Zmiany i nowości wprowadzane do oprogramowania sklepu Selly Shop

Zobacz jak rozwijane jest oprogramowanie sklepu internetowego Selly. Spełniamy potrzeby Klientów i tworzymy rozwiązania oraz nowe funkcjonalności dla wszystkich sklepów na platformie.
Funkcjonalność sklepu internetowego
Wybierz: rok 2024 | rok 2023 | rok 2022 | rok 2021 | rok 2020 | rok 2019 | rok 2018 | rok 2017 | rok 2016 | rok 2015 | rok 2014 | rok 2013 | rok 2012 | rok 2011 | rok 2010.  

Wykonane aktualizacje:

Grudzień 2020

  • Rozbudowa form płatności o definiowanie domyślnego statusu zamówienia dla zamówień złożonych przez klientów z wybraną formą płatności.
  • Rozbudowa konfiguracji panelu o możliwość włączenia wyświetlania kodu producenta i/lub kodu EAN przy każdym produkcie na głównej liście zamówień.
  • Rozbudowa modułu integratora plików XML/CSV o automatyzacje importów w określonych przez użytkownika godzinach oraz nowy tryb importu, który tylko dodaje nowe produkty, nie aktualizując wcześniej zaimportowanych.
  • Rozbudowa edycji produktu w sekcji OPIS ZAAWANSOWANY o możliwość masowego usunięcia wszystkich cech przypisanych do produktu.
  • Rozbudowa konfiguracji integracji z Allegro o funkcję oznaczającą wszystkie nowo wystawiane aukcje jako do automatycznego wznowienia. Pole “Domyślne zaznaczenie opcji Wystaw ponownie po zakończeniu aukcji” dostępne w menu KONFIGURACJA / Integracja Allegro.
  • Rozbudowa modułu śledzenia porzuconych koszyków (menu MARKETING / Koszyki) o opcję automatycznego wysłania wiadomości do klienta z przypomnieniem o niezrealizowanym koszyku. Dodatkowa możliwość ręcznego wysłania wiadomości. Szablon wiadomości edytowalny w menu WYGLĄD / Edytor wiadomości e-mail / szablon C32.

Listopad 2020

  • Rozbudowa formularzy: kontaktowego, reklamacji oraz zwrotów o blok reCAPTCHA zabezpieczające przed spamem.
  • Rozbudowa integracji pobierania zamówień z Ceneo KUP TERAZ o oznaczanie zamówień opłaconych i ustawianie im statusu “Zaksięgowana wpłata” (id=4).
  • Rozbudowa wyszukiwarki zaawansowanej w panelu administratora o filtr ilości produktów. Obsługiwane są wartości liczbowe oraz znaki “>” i “<” np. “>0”.
  • Rozbudowa modułu opisów zaawansowanych o obsługę zestawów produktów. Rozbudowa filtrowania cech produktów także dla zestawów produktów.
  • Rozbudowa edycji produktów o możliwość definiowania osobnego opisu produktu dla eksportu do Facebook. Opcja włączana w menu KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki / zakładka Opcje eksportów.
  • Nowy szablon sklepu https://demo.selly.pl w standardowej szacie graficznej. Wprowadzone nowości i usprawnienia: – nowa logika formularzy rejestracyjnych: dane klienta domyślnie jako dane dostawy i fakturowe z możliwością podania innego adresu dostawy – użyteczniejsza karta produktu: brak zakładek, optymalizacja pod mobile – listy produktów z zintegrowanym filtrowaniem w lewym menu – okno potwierdzające dodanie do koszyka z produktami polecanymi – rozwijana zawartość koszyka w nagłówku – konfigurowalne wyświetlanie w koszyku: ankiety, dokumentu sprzedaży, generowanej proformy po zamówieniu.

