, że podczas zakupów wspomniane techniki dotknęły nas wiele razy. Stosowane są zarówno […]
Komunikacja z klientem coraz częściej staje się tematem poruszanym wśród sprzedawców. Prowadząc sklep internetowy warto opracować strategię obsługi klienta tak, aby była dopasowana do jego preferencji. Powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, że użytkownicy trafiają na sklep internetowy za pomocą najróżniejszych kanałów. Czy w każdym z tych kanałów umożliwić komunikację z firmą? Jak rozmawiać […]
Trendy w e-commerce w 2019 roku to temat, nad którym zastanawia się większość sprzedawców. Aktualizacje Google, rozwój technologii i nowe przyzwyczajenia zakupowe młodszych pokoleń to tylko niektóre z wielu aspektów, które powinniśmy mieć na oku. Warto wcześniej przygotować swój zespół na większe lub mniejsze zmiany w strategii. Prawdopodobnie zobaczymy na rynku dużo zupełnie nowych trendów, […]
Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to rzecz, nad którą zastanawia się wielu sprzedawców. Jak zaprezentować asortyment, aby klienci byli zainteresowani? Można znaleźć ogromną ilość odpowiedzi, jednak najważniejszy w tym przypadku okaże się wybór sposobu prezentacji do oferowanego towaru. Inaczej pokażemy klientowi interesujący mebel, a inaczej obraz lub nowe buty. Kreatywność w przedstawieniu asortymentu i fotografii […]
Analiza sklepu internetowego wydaje się niezbędna, aby w perspektywie czasu zwiększać zyski zmieniając wygląd sklepu internetowego, asortyment lub strategię marketingową. Wpływ na sprzedaż ma ogrom czynników i trudno jest obserwować wszystkie, jednak zaleca się w analizę sklepu w miarę możliwości, aby wywnioskować, co może sprawdzić się w przyszłości. Mówi się, że rolą specjalisty do spraw […]
Rynek Ecommerce w Polsce rośnie z roku na rok i nic nie zapowiada, aby ten trend miał się zmienić w najbliższym czasie. Odsetek użytkowników internetu, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych wzrósł w obecnym roku do 56%. Polska jest pod tym względem jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie, a jeżeli w przyszłości wzrost […]
Najskuteczniejszym sposobem, który zatrzymuje klientów na dłużej jest budowanie społeczności wokół marki. Grupa ludzi, która ma chęć wymieniać się opiniami, przywoływać swoje propozycje nowych produktów i usług firmie nie pojawia się nagle. Wymaga to od każdego przedsiębiorstwa zintensyfikowanego zaangażowania, autentyczności i czasu. Zastanówmy się, co należy zrobić, aby zaprzyjaźnić się z klientami i sprawić, że […]
Lejek sprzedażowy konstruujemy po to, aby większa część z użytkowników, które zetkną się z naszym sklepem, po czasie dokonywała zakupu. Zwiększamy w ten sposób konwersję, a lejek można równie dobrze nazwać procesem sprzedaży, lecz za pomocą wyrażenia “lejek” łatwiej będzie nam zwizualizować sobie całość. Źle skonstruowany proces sprawi, że znaczna część użytkowników wypłynie podczas swojej […]
Wygląd sklepu internetowego to jeden z czynników, który decyduje o sukcesie w sprzedaży. Każdy aspekt witryny i produktów ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiednią szatę graficzną i inne wizualne aspekty sklepu na samym początku, aby wykazać profesjonalizm i znajomość trendów w firmie. Podczas lektury tekstu dowiedzą się Państwo, jak poprawić wygląd sklepu i na co […]
Sklep internetowy to nie tylko mechanizm umożliwiający przeprowadzenie skutecznej transakcji handlowej, ale również zestaw integracji i wbudowanych narzędzi, których zadaniem jest budować przewagę konkurencyjną i doprowadzić do tych transakcji. Oczywiście istnieje szereg rozwiązań zewnętrznych, np. systemy reklamowego Google czy Facebooka. Jednak nie można traktować ich jako czegoś zupełnie niezależnego, ponieważ warto, aby Twój sklep internetowy […]
Budowanie przewagi konkurencyjnej to jedno z najważniejszych zadań każdej marki, ponieważ dzięki niej klienci kupują u Ciebie, a nie u konkurencji i to nie zawsze ze względu na cenę. Jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną swojego sklepu internetowego, aby sprzedawać więcej i wzmacniać jego markę?
Sprzedaż to przede wszystkim budowanie zaufania, nawiązywanie relacji i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Jeżeli potencjalny klient nie zna Twojej marki, czego naturalną konsekwencją jest to, że Ci nie ufa, to szansa na sprzedaż przy pierwszym kontakcie jest znikoma. Dlatego działania typu cold calling (np. telemarketing w call center) czy wysyłka mailingu do kupionej – czyli […]
Reklama w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane AdWords to jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania świeżego i wartościowego ruchu dla sklepu internetowego. Połączenie kampanii AdWords i naturalnego pozycjonowania sklepu, czyli SEO daje niezwykle dobre rezultaty sprzedażowe, ale też skutecznie otwiera ścieżkę Twojego klienta, którego następnie możesz aktywizować przez remarketing, e-mail marketing, marketing automation czy media społecznościowe. […]
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który zamierza uruchomić swój pierwszy sklep internetowy lub nie jesteś zadowolony z aktualnego rozwiązania, to bez wątpienia zostaniesz postawiony przed wyborem oprogramowania, które będzie dopasowane do Twoich potrzeb. Rozwiązań i modeli biznesowych jest wiele, a jeżeli jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją przygodę z Internetem, tym bardziej możesz czuć się zagubiony. Na […]
W obowiązku każdej marki jest prowadzić własne kanały komunikacji marketingowych w mediach społecznościowych. W przypadku sklepów internetowych najskuteczniejszymi są oczywiście Facebook i Instagram. Skupmy się jednak na tym pierwszym. Jak prowadzić stronę firmową na Facebooku, aby zbudować silną markę i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Na sukces sklepu internetowego składa się wiele elementów, jednak żadnego z nich nie można traktować jako bardziej i mniej ważnego. Wielokanałowe działania marketingowe, użyteczność sklepu, siła jego marki, logistyka, metody płatności i dostaw, zwroty i reklamacje, opinie klientów, doradztwo i obsługa klienta, a w tym ta posprzedażowa, to tylko niektóre z tych elementów, które pracują […]