Zmiany w oprogramowaniu sklepu Selly

Zobacz jak rozwijane jest oprogramowanie sklepu internetowego Selly. Spełniamy potrzeby Klientów i tworzymy rozwiązania oraz nowe funkcjonalności dla wszystkich sklepów na platformie.
Funkcjonalność sklepu internetowego
Wybierz: rok 2024 | rok 2023 | rok 2022 | rok 2021 | rok 2020 | rok 2019 | rok 2018 | rok 2017 | rok 2016 | rok 2015 | rok 2014 | rok 2013 | rok 2012 | rok 2011 | rok 2010.  

Wykonane aktualizacje:

 

Grudzień 2021

  • Wprowadzenie stronicowania wartości słowników do 1000 pozycji na stronie.
  • Wdrożenie funkcjonalności dodawania produktów do wielu kategorii. https://www.selly.pl/baza-wiedzy/najczesciej-zadawane-pytania/czy-moge-dodac-produkt- do-wielu-kategorii/
  • Całkowicie nowy menadżer plików. https://demo.selly.pl/adm/?a=filemanager Nowe funkcjonalności: wgrywanie wielu plików jednocześnie, podgląd popularnych formatów plików, foldery systemowe zabezpieczone przed przypadkowym usunięciem, łatwe masowe przenoszenie wielu plików jak i całych katalogów w inne miejsce, przeliczanie objętości katalogów, nadawanie uprawnień do wybranych akcji.
  • Rozbudowa filtrów o wybór producenta teraz wyniki są widoczne tylko dla wybranego producenta. Menu: marketing -> raporty sprzedaży -> produkty
  • Rozbudowa integracji z Allegro o obsługę przedsprzedaży i wysyłki we wskazanym terminie z Allegro. Data jest pobierana z pola czas dostawy w edycji produktu.

Listopad 2021

  • Nowe dynamiczne strony błędów 404 z możliwością edycji zawartości.
  • Globalne znaczniki meta title i description dla kart produktów i list produktów. Opis funkcjonalności w bazie wiedzy.
  • Rozbudowa REST API: dodany nowy endpoint https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty%20-%20warianty/61768fe6780149fc836ce232c48d24fc do pełnej aktualizacji wariantu z odwołaniem po id wariantu
  • W panelu administracyjnym w wyszukiwaniu zaawansowanym na liście rozwianej Kategoria pojawiło się drzewo kategorii do wyboru czyli pełna lista podkategorii.
  • Dodano opcje znakowania plików PDF przy sprzedaży ebooków: https://demo.selly.pl/adm/?a=configuration (całkiem na dole) https://demo.selly.pl/adm/?a=menadzer.produktPliki&pid=46001
  • Rozbudowa integratora: – nowe opcje dla pola cena: czyszczenie ze zbędnych znaków, ustalenie znaku tysięcy, ustalenie znaku groszy, – nowa opcja dla pola liczba produktów: czyszczenie ze zbędnych znaków

Pażdziernik 2021

  • Rozbudowa modułu sprzedaży plików PDF o możliwość znakowania każdej strony zdefiniowanym tekstem. Możliwość zdefiniowania indywidualnie generowanego tekstu: email zamawiającego, imię i nazwisko, numer zamówienia oraz data zamówienia. Tekst znakowania definiowany dla każdego produktu osobno jak i globalnie dla wszystkich. Możliwość przetestowania znakowania na konkretnym pliku.
  • Nowe szablony graficzne nr 10 i 11 typu Premium. Możliwość podglądu i zamówienia szablonu w menu WYGLĄD / Szablony graficzne Premium.
  • W panelu administracyjnym w wyszukiwaniu zaawansowanym na liście rozwianej “Kategoria” pojawiło się drzewo kategorii czyli pełna lista podkategorii do wyboru.
  • Rozszerzenie funkcjonalności klienta pocztowego poczta.selly.pl (roundcube) o moduł kalendarza.
  • Dodano opcję konfiguracyjną “Wystawiaj dokumenty z zerowym terminem płatności.” Powoduje ona wystawienie faktur z terminem płatności jak dzień wystawienia faktury. Zaznaczenie “nie” (domyślna opcja) wystawia fakturę z terminem płatności skonfigurowanym dla kontrahenta w wfirma.pl.
  • W edycji Klienta dodano nowe pole, które pozwala na manualne łączenie klientów Selly z kontrahentami systemu Wfirma. System Selly najpierw sprawdza czy kontrahent od wpisanym id w Wfirmie istnieje.