Październik 2020

  • Nowe menu w panelu w sekcji KONFIGURACJA / Konfiguracja panelu z przeniesioną sekcją “Ustawienia panelu administracyjnego” z menu Konfiguracji podstawowej.
  • Nowy moduł integratora plików XML i CSV. Obsługa plików lokalnych, przez HTTP (także z autoryzacją), przez FTP. Moduł dodaje i aktualizuje produkty pod kodzie importu lub kodzie EAN, aktualizuje warianty. Mapowanie kolumn z pliku CSV, znaczników z pliku XML do danych w sklepie. Moduł w wersji beta udostępnia bezpłatnie 5 integracji. Opis modułu integratora plików. Instrukcja obsługi integratora.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o pobieranie danych z wfirma.pl przez porcjowanie danych w celu ominięcia ograniczeń API systemu wfirma.pl.
  • Rozbudowa edycji stron informacyjnych o możliwość ustawienia znacznika META robots na wartość noindex,follow, co poprosi wyszukiwarki o nie indeksowanie danej podstrony.
  • Wdrożenie predefiniowanych popupów do samodzielnej edycji i uruchomienia. Okna definiowane w menu TREŚCI / Bloki HTML w znacznikach: – POPUP_EXIT – Popup aktywujący się przy próbie opuszczenia strony w strefie koszyka
    – POPUP_NEWSLETTER – Popup z blokiem newslettera
    – POPUP_PAGE – Popup informacyjny na stronie.
  • Rozbudowa integracji z Baselinker o obsługę metody ProductsPrices.
  • Rozbudowa integracji z Allegro o pobieranie odpowiednich danych do panelu dla zamówień kierowanych do punktów odbioru typu: Żabka, Orlen, Ruch.
  • Dodanie do mapy punktów odbioru Poczty Polskiej punktów typu: automaty pocztowe, Żabka, Orlen, Ruch.
  • Dodanie rumuńskiej wersji językowej do samodzielnego przetłumaczenia.
  • Rozbudowa podglądu aukcji w panelu o dodatkowe linki: wystaw podobną aukcję, zakończ aukcję / wznów aukcję, usuń aukcję z bazy.
  • Rozbudowa masowej zmiany cen produktów w sekcji “Zmiana ceny podstawowej na podstawie ceny wariantu” o nową opcję: “Zmiana wariantu domyślnego na wariant z niższą ceną, który jest dostępny z najniższą ceną wg pozycji oraz zmiana ceny podstawowej produktu na podstawie ceny wariantu domyślnego”.
  • Rozbudowa modułów importów i eksportów plików CSV o obsługę nowych pól dla Google Merchant: płeć, grupa wiekowa, materiał, wzór.
  • Rozbudowa edycji produktów o możliwość definiowania dodatkowych atrybutów produktów w Google Merchant: płeć, grupa wiekowa, materiał, wzór. Sekcje widoczne po włączeniu opcji w menu: KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki – zakładka “Opcje eksportów” – pole “Definiuj dodatkowe właściwości i atrybuty produktów dla Google Zakupy”.
  • Rozbudowa edycji karty produktu o wyświetlanie ID w systemie wfirma.pl oraz możliwość usunięcia powiązania z bazą produktów w wfirma.pl.
  • Wyświetlenie aktywnej notatki do konta klienta na liście zamówień oraz w formie ikonki w edycji zamówienia. Opcja włączana w konfiguracji podstawowej w sekcji “Ustawienia panelu administracyjnego” w polu “Czy wyświetlać notatki przypisane do klienta na liście zamówień”.

Wrzesień 2020

  • Odświeżenie wyglądu panelu administracyjnego i wdrożenie skalowania szerokości panelu do rozdzielczości ekranu Full HD.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o możliwość usunięcia powiązania produktu sklep-wfirma. Opcja dostępna w edycji produktu.
  • Rozbudowa formularza danych do faktury w koszyku oraz w panelu administracyjnym (dodawanie nowego zamówienia) o możliwość pobrania danych firmy z GUS po numerze NIP. Opcja w koszyku włączana w menu WYGLĄD / pole: Wyświetlaj w formularzu rejestracji opcję pobrania danych po NIP.
  • Rozbudowa wersji językowych kategorii o możliwość przetłumaczenia opisu występującego pod listą produktów w danej kategorii.
  • Dodanie duńskiej i niderlandzkiej wersji językowej do samodzielnego przetłumaczenia.

