System monitoringu cen w sklepach internetowych

LivePrice, system monitorowania cen, monitorowanie cen w sklepie internetowym

LivePrice to narzędzie przeznaczone dla sprzedawców i producentów, które pozwala na automatyczny monitoring cen w sklepach internetowych, na portalu Allegro oraz w porównywarkach cenowych. System może samoczynnie optymalizować ceny w sklepie internetowym założonym z wykorzystaniem naszego oprogramowania, aby dostosować je do działań konkurencji. Praca systemu jest w pełni automatyczna, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Narzędzia price intelligence to coraz częstszy widok w e-commerce, a korzystanie z nich jest skutecznym sposobem na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Stałe śledzenie czynności rywali i automatyczna reakcja na ruchy rynkowe zapewniają maksymalizację sprzedaży, jednocześnie ograniczając nakład pracy.

 

Jak działa LivePrice?

Używając LivePrice, nie musisz tracić czasu na samodzielne, czasochłonne kontrolowanie poczynań konkurencji. System zestawia produkty pobrane z Twojego sklepu z ofertą konkurencji, monitorując porównywarki cenowe. Można także śledzić sklepy, które nie pojawiają się na tego typu stronach.

Działanie LivePrice opiera się na botach, które bez przerwy zbierają dane o cenach produktów. Możliwe jest generowanie raportów z określonymi danymi w wybranym formacie – jako arkusz kalkulacyjny, plik CSV, XML, JSON – a także automatyczne dostosowanie cen. Alerty e-mailowe mogą powiadamiać o wahaniach cen lub o działaniach konkretnej konkurencyjnej firmy. Dzięki temu możesz być na bieżąco z tendencjami na rynku i podjąć najlepszą decyzję na podstawie rzetelnych danych.

System automatycznie reaguje na zmiany cen, zapewniając wysoką pozycję w porównywarkach cenowych. LivePrice działa w dwie strony – zależnie od sytuacji cena może być obniżona lub podwyższona, dbając o to, aby zachować odpowiednie miejsce w rankingu. Sprzedawca może ustalić cenę minimalną danego produktu, tak, aby mieć pewność, że sprzedaż wciąż będzie opłacalna.

LivePrice pozwala na dostosowanie scenariusza cenowego, według którego walczy on o określone miejsce (np. pierwsze) lub wyrównuje ceny do konkretnego, wskazanego sklepu konkurencji. Automatycznie wybierana jest odpowiednia cena, przy której towar będzie wyświetlany na pierwszym lub innym dowolnym miejscu w porównywarkach cen. Zestawienia wartości artykułów w sklepach zmieniają się praktycznie codziennie, więc aby odnieść sukces, potrzebna jest szybka reakcja, poprzedzona dogłębną analizą.

System jest zgodny z naszym oprogramowaniem dedykowanym do tworzenia sklepów internetowych SaaS. Możliwe jest także korzystanie z narzędzi LivePrice w systemach ERP i dropshippingowych. Uniwersalna integracja daje możliwość skorzystania z narzędzia, bez zmiany istniejącej architektury sklepu. Programiści firmy dbają o dokładne testowanie zgodności systemu z różnymi silnikami, aby zapewnić niezawodność i sprawne działanie LivePrice. Zapewniana jest pełna funkcjonalność i wygoda z korzystania dla każdego modelu biznesu e-commerce.

System może być także używany przez sklepy, które oferują swój asortyment na portalu Allegro. LivePrice umożliwia pomijanie własnych ofert, jeśli wystawiasz produkty na różnych aukcjach – nawet z innych kont. Wśród dostępnych danych znajdują się również m.in. informacje o wysyłce, dzięki czemu można dowiedzieć się, które z produktów wysyłane są z Polski, a które nie. Automatyczne badanie cen konkurentów pomoże Ci stać się liderem w swojej branży.

Nie tylko dla sprzedawców – Biznesy B2B także znajdą w narzędziu coś dla siebie!

LivePrice oferuje także szereg korzyści dla producentów i dystrybutorów. System daje możliwość sprawdzenia dostępności i cen swoich produktów oraz porównania z produktami konkurencji. Dzięki temu można kontrolować, jak konkretni sprzedawcy dostosowują ceny, co ułatwi decyzję o współpracy ze sklepami. Raporty generowane przez LivePrice obejmują także dane historyczne, w konsekwencji usprawniając analizę trendów rynkowych.

monitorowanie cen, ceny konkurencji, walka ceną

Korzyści dla osób decydujących się na usługę

Automatyczne działanie botów zastępuje pracochłonną analizę ręczną, co jednocześnie zmniejsza nakład finansowy i oszczędza czas właściciela sklepu lub producenta. Aplikacja zbiera aktualne, rzetelne dane z całej branży i błyskawicznie analizuje je pod kątem Twojej strategii biznesowej. Automatyzacja pozwala oszczędzić żmudną pracę człowieka w ustalaniu cen względem konkurencji. Dokładnie przystosowane algorytmy eliminują ryzyko błędów ludzkich. Takie rozwiązanie pozwala być zawsze o krok przed konkurencją.

Wysoka pozycja w porównywarkach cenowych przekłada się na większą liczbę klientów. System LivePrice może być użyty tylko dla kilku, wybranych, najpopularniejszych produktów, co może być skuteczną strategią zwabienia kupujących do swojego sklepu.

Korzystanie z LivePrice przekłada się na realne zyski. Według badań przeprowadzonych w sklepach, które wdrożyły wspomniany wyżej system, można zauważyć wzrost sprzedaży na poziomie ponad 30% i zwiększenie ruchu na stronie o około 70%. Dzięki połączeniu LivePrice z technikami takimi jak up-selling i cross-selling rośnie także średnia wartość koszyka. To wszystko skutkuje zauważalnym wzrostem wyników finansowych.

monitoring cen konkurencji, strategia cenowa

 

 

Bezpłatna wersja testowa systemu

System LivePrice można przetestować za darmo, każdy z klientów Selly może korzystać z wersji demonstracyjnej przez okres 21 dni. Wystarczy wpisać kod promocyjny „Selly” podczas rejestracji. Każde demo jest indywidualnie dostosowane do zamawiającego. W wersji testowej dostępny jest jedynie monitoring, bez funkcji automatyzacji cen. Zapraszamy do testów!

https://liveprice.pl/wyprobuj-za-darmo/