Wrzesień 2021

  • Nowy moduł w panelu administracyjnym w menu: Sprzedaż / Dropshipping. Rozdzielanie zamówień na produkty wg hurtowni lub wg magazynów i wysyłanie mailowych zamówień do dostawców.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl: możliwość usunięcia faktury z systemu i wystawienia faktury z inną datą sprzedaży.
  • Rozbudowa edycji automatycznych kuponów rabatowych o możliwość zdefiniowania własnego tytułu wiadomości email z kuponem.
  • Zapis po każdym zamówieniu klienta jego aktualnego wyboru dokumentu sprzedaży (faktura/paragon). Przy następnych zamówieniach ustawienie zostanie przywołane podczas logowania klienta.
  • Rozbudowa modułu masowego usuwania produktów o zapis logów z wykonanych operacji.
  • Dla poprzedniego planu abonamentowego Selly Standard udostępniony został moduł integratora z 1 schematem i jedną automatyczna aktualizacją dziennie.
  • Nowy moduł slajdera obsługujący osobne grafiki dla mobile i desktop. Możliwość prostej zmiany kolejności klatek jak i wyłączania wybranych klatek.
  • Rozbudowa integratora XML/CSV w trybie aktualizacji o możliwość aktualizacji produktów wg ID produktu w sklepie.
  • Zmiana integracji Paczka w Ruchu w Orlen Paczka:nowy rodzaj punktów, nowe gabaryty paczek, nowa metoda GiveMeAllRUCHWithFilled
  • Rozbudowa integracji z Baselinker o możliwość eksportowania produktów w jednostce: metr bieżący (konwersja mb na cm wraz z ceną).
  • Rozbudowy modułu Rest API: – obsługa modułu faktur w panelu: https://www.selly.pl/rest-api/#/Zam%C3%B3wienia%20-%20faktury – nowy endpoint do masowej zmiany ilości i cen wariantów /api​/products​/helper​/variants_update
    – nowy endpoint do pobierania wariantu bez konieczności podania ID produktu: /api/products/variants/{variant_id}
    https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty%20-%20warianty/3435174f61a65c707170b2dacce04b44 – nowe filtry w metodzie: Produkty /api/products: https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty/c972aaa638629d8ffa1f3cb923dcec1b – modified_from, product_ids_from (pokazuj produkty od id produktu), product_ids_to (pokazuj produkty do id produktu) – nowy filtr: Zamówienia /api/orders: https://www.selly.pl/rest-api/#/Zam%C3%B3wienia/c52c6d097e5daf712fc3fcf9308860c0 – nowy filtr modified_from, modified_to – nowy endpoint: Produkty – zdarzenia -> /api/products/events – nowy endpoint: Zamówienia – zdarzenia -> /api/orders/events – nowe endpointy: Produkty – zestawy https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty%20-%20zestawy – nowe endpointy: Klienci https://www.selly.pl/rest-api/#/Klienci
  • Nowy edytor szablonów: https://demo.selly.pl/adm/?a=menadzer.templateEditor
  • Nowy edytor email: https://demo.selly.pl/adm/?a=menadzer.emailEditor