Sierpień 2020

  • Rozbudowa synchronizacji zamówień z Allegro do sklepu o oznaczanie zamówień w sklepie jako anulowane, jeśli zostaną anulowane w serwisie Allegro przez kupującego lub przez sprzedawcę. Stany ilości produktów w takich zamówieniach wracają do magazynu.
  • Rozbudowa modułu wystawiania aukcji Allegro: – pojedynczo: automatyczne podstawianie kodu EAN w odpowiednie pole formularza kategorii, automatyczne zaznaczanie wszystkich zdjęć wysyłanych do aukcji. – masowo: automatyczne podstawianie wybranych danych do pola kod EAN, kod producenta, marka, model. Automatyczne wysyłanie wszystkich zdjęć produktów do aukcji.
  • Rozbudowa modułu eksportu produktów dla porównywarek o eksport XML w formacie Empik.
  • Rozbudowa z systemem faktur wfirma.pl o powiązanie form płatności typu kompensata, karta płatnicza
  • Rozbudowa API o obsługę pola “ean” dla metody produkty_warianty (kod EAN wariantu).
  • Aktualizacja kodu trackingowego serwisu webepartners.pl do najnowszej specyfikacji oraz dodanie obsługi kuponu rabatowego pomniejszającego wartość zamówienia.
  • Rozbudowa masowej zmiany cen o możliwość filtrowania produktów wg wybranego tagu.
  • Rozbudowa edycji kategorii o możliwość ustawienia znacznika META robots na wartość noindex,follow, co poprosi wyszukiwarki o nie indeksowanie danej kategorii.

Lipiec 2020

  • Rozbudowa integracji z Baselinker.com o powrót na stan magazynowy produktów w zamówieniach anulowanych z poziomu systemu Baselinker.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o synchronizację kont klientów z wfirma.pl do sklepu po numerach NIP w celu ich powiązania przy wystawianiu dokumentów. Usprawnienie eksportu produktów do wfirma.pl o porcjowanie danych w celu ominięcia ograniczeń API systemu wfirma.pl
  • Dodanie definicji domyślnej kolejności wyświetlania produktów na stronie producenta: wg nazw produktów, nowości, kolejności w kategorii a następnie nowości, cen rosnąco/malejąco, ilości sztuk malejąco, kolejności w kategorii malejąco. Opcje dostępne w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa / pole: “Domyślne sortowanie produktów danego producenta”.
  • Rozbudowa definicji domyślnej kolejności wyświetlania wyników szukania o nowe opcje: wg ilości sztuk malejąco, wg pola ręcznie ustawianej kolejności produktów malejąco. Opcje dostępne w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa / pole: “Domyślne sortowanie wyników wyszukiwania produktów”.
  • Rozbudowa definicji domyślnej kolejności produktów w kategorii o nowe opcje: wg ilości sztuk malejąco, wg pola ręcznie ustawianej kolejności produktów rosnąco.
  • Rozbudowa modułu eksportu CSV o obsługę pola ikona promocji (tekstowe) oraz znaczników: najlepsza cena (wartości: 0/1), wyprzedaż (wartości: 0/1), hit dnia (wartości: 0/1), promocja w kategorii (wartości: 0/1).
  • Rozbudowa modułu importu CSV o obsługę pola ikona promocji (tekstowe) oraz znaczników: najlepsza cena (wartości: 0/1), wyprzedaż (wartości: 0/1), hit dnia (wartości: 0/1)
  • Rozbudowa integracji z ifirma.pl o generowanie dokumentów typu “faktura VAT” i “faktura bez VAT”, możliwość pobrania PDFa oraz wysłania dokumentu jednym kliknięciem z poziomu edycji zamówienia.
  • Rozbudowa integracji z fakturownia.pl o możliwość pobrania wygenerowanego dokumentu oraz wysłania jego jednym kliknięciem z poziomu edycji zamówienia.
  • Dodanie nowych stawek VAT obowiązujących w krajach europejskich.
  • Rozbudowa koszyka o automatyczne ustawianie kraju dostawy klienta zalogowanego wg zapisanych wcześniej jego ustawień kraju dostawy. Możliwość zmiany tego ustawienia w edycji klienta – pole “Państwo”. Jeśli dany kraj nie znajduje się w dopuszczonych krajach dostaw zdefiniowanych w formach transportu zostanie ustawiony domyślny kraj dostawy.
  • Rozbudowa karty klienta w panelu administracyjnym o zapisanie wyboru dokumentu sprzedaży podczas pierwszej rejestracji w sklepie. Pole wyboru “Chcę  otrzymać fakturę” jest domyślnie ustawiane wg tego zapisu w kolejnych zamówieniach klienta po zalogowaniu do sklepu.

Czerwiec 2020

  • Dodanie obsługi nowej waluty w sklepie: HRK (kuna chorwacka). Pobieranie średniego kursu z NBP.
  • Przeniesienie obsługi zmiany głównego szablonu email (nagłówek i stopka) z menu TREŚCI / Bloki HTML / SZABLON_MAIL do menu WYGLĄD / Edytor wiadomości e-mail /  B00. Główny szablon mail. Nowe rozwiązanie pozwala zapisywać kopie zapasowe szablonów głównych oraz dodaje obsługę wersji językowych w nagłówkach i stopkach szablonów.
  • Rozbudowa integracji z Allegro o opcję “Wystaw podobną aukcję”, np. w celu szybszego wystawienia danej aukcji w innej kategorii.
  • Rozbudowa modułu integracji z Allegro o masowe pobieranie aukcji z Allegro z jednoczesnym tworzeniem produktów w sklepie. Moduł dostępny w menu KONFIGURACJA / Integracja Allegro.
  • Rozbudowa zestawu produktów o definiowanie osobnego znacznike meta TITLE dla zestawów.
  • Rozbudowa modułu importów CSV o opcje aktualizacji dostępności (ilości produktów bez zmiany wyświetlania produktu.
  • Rozbudowa konfiguracji sklepu o możliwość zapisu koszyków klientów do bazy zamówień wg kolejności alfabetycznej. Opcja definiowana w menu: KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa / pole: Czy zapisywać produkty z koszyka w kolejności alfabetycznej.
  • Rozbudowa konfiguracji sklepu o możliwość wyświetlania cen netto produktów w edycji zamówienia. Opcja definiowana w menu: KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa / pole: Czy wyświetlać ceny i wartości netto na stronie zamówienia.

Maj 2020

  • Nowy moduł integracji z Ceneo KUP TERAZ pobierający zamówienia złożone w serwisie Ceneo z opcją KUP TERAZ. Zamówienia pobierane co 30min. Możliwość pobrania zamówień archiwalnych. Zamówienie na moduł można złożyć w menu KONTO / Usługi dodatkowe.
  • Rozbudowa modułu eksportu produktów do plików CSV o kolejne dane: Adres URL do produktu, Adres URL do zdjęcia głównego produktu.
  • Rozbudowa konfiguracji sposobu sortowania wyników wyszukiwania o kolejną opcję nr 7 – wg ilości produktów malejąco. Opcja dostępna w menu “Konfiguracja podstawowa” w polu “Domyślne sortowanie wyników wyszukiwania produktów”.
  • Rozszerzenie działania meta danych kanonicznych (link rel=”canonical”) o generowanie linków do własnej strony we wszystkich miejscach sklepu, gdzie wcześniej taki link kanoniczny nie występował.
  • Rozbudowa modułu schowka o automatyczne dodawanie tam produktów w momencie zapisu powiadomieniami o dostępności produktu.
  • Rozbudowa integracji z Baselinker o obsługę rabatów w zamówieniach, produktów w wielu magazynach sklepu, automatyczne wyłączanie wyświetlania produktów, które osiągnęły stan zerowy (wg ustawienia w magazynie)
  • Rozbudowa integracji z Allegro o możliwość wysyłania sygnatur produktów do allegro składających się z kodów producenta produktów i kodów wariantów. Opcja włączana w menu KONFIGURACJA / Konfiguracja Allegro.

Kwiecień 2020

  • Rozbudowa modułu komunikatów (menu KONTO / Komunikaty) o możliwość załączania do zgłoszeń do 10 plików jednocześnie).
  • Rozbudowa modułu importów CSV o obsługę nowych elementów do importu: Cena zakupu, Meta keywords, ID statusu dostępności, Dostępność dla porównywarek.
  • Rozbudowa integracji z Allegro o opcję automatycznego wznawiania ofert zakończonych dla których produkty w sklepie ponownie są dostępne w sprzedaży. W menu KONFIGURACJA / Konfiguracja Allegro / zakładka: Logowanie i synchronizacja należy włączyć opcję: “wznów aukcje zakończone z włączoną opcją ponowne wystawienie jeżeli produkt będzie dostępny do sprzedaży”. Podcza wystawiania aukcji lub później w edycji aukcji w panelu sklepu można zaznaczyć pole “Wystaw ponownie po zakończeniu aukcji”.
  • Odświeżona integracja z brokerem firm kurierskich Furgontka.pl. Integracja wymaga konfiguracji w menu KONFIGURACJA / Integracja – przesyłki / sekcja: Integracja z furgonetka.pl. Instrukcja integracji Furgonetka.pl.
  • Rozbudowa integracji z DHL o dodawanie wielu paczek w ramach jednego zlecenia, definiowanie godzin przyjazdu kuriera oraz opcja tworzenia przesyłki bez wzywania kuriera.
  • Dodanie wersji językowej chorwackiej do samodzielnego wprowadzenia tłumaczeń.
  • Opcja blokowania sprzedaży produktów dla wybranych producentów u wybranych klientów. W edycji klienta dostępna w tym celu zakładka “Blokady producentów”.
  • Rozbudowa list zamówień o możliwość filtrowania zamówień z Allegro dla każdego loginu sprzedającego osobno.

Marzec 2020

  • Rozbudowa integracji z DHL przez API o usługę DHL ParcelShop. Konfiguracja danych dostępowych API w menu KONFIGURACJA / Integracje – przesyłki / sekcja: DHL. Podczas tworzenia przesyłki automatyczne podstawianie wybranego w koszyku punktu odbioru.
  • Rozbudowa integracji z Paczkomaty InPost o usługę “Paczka w Weekend”.
  • Budowa modułu importu i masowych aktualizacji kategorii. Opcja dostępna w menu ASORTYMENT / Kategorie – button: IMPORTUJ. Importy bazują na zdefiniowanych szablonach eksportów kategorii, obsługują także masowe przenoszenie kategorii w inne miejsce drzewa kategorii bez zmiany identyfikatora.
  • Rozbudowa modułu eksportów (menu IMPORTY / Eksport produktów do CSV) o możliwość eksportowania struktury kategorii.
  • Nowy szablon nr 8 typu Premium. Możliwość podglądu i zamówienia szablonu w menu WYGLĄD / Szablony graficzne Premium.
  • Budowa nowego modułu eksportów CSV (menu IMPORTY / Eksport produktów do CSV). Możliwość tworzenia i zapisywania dowolnej ilości szablonów z ustawieniami składu eksportowanych kolumn. Przed każdym eksportem możliwość filtrowania produktów, które mają być wyeksportowane: kategorie, producenci, wyświetlanie, zakres ilości i cen.
  • Rozbudowa modułu importów CSV o możliwość aktualizacji produktów po ID produktu lub kodzie EAN. Dodanie obsługi importu zdjęć przez URL (zdjęcia na innych serwerach).
  • Rozbudowa modułu klientów o import pliku CSV z danymi klientów. Opcja dostępna w menu SPRZEDAŻ / Klienci (na dole strony button IMPORT CSV).
  • Nowy szablon nr 7 typu Premium. Możliwość podglądu i zamówienia szablonu w menu WYGLĄD / Szablony graficzne Premium.
  • Rozbudowa modułu zamówień w panelu administracyjnym o wgrywanie własnych plików do zamówień i wysyłkę wybranych plików do klienta jako załącznik wiadomości.

Luty 2020

  • Integracja nowej formy płatności Paylane.pl – Polske ePłatności z automatycznym księgowaniem wpłat. Konfiguracja płatności dostępna w menu KONFIGURACJA / Formy płatności.
  • Rozbudowa integracji z Baselinker: dodanie obsługi sortowania produktów sklepowych podczas wystawiania aukcji z poziomu Baselinker. Dodanie eksportu opisu skróconego razem z polem opisu HTML.
  • Rozbudowa edycji stron producenta o definiowanie indywidualnego nagłówka H1 na stronie produktów danego producenta. W panelu administracyjnym po wpisaniu w pole “Nagłówek strony H1” (edycja danych producenta) tekst ten zastąpi automatycznie generowaną nazwę producenta w tym nagłówku.
  • Wdrożenie nowej struktury okruszków (breadcrumb) dla Google wg aktualnych wymogów wyszukiwarki
  • Rozbudowa konfiguracji podstawowej o opcję: Czy dopuszczać wykluczające się formy dostaw w koszyku. Włączenie tej opcji powoduje, że w koszyku ustawiana jest najdroższa forma dostawy dla produktów z koszyka, dla których formy dostaw są dopuszczone w kategoriach tych produktów.
  • Rozbudowa integracji z UPS (API) o automatyczne notyfikacje na email klienta o doręczeniu przesyłki, pobieranie i zapis etykiety adresowej do katalogu sklepu, usprawnienia w generowaniu przesyłek wielopaczkowych
  • Rozbudowa integracji z DHL (API) o definiowanie daty nadania podczas tworzenia przesyłki oraz oznaczanie przesyłek jako niestandardowe.

Styczeń 2020

  • Rozbudowa integracji z Allegro o pobieranie zamówień z nie zakończoną płatnością i aktualizacja tych zamówień po zakończeniu procesu płatności w Allegro w zakresie: formy dostawy, formy płatności, adresu dostawy i danych do faktury.
  • Rozbudowa eksportu dla Google Zakupy o możliwość zablokowania poszczególnych form dostaw przy eksporcie produktów z kosztami dostaw (np. odbiory osobiste). Opcja dostepna w menu KONFIGURACJA / Integracje – porównywarki / zakładka OPCJE EKSPORTÓW.
  • Integracja bezpośrednia z kurierem DHL przez API. Konfiguracja ustawień w panelu administracyjnym w menu KONFIGURACJA / Integracja – przesyłki / DHL. Tworzenie paczek i drukowanie etykiet dostępne w edycji zamówienia oraz na osobnej liście zamówień w menu SPRZEDAŻ / Przesyłki DHL.
  • Przebudowa integracji z Allegro na pobieranie zamówień przez REST API. Aktualizacja modułu mapowania form dostaw Allegro do sklepowych. Automatyczne mapowanie płatności zapłaconych oraz pobrań do odpowiednich form płatności w sklepie.
  • Nowy szablon nr 6 typu Premium. Możliwość podglądu i zamówienia szablonu w menu WYGLĄD / Szablony graficzne Premium.