Sierpień 2021

  • Rozbudowa Rest API. Obsługa grup atrybutów i atrybutów (warianty / opcje) https://www.selly.pl/rest-api/#/Atrybuty%20-%20grupy https://www.selly.pl/rest-api/#/Atrybuty
  • Rozbudowa Rest API. Dodanie obsługi wariantów https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty%20-%20warianty/cd5a50005f6fdfb5649a1e2560e21340
  • Rozbudowa Rest API. Nowe endpointy Allegro: https://www.selly.pl/rest-api/#/Aukcje%20-%20allegro
  • Dodana strefa Partnerów: https://demo.selly.pl/adm/?a=partnerzy
  • Rozbudowa modułu newslettera o możliwość wybrania grupy klientów do wysyłki wiadomości.
  • Rozbudowa integratora XML/CSV o pomniejszanie stanu ilości produktów przed importem. Rozbudowany został moduł integratora o edycję pola “liczba produktów” w sekcji “Powiązywanie pól”. Nowa funkcjonalność pozwala na dodanie lub odjęcie konkretnej liczby od faktycznego stanu ilości produktów w pliku.
  • Asystent konfiguracji dla nowych sklepów, opcjonalnie włączane w konfiguracji panelu. Asystent powadzi użytkowników krok po kroku podczas wykonywania podstawowych konfiguracji na sklepie. To narzędzie ułatwia nawigację w menu sklepu kierując do właściwych miejsc pomaga uruchomić potrzebne funkcjonalności i konfigurować moduły. W niedalekiej przeszłości asystent będzie dalej rozwijany o wskazówki i dokumenty z zakresu pomocy technicznej. W menu KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu można samodzielnie włączyć opcję: Czy wyświetlać asystenta konfiguracji?: tak
  • Synchronizacja statusów Allegro z poziomu edycji zamówienia w panelu sklepu. Dodaliśmy możliwość zmiany statusu zamówienia w Allegro z poziomu edycji zamówienia. Mapowanie statusów sklepu do statusów w Allegro wykonuje się w panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja Allegro / zakładka: Mapowanie statusów zamówień. Po tej operacji w edycji zamówienia wysyłane będą odpowiednie statusy do Allegro. Istnieje także możliwość ręcznej zmiany i wysłania statusu do Allegro.
  • Dodaliśmy nowy moduł do panelu administracyjnego sklepu w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja domeny. Można w nim samodzielnie zmienić domenę lub podłączyć w okresie testowym domenę docelową. Prosty asystent sprawdza poprawność ustawień domeny, zmienia konfigurację sklepu i automatycznie generuje certyfikat SSL.
  • API – dodanie endpointów – płatności, dostawy https://www.selly.pl/rest-api/#/Zam%C3%B3wienia%20-%20typy%20p%C5%82atno%C5%9Bci https://www.selly.pl/rest-api/#/Zam%C3%B3wienia%20-%20kurierzy
  • API – umożliwienie przypisywania produktów do multisklepu. https://www.selly.pl/rest-api/#/Produkty%20-%20sklepy%20-%20multisklepy

Czerwiec 2021

  • Dodano możliwość wyboru rozmiaru gabarytu (InPost/Poczta) w integracji z Furgonetka – Inpost
  • Rozbudowa importu aukcji z Allegro o stawki VAT. Pobranie stawki VAT z Allegro i sprawdzenie czy taka istnieje w sklepie, jeżeli tak, to jest to stawka VAT importowanego nowego produktu, w przeciwnym wypadku przyjmowana jest domyślna stawka VAT sklepu.
  • Budowa nowego modułu “Zlecenia” dostępnego w menu KONTO w panelu administracyjnym. Zasilanie konta godzinami pracy zespołu programistów, deweloperów i grafików automatyczne w ramach abonamentu jak i na dodatkowe zapotrzebowanie. Wgląd do rozliczeń wykonanych prac.
  • W menu KONTO / Usługi dodatkowe wykonano nowy moduł do zamawiania opcji, gotowych usług.
  • W konfiguracji Allegro wykonano mapowanie czasu wysyłki za pomocą statusu dostępności produktu w sklepie oraz czasu wysyłki na Allegro.
  • W menu Import / Integracje XML udostępniono dystrybutorów Ceneo XML i Nokaut XML dla wszystkich sklepów platformy Selly, więcej na ten temat https://www.selly.pl/baza-wiedzy/import-produktow-z-pliku-ceneo-xml/

Maj 2021

  • Budowa nowego modułu “Płatności” dostępnego w menu KONTO w panelu administracyjnym. Rejestracja sklepu, realizacja płatności za abonament, pobieranie faktur, edycja danych adresowych firmy, zmiany abonamentów.
  • Wdrożenie nowego REST API dla platformy – dokumentacja: https://www.selly.pl/rest-api/
  • Rozbudowa modułu eksportera CSV o możliwość eksportowania z produktów pól: Wariant: Kod wariantu, Wariant: Kod EAN, Wariant: Czas dostawy
  • Rozbudowa modułu Integratora XML/CSV dla parametru wyświetlanie została dodana w obsługa typu logicznego true / false oraz nowy import dostępności produktów w sekcji dane ogólne i funkcjonalność pozwiązywania statusu dostępności.
  • Rozbudowa eksportów do porównywarki Ceneo o możliwość włączenia przekazywania stanu magazynowego do porównywarki. Pole definiowalne w menu KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki / pole w sekcji ceneo: Eksport stanów magazynowych.
  • Wdrożenie wyświetlania zabezpieczenia antyspamowego w postaci reCapcha dla podstrony rejestracja.html.
  • Rozbudowa konfiguracji sklepu o możliwość włączenia przerwy technicznej w sklepie. Definicja hasła dostępowego w menu WYGLĄD / Konfiguracja wyglądu.

Kwiecień 2021

  • Wdrożenie nowego widoku karty zamówienia z możliwością przestawiania i zwijania poszczególnych modułów.
  • Wdrożenie możliwości przestawiania i zwijania poszczególnych modułów w edycji produktu (Dane podstawowe).
  • Wdrożenie pływającego przycisku zapisu zmian w panelu. Możliwość wyłączenia tej opcji w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu / pole: Czy wyświetlać pływające przyciski zapisu zmian).
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o możliwość wystawiania dokumentów przez firmy nie będące płatnikami podatku VAT.
  • Rozbudowa eksportera produktów do CSV o eksport wariantów (ID, ilość, cena, nazwa wariantu).
  • Rozbudowa integratora plików XML i CSV o możliwość aktualizacji wariantów po numerze ID.

Marzec 2021

  • Rozbudowa integratora o możliwość importu plików do pobrania na karcie produktu, np. instrukcje.
  • Rozbudowa edycji producenta o nowe pole z edytorem wizualnym: Opis pod listą produktów producenta.
  • Rozbudowa integracji z Wapro Mag o eksport ze sklepu danych producenta razem danymi produktów zamówienia złożonego w sklepie.
  • Wprowadzenie systemowego cache pliku eksportu produktów do Ceneo, Google i Facebook. Ponowne wywołania eksportów powodują wyświetlenie danych z cache sprzed maksymalnie 1 godziny.
  • Wdrożenie znacznika META noindex,follow dla list produktów danego producenta (format podstrony kategoria,producent,cX.html)
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o automatyzację wystawianych faktur. Możliwość wyboru statusu zamówienia, dla którego automatycznie powstanie faktura VAT. Możliwość automatycznego wysłania faktury na email kupującego. Możliwość generowania faktur zbiorczych w zadanych okresach czasowych (wszystkie zamówienia danego klienta na jednej lub kilku fakturach). Opcje definiowalne w menu KONFIGURACJA / Integracje – programy F/K.
  • Rozbudowa list zamówień o możliwość wyświetlenia typu klienta oraz nadania własnej nazwy dla poziomów klientów. Opcja konfigurowalna w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu.
  • Wdrożenie eksportu produktów dla serwisu Morele.net. Konfiguracja eksportu i link do pliku produktowego w menu KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki.
  • Rozbudowa pliku eksportu produktów do Google Zakupy o możliwość dołączenia do pliku dodatkowych zdjęć produktów. Opcja włączana w menu KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki / zakładka “Opcje eksportów” / pole: “Eksportuj dodatkowe zdjęcia produktów dla Google Zakupy”.
  • Rozbudowa wyświetlania listy zamówień o możliwość pokazania komentarza do produktu. Opcja dostępna w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu / pole: “Czy wyświetlać komentarz do produktów na liście zamówień”.
  • Rozbudowa integracji bezpośredniej z UPS o możliwość mapowania form dostaw do domyślnie ustawianych typów usług UPS, kasowanie utworzonej etykiety, nadanie z pobraniem typu CZEK.
  • Nowy szablon graficzny nr 9 typu Premium. Możliwość podglądu i zamówienia szablonu w menu WYGLĄD / Szablony graficzne Premium.
  • Budowa nowego kompaktowego widoku listy zamówień. Przełączanie widoków w prawym górnym rogu listy. Możliwość personalizacji listy o dodatkowe opcje: włączanie i wyłączanie zdjęć produktów w zamówieniu, oznaczanie całego wiersza kolorem statusu, włączanie prezentacji adresu email klienta na liście zamówień. Wybór widoku zamówień zapamiętywane dla każdego loginu administratora.

Luty 2021

  • Rozbudowa integratora plików XML/CSV o dodatkowe właściwości pola “Liczba produktów”. Możliwość przeliczania wyświetlania produktów w zależności od sumy ilości sztuk we wszystkich magazynach danego produktu.
  • Dodanie możliwości zmiany listowania produktów w ramach danego tagu z kolejności alfabetycznej na kolejność wg priorytetu kategorii. Konfiguracja w menu WYGLĄD / pole: Czy wyświetlać produkty wg tagów wg kolejności w kategorii.
  • Rozbudowa konfiguracji podstawowej sklepu w sekcji “Parametry e-mail (SMTP)” o możliwość przetestowania poprawności połączenia ze zdefiniowanym kontem e-mail dla poprawnej wysyłki wiadomości generowanych ze sklepu.
  • Rozbudowa integracji z Allegro o wysyłanie stawki VAT w przypadku ustawionej definicji “Wystawiam faktury VAT” w konfiguracji Allegro. Opcja działa dla nowo wystawianych aukcji pojedynczo jak i masowo.
  • Rozbudowa integracji z Furgonetka.pl o możliwość prostego importowania zamówień bezpośrednio w panelu Furgonetka. Opcja definiowania tokena dostępowego w menu KONFIGURACJA / Integracje – przesyłki / Integracja z furgonetka.pl / sekcja: Import zamówień w panelu furgonetka.pl.
  • Rozbudowa konfiguracji integracji z InPost o definiowanie formatu i typu wydruku etykiet.
  • Dodanie do podstrony AUKCJE / Aukcje w serwisie Allegro wyświetlania komunikatu o ewentualnie występującym problemie w synchronizacji z Allegro z powodu wygaśniętego tokenu autoryzacyjnego.
  • Rozbudowa listy zamówień w menu SPRZEDAŻ / Przesyłki InPost o możliwość generowania etykiet adresowych dla aktualnej integracji z InPost i jednoczesne usunięcie wygaszonej poprzedniej integracji z Paczkomatami.
  • Rozbudowa modułu slajdera na stronie głównej o osobną obsługę bannerów w sklepach dodatkowych zarządzanych w jednym panelu.
  • Wdrożenie konfiguracji najnowszego kodu śledzenia Google Analitycs 4 z logowaniem zdarzeń: add_payment_info, add_shipping_info, add_to_cart, first_visit, page_view, purchase, remove_from_cart, scroll, session_start, user_engagement, view_item, view_item_list, view_promotion.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o możliwość oznaczania dokumentów sprzedaży jako sprzedaż wysyłkowa.
  • Rozbudowa integratora o import zdjęć dla wariantów.

Styczeń 2021

  • Rozbudowa konfiguracji sklepu o możliwość włączenia generowania dla kart produktów meta tagów Open Graph. Opcja dostepna w menu WYGLĄD / Konfiguracja wyglądu, pole: Czy na stronie produktu dodać znaczniki meta dla Open Graph.
  • Rozbudowa integracji z eBay o definiowane pola cech produktów, np: Zgodny model, Typ produktu, inne do samodzielnego wpisania w zależności od kategorii, w której jest wystawiana aukcja.
  • Rozbudowa API sklepu (metody produkty_wlasciwosci: magazyn_lokalizacja, produkty_warianty: magazyn_lokalizacja), integracji z Baselinker (metody ProductsList oraz ProductsData, zmienna: location) oraz integratora XML/CSV o obsługę nowego pola “Lokalizacja w magazynie”.
  • Rozbudowa bazy produktów i wariantów o nowe pole “Lokalizacja w magazynie” (widoczne pod polem “Czas dostawy”). W menu KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu / w sekcji: – Czy wyświetlać lokalizację w magazynie na stronie zamówienia – Czy wyświetlać lokalizację w magazynie na liście zamówień możliwość włączenia widoczności tych danych w zamówieniach.
  • Wdrożenie opcjonalnie włączanego koszyka jednoetapowego. Opcja dostępna domyślnie dla sklepów założonych po 1. stycznia 2021. Dla sklepów założonych przed 1. stycznia 2021 moduł wymaga wgrania najnowszej standardowej szaty graficznej lub indywidualnego wdrożenia (prosimy o kontakt z obsługą platformy).
  • Rozbudowa modułu masowej zmiany danych o zmianę stawki VAT dla produktów bez zmiany kwoty brutto.
  • Rozbudowa modułu wysyłania komunikatów z panelu o wysłanie kopii wiadomości na swój